Hunde køb i eu land

  • Har tænkt på at få anskaffet mig en hund, men da de jo godt kan være lidt dyrer vil jeg spørge hvordan reglerne er for import af hunde. Koster det noget at importere dem fra andre eu lande osv. Tænker på polen....

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Ret så negativ brevkasseskribent :( jeg kommet fra Polen og kender mange der har en hund, nogle et "blandet" udgave og nogle med en "mærkevare", har godt nok hørt lidt om indavl men den slags dyr bliver solgt kun på lokale gademarkeder af suspekte typer til ingen penge så det giver sig selv.
    Det er blevet dyrere at købe hunde i Polen så en pris på 600-1000 DKK er normalt for en hund med lidt papirer, men er sq stadig billigere end i DK.
    Det eneste du skal gøre er at få alle vaciner hos en polsk dyrelæge ( få hundrede kroner + overall undersøgelse af vovsen ) og med en vacinebog kan du frit rejse tilbage til DK uden yderligere udgifter ( evt. øl, lidt sprit og smøger til festen i weekenden ).


    P.S. Bubbi har ret, få kontakt til en dyrelæge, kan godt være at de kan give dig nogle adresser til PL eller noget...

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Bare lige et spørgsmål, og ikke for at være negativ, men hvorfor lige fra Polen?


    Altså det jeg mener er, hvis du importerer et dyr fra et andet land, uden at du selv tager ned og vælger hund, henter det og ser hvilke forhold det lever under og dens forældre. Så har du jo ikke den ringeste mulighed for vide hvordan hunden vil arte sig, eller om den sindsmæssigt passer til dig.


    Du skriver ikke om du selv tager der ned derfor mit spørgsmål.


    Der er jo oftest også en grund til at hunde er dyre i Danmark, nemlig at opdrætterne har arbejdet på at lave gode og sunde linier med gode sundhedsstattistikker i mange år, og det er og heller ikke billigt i indkøb af avlsmateriale, at tæven bliver dyrelægekontrolleret i hoved og r#v, og hvalpene bliver det samme. De bliver vaccineret, Chippet osv.

    I'm Hotter than an overclocked, volt-modded Prescott chip with stock heatsink and fan...

  • Kommer selv fra polen, og er der nede et par gange om året. Så det burde ikke være så svært for mig når jeg er der nede i ved. Men tak for hjælpen.

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A