TDC regning uden advarsel.

  • Da jeg for mange år siden fik min ADSL installation havde jeg en tekniker ude, som lavede stikket osv. Siden da har der været problemer med at telefonen døde hvis man rørte et stik som gik ud fra det stik der gik ud fra væggen, og det er deres installation. Nu hvor jeg så skiftede ISP tænkte jeg, at jeg ville få dem til at løse problemet, så jeg får en tekniker ud og vi prøver at løse problemet sammen. Det viser sig så, at det faktisk er et kabel der går hen til det løse stik, og det er ingen af os ansvarlig for. Nu får jeg så en regning på 500 kr. for at have haft ham ude, men jeg er på intet tidspunkt blevet informeret om at det ville koste mig noget, også selv om de ikke fejlfandt noget. Jeg mindes en gang at have læst i købeloven, at sælger skal oplyse om evt. gebyr når jeg bestiller tekniker etc., men nu kan jeg ikke finde det. Hvordan er det lige det er ?

  • Den tror jeg, at du får meget svært ved at slippe udenom. Det er IMO alm. kendt, at et tekniker besøg koster omkring en plovmand og stort set alle skilter med det på deres sider.


    Jeg har godt nok selv haft en ude på et tidspunkt, i forbindelse med støj på min tlf. Det viste sig at være en forbindelse i dåsen på muren. Han satte også en ny dåse op. Pris = 0 kr., men der blev udtrykkeligt sagt i tlf, at det var gratis, da jeg spurgte om det. ;)
    Det var for øvrigt TDC. 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hmm, lyder sjovt... men det er jo lidt interessant hvis købeloven rent faktisk siger noget andet.


    problemet er at du ikke kan bevise det... men jo han burde jo have sagt det :) men tror nu man normalt ville vide det koster at få en tekniker ud :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Det er IMO alm. kendt, at et tekniker besøg koster omkring en plovmand og stort set alle skilter med det på deres sider.


    Ja, det er almindeligt kendt, at et teknikerbesøg koster penge, hvis man vil have lavet noget nyt, eller have dem til at fejlsøge i en installation, de ikke har ansvar for.


    Det er også almindeligt kendt, at et teknikerbesøg ikke koster penge, hvis der fejlrettes i den del af installationen, de har ansvaret for.


    I Alazas tilfælde lyder det til, at TDC blev tilkaldt for at fejlsøge i deres egen installation, men fandt ud af, at fejlen lå uden for deres installation.


    Alazas spørgsmål kan koges ned til:
    "Hvis jeg tilkalder TDC for fejlretning på deres installation, og det viser sig at den er fejlfri, skal jeg så betale for det? Og skal jeg advares om det på forhånd?"


    Det spørgsmål kan ikke besvares med "Alle ved, at teknikerbesøg koster penge."


  • Vælger at ignorere dit indlæg og nøjes med at stille dette spørgsmål:


    Har du selv svaret på hans spørgsmål ? :oops:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Har du selv svaret på hans spørgsmål ? :oops:


    Nej, det har jeg ikke. Jeg kender ikke svaret og vil helst undgå at svare med noget vrøvl.


    Det er efter min mening ikke særligt "oops" at have den holdning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot
    Nej, det har jeg ikke. Jeg kender ikke svaret og vil helst undgå at svare med noget vrøvl .


    Det er efter min mening ikke særligt "oops" at have den holdning.


    For sent.... :))



  • Måske læser jeg forkert - men som jeg læser det er det IKKE udbyder "udstyr".


    Quote

    Siden da har der været problemer med at telefonen døde hvis man rørte et stik som gik ud fra det stik der gik ud fra væggen , og det er deres installation.


    TDC's telefon udstyr f.eks. - går KUN til det første stik i huset/lejligheden -= altså det hvor forbindelsen kommer ind i huset. Alt efter det er dit eget ansvar = på egen regning hvis det er defekt.


    Om det lige er sådan den første post skal forstås ved jeg ikke.

  • Jeg har nu snakket med TDC, og snakkede for min syge moster. Ikke på nogen måde uærligt, men forklaret min uheldige situation, og hun sagde hun gerne ville godskrive den. Phew.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Jeg har nu snakket med TDC, og snakkede for min syge moster. Ikke på nogen måde uærligt, men forklaret min uheldige situation, og hun sagde hun gerne ville godskrive den. Phew.. :)


    Ha ha... Dejligt at se. Godt for dig. :clap:
    Den samtale skulle næsten være optaget og lagt ud på nettet, så vi kunne høre den. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Jeg har nu snakket med TDC, og snakkede for min syge moster. Ikke på nogen måde uærligt, men forklaret min uheldige situation, og hun sagde hun gerne ville godskrive den. Phew.. :)


    Det må jeg hellere lige få lavet om på :T
    Der var du heldig, fordi det skulle faktisk ikke være gjort hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Ha ha... Dejligt at se. Godt for dig. :clap:
    Den samtale skulle næsten være optaget og lagt ud på nettet, så vi kunne høre den. :))


    You wish. :)


    DKWolf:


    Nej, det er jeg godt klar over, og jeg er så også ganske overrasket, men det er da skønt at se at der findes gode mennesker hos TDC. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    You wish. :)


    DKWolf:
    Nej, det er jeg godt klar over, og jeg er så også ganske overrasket, men det er da skønt at se at der findes gode mennesker hos TDC. :)


    hehe det er her ikke nogen af - det må være en fejl at du skulle have ramt en ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • vi har haft en tdc mand ude hos os 2 gange da der har vært for meget støj på linjen.. de har skifted vors modem og alt det nye kabler, skiftet kabler ude ved vejen for 0 kr. og det skete inden for 2 uger.. så syntes ders service er OK :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Nu siger du jo også, at det har været fra stikket og ud, og ikke ind, og der har de jo ansvaret, så om det er god service.. det er i hvert fald tilfredsstillende.


    Nemlig - Fra "indgangs-stikket" og UD er det for deres regning - Fra stikket og IND er det for din regning.


    Men selvfølgelig - er modem'et også deres - så er det jo også deres problem - med mindre det viser sig at være din uoriginale telefon/nummeviser/whatever der laver støj - for så hænger du på bonen. Meget kan man sige om TDC - men lige det der synes jeg nu er rimeligt nok.. ;)