Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 18. august 2005, 10:58

Nu ser man mange gange at politiet står på broerne over motorvejen og måler modkørende trafikanter, de har så radiokontakt med f.eks. en 'æggeskalle' mc'er, der så kører efter den 'kriminelle' trafikant og stopper og uddeler bøder.

Men! hvordan kan du være sikker på at det lige er dig der er blevet målt? der er ikke kamera på de fleste af de laser-hastighedsmålere de bruger, der står for det meste kun en person på broen...

Er der nogen af jer/nogen i kender der er gået i retten og forsøgt at modbevise sådan en måling ?

Jeg er forresten heller ikke helt tryg ved at der bliver peget på mig med en infrarød laser, man skal jo have beskyttelses-briller når man arbejder med sådan noget normalt !

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "John H" (18.08.2005, 10:58)

2

torsdag, 18. august 2005, 11:34

Kan godt forestille mig at der forekommer fejl-målinger når de, som du selv siger, ikke tager billeder af bilerne.

Mht. det infrarøde lys, jeg tror ikke det er farligt eftersom det er en lille, tynd stråle som udsendes. På længere afstand vil strålens diameter godt nok være større, men tror også strålens styrke er aftaget der. Det er bare min teori :)

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

3

torsdag, 18. august 2005, 11:51

Det er rigtigt nok en laser der bliver brugt. Laser fortager utrolig meget i kraft over afstand. Har arbejdet lidt med laser lys til diskoteks brug og der snakker vi 20w hvilket kræver 5 bars vandtryk igennem laser røret for at køre. Frihøjden på det er 6meter. Hvis vi holder en en strop som vi typisk bruger til at holde ledninger og andet sammen med som er lavet i kraftig nylon ind foran laseren lige ved skyder den hul igennem.

Der er kort sagt ikke noget at være bange for med øjne eller andet. Typisk når politiet måler hvor stærkt du kører så gør de det ved at sigte på din nummerplade da den reflektere lyset godt. Derfor aflæser de også din nummerplade. Laseren de bruger virker som en kikkert.

Han måler dig og giver dit nummerplade til betjenten det er altså den du bliver stoppet ud fra og ikke at du kører i en rød corsa :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

4

torsdag, 18. august 2005, 12:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Det er rigtigt nok en laser der bliver brugt. Laser fortager utrolig meget i kraft over afstand. Har arbejdet lidt med laser lys til diskoteks brug og der snakker vi 20w hvilket kræver 5 bars vandtryk igennem laser røret for at køre. Frihøjden på det er 6meter. Hvis vi holder en en strop som vi typisk bruger til at holde ledninger og andet sammen med som er lavet i kraftig nylon ind foran laseren lige ved skyder den hul igennem.

Der er kort sagt ikke noget at være bange for med øjne eller andet. Typisk når politiet måler hvor stærkt du kører så gør de det ved at sigte på din nummerplade da den reflektere lyset godt. Derfor aflæser de også din nummerplade. Laseren de bruger virker som en kikkert.

Han måler dig og giver dit nummerplade til betjenten det er altså den du bliver stoppet ud fra og ikke at du kører i en rød corsa :)

Jeg er ret sikker på at de siger farve og evt. model og så nummerplade. De kan jo ellers ikke nå at læse nummerpladen når bilen fræser forbi.

5

torsdag, 18. august 2005, 12:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Jeg er ret sikker på at de siger farve og evt. model og så nummerplade. De kan jo ellers ikke nå at læse nummerpladen når bilen fræser forbi.

De siger farve og bilmodel, har jeg ihvertfald selv hørt på scanneren.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "John H" (18.08.2005, 12:16)

6

torsdag, 18. august 2005, 12:28

Kommer jeg når de lige at sige....... hvid 2 hjulet et eller andet... drop ham:D

2005=6029 .. 2003=13433 .. 2001=24k+ .. AQ3=73k+

7

torsdag, 18. august 2005, 13:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Nik.dk
Kommer jeg når de lige at sige....... hvid 2 hjulet et eller andet... drop ham:D

:))

husk nu de steder hvor man må køre 130, kan du køre 140 uden at blive stoppet fordi der er den fejlmåling på 10km/t i den fart :D

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

8

torsdag, 18. august 2005, 13:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af John H

De siger farve og bilmærke til ham på motorcyklen, men de tager også nummerpladen.
Jeg havde engang været hos bageren i middagspausen og kort efter, at jeg var tilbage, bankede det på døren til skurvognen og en betjent ville vide, om en af os havde en rød Toyota. Tja, svarede jeg, min er da godt nok rødbrun.
Om jeg lige ville følge med. Så var han ellers i gang med at skrive en bøde ud og give mig en for at have kørt 65, hvor man må køre 50.
Hallo sagde jeg, det er sgu ikke en formel 1 jeg kører i. Så hurtigt kan jeg slet ikke nå at accellerere fra, den sidevej jeg kørte ud og til det sted jeg angiveligt skulle have kørt for stærkt. Desuden kørte jeg 30.
Det ville han ikke godtage og kontaktede sin kollega.
Jeg stod og kiggede rundt og fik øje på en rød Toyota. Se lige den der, sagde jeg til ham. Det var en tæppemand, som havde kørt for stærkt og han fik så bøden. :))

De kan altså godt tage fejl, men det bliver svært at bevise det.

9

torsdag, 18. august 2005, 13:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans

Citeret

De siger farve og bilmærke til ham på motorcyklen, men de tager også nummerpladen.
Jeg havde engang været hos bageren i middagspausen og kort efter, at jeg var tilbage, bankede det på døren til skurvognen og en betjent ville vide, om en af os havde en rød Toyota. Tja, svarede jeg, min er da godt nok rødbrun.
Om jeg lige ville følge med. Så var han ellers i gang med at skrive en bøde ud og give mig en for at have kørt 65, hvor man må køre 50.
Hallo sagde jeg, det er sgu ikke en formel 1 jeg kører i. Så hurtigt kan jeg slet ikke nå at accellerere fra, den sidevej jeg kørte ud og til det sted jeg angiveligt skulle have kørt for stærkt. Desuden kørte jeg 30.
Jeg stod og kiggede rundt og fik øje på en rød Toyota. Se lige den der, sagde jeg til ham. Det var en tæppemand, som havde kørt for stærkt og han fik så bøden. :))

Ja det er også det jeg mener, hvis der kører 5 grå biler forbi (dem er der MANGE af!), så er det jo ikke sikkert at det lige er den rigtige som æggeskallen snupper, men det bliver svært at modbevise da politiet jo altid har ret...

10

torsdag, 18. august 2005, 14:10

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans

Citeret

Ja det er også det jeg mener, hvis der kører 5 grå biler forbi (dem er der MANGE af!), så er det jo ikke sikkert at det lige er den rigtige som æggeskallen snupper, men det bliver svært at modbevise da politiet jo altid har ret...

Er du en anelse parnoid?
Politiet er ikke som mange tror dem der ikke har kunnet bestå optagelsprøven ved McDonalds.

Hvis man skal tage fejl af 5 grå biler - det skulle da være sært hvis de alle er af samme fabrikat og model, og de kører lige åndsvagt, og hvis de gør - så har de nummerpladerne på dem - stol i trygt på det. Politiet er da ganske udemærket klar over at folk ligger og lytter på dem - så de smider ikke alle deres små tricks ud til offenligt skue. Vil de finde dig ved en fartforseelse - så finder de dig. Længere er den ikke.

Naturligtvis kan der ske fejl . de er jo også bare mennesker som os andre - alle kan lave fejl

11

torsdag, 18. august 2005, 19:13

Jeg vil ALDRIG godtage en strisser der stopper mig og siger de har målt mig til et eller andet for stærkt uden billeder , den ryger i retten med det samme , som nævnt det kan være en anden han har målt.
Det sidste jeg har hørt at de ikke godtager fartskriver i lastbiler , undtagen hvis det er til deres fordel , hørte om en lastvogn der var blevet filmet med 78 km hvor man må køre 50 , men hans fartskriver sdagde 60 km , den skal nu i Højesteret da politiet ikke godtager den måling ????????????????????????????????????????

The_Unforgiven

Seneste tests og artikler

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Need for Speed Rivals Complete Edition annonceret

EA har annonceret Need for Spe
Læs Mere

0

Logitech med verdens mest avancerede mekaniske gamer tastatur

Logitech har annonceret deres
Læs Mere

0

Quake Live via steam som Free-To-Play

Id Software og Bethesda er kla
Læs Mere

0

Chivalry annonceret til Playstation 3 og Xbox 360

Torn Banner Studios har netop
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.