Bærbar, farlig for "kuglerne"?

  • Hey, jeg synes at have hørt noget om at det ka være farligt at sidde med sin bærbar på skødet. Altså det ka føre til at man bliver steril på grund af stråling ....


    Kan det virkelig passe? Sidder li her med min bærbar hehe, og ska sku ikk gøres steril :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Hey, jeg synes at have hørt noget om at det ka være farligt at sidde med sin bærbar på skødet. Altså det ka føre til at man bliver steril på grund af stråling ....


    Kan det virkelig passe? Sidder li her med min bærbar hehe, og ska sku ikk gøres steril :P



    hehehe.. skal lige sige. jeg har haft en bærbar på skødet i næsten over 1 mdn.. hver dag i skolen.. og jeg har fået et barn.. :idea:


    btw.. har aldrig hørt om det før? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Hey, jeg synes at have hørt noget om at det ka være farligt at sidde med sin bærbar på skødet. Altså det ka føre til at man bliver steril på grund af stråling ....


    Kan det virkelig passe? Sidder li her med min bærbar hehe, og ska sku ikk gøres steril :P


    ROFL!


    Beklager mit udbrud og spam!


    Sikke da noget vås :T

  • hmm...


    Der var en artikkel på comon.dk på et tidspunkt om at varmen gjorde din sædkvalitet dårligere.
    Sæd kan ikke holde til mere end varmeforskelle på 2 / 4 grader, så dør sædcellerne, så vidt jeg husker.


    DERFOR! Ja, det er farligt, dog pga. varmen og ikke strålingen(er varme ik stråling? joo)

  • Der var en sag for et par år siden, hvor en man var faldet i søvn med sin bærbare på skødet.
    Det var en bærbare med en desktop P4 CPU, og han vågnede op lidt senere med et par grimme brandsår på lårerne...


    Så lidt varme afsættes der i hvert fald. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Der var en sag for et par år siden, hvor en man var faldet i søvn med sin bærbare på skødet.
    Det var en bærbare med en desktop P4 CPU, og han vågnede op lidt senere med et par grimme brandsår på lårerne...


    Så lidt varme afsættes der i hvert fald. ;)


    Jep det kan jeg godt huske, og for at det ikke skal være løgn, så mener jeg faktisk at han også var svensker (ligesom ham der sved skammelen af), de svenskere :roller: :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Hey, jeg synes at have hørt noget om at det ka være farligt at sidde med sin bærbar på skødet. Altså det ka føre til at man bliver steril på grund af stråling ....


    Ja, din laptop er radioaktiv. Vidste du ikke det ?


    Det er jo derfor der er lang levetid på batteriet ... Det er atomdrevet ... :))


    Ej, sorry... Det er søndag og jeg føler mig sjov ... :))


    Det er varmen der gør at det ikke er "sundt" ... meen ... Hvem sidder også og griller sig selv på en ubehagelig måde ? Efter et stykke tid bliver det jo for varmt ... og man fjerner den ... Hvis man overhovedet gider sidde med den der. Sgu sjældent jeg gør det for det er ikke en god arbejdsstilling ... Kun ovre i sengen det kan være nice, men der ligger den også oven på dynen jo ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Hey, jeg synes at have hørt noget om at det ka være farligt at sidde med sin bærbar på skødet. Altså det ka føre til at man bliver steril på grund af stråling ....


    Kan det virkelig passe? Sidder li her med min bærbar hehe, og ska sku ikk gøres steril :P


    Har hørt, og søgt på det, men har såmændt intet med stråling afgøre, derimod at ens kugler bliver varmere end ellers hvilket ikke er sundt..


    - 12k

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Men så skal man bare sørge for at "komme" af med den dårlige sæd, så der kan blive skabt noget nyt og friskt.. lidt ligesom man hælder sur mælk ud eller.. :boxed:

    AMD 64 3500+ & ASUS A8V Deluxe Wi-Fi
    4*512 DDR Corsair Value Kit PC3200 & Antec Super Lanboy
    Maxtor Diamondmax 10 300gb Sata & Seagate Barracuda 120gb
    DELL 2005FPW

    POV GeForce 6800GT & Audigy 2 ZS

  • Ok, så leger vi bare at varme li er stråling...er det vel os ...men ok, ja jeg sidder heller ikk sådan hele tiden, men det var jo en skræmmende tanke alligevel :)


    Meeen jeg tror vi har aflivet den "myte" nu...så lad os kalde os for de nye danske "mythbusters".....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313


    hehehe.. skal lige sige. jeg har haft en bærbar på skødet i næsten over 1 mdn.. hver dag i skolen.. og jeg har fået et barn.. :idea:


    btw.. har aldrig hørt om det før? :D


    HAHA!! Du gjorde vel oz din kone/kæreste gravid for 9 mdr. siden!! :dance:


    Men jeg tror også at det der med stråling er noget vås.


    Mvh Mads :T