Nyt Trafik->klippekort d. 1 Sep.

  • Mojn dudes :D


    Læste det oss i avisen sidste dag og faldt over det igen - så hvis I har eller snart skal ha' kørekortet så læs hellere
    DET HER
    Jeg synes det er lige lovligt strix, men dem der køre psyko skal jo holdes i kort snor... Synes bedre om den gamle måde...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Mojn dudes :D


    Læste det oss i avisen sidste dag og faldt over det igen - så hvis I har eller snart skal ha' kørekortet så læs hellere
    DET HER
    Jeg synes det er lige lovligt strix, men dem der køre psyko skal jo holdes i kort snor... Synes bedre om den gamle måde...


    Har ikke selv kørekort - så er egentlig lidt ligeglad..
    MEN sad og kiggede lidt på hvad man kan miste det på - syns det er helt hen i vejret i noget af tilfældene, dog er der også nogen af dem der er ok..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg synes, det er en RIGTIG god idé !!! Endelig !!! Det måtte kom at have været kommer for lang tid siden !!!


    Det vil forhåbentlig fjerne en stor del af dem bilister, som kører alt for hurtigt uden at have kontrol over, hvad de egentlig laver. Jeg synes jeg oplever alt for mange bilister, som kører for hurtigt i f.eks. dårlig vejr (hvor man SKAL holde STOR afstand), eller folk der kører for tæt på andre biler i tæt trafik på motorvejen (hvor der igen skal holdes afstand). Disse ting mener jeg selv, at jeg er god til at overholde.
    Juvel, jeg kører selv tit for hurtigt - f.eks. 90, hvor den er 80, MEN kun hvis vejret, vejen og bilen er til det. Men jeg kører ikke for tæt på andre, og holder pæn afstand. Det er kørsel med omtanke.


    Hvis jeg selv ryger i fælden, så er det MIN EGEN skyld, og sådan er det bare. Så kan jeg lære det !!! :boxing:

  • Kan jeg få flere klip på én gang?
    - Ja, det kan du godt. Der er ikke rabat for at begå flere ting samtidigt.


    . . . :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Har godt nok ikke selv kørekort aldrig fundet jeg havde brug for det har ikke råd til at købe bil alligevel :)


    Men syntes sgu det er helt fair hvis man bare overholder loven har man jo ikke nogen problemer... de burde bare være mere kontante over for andre forbrydere også.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    OBS. Hvis du har taget dit første kørekort for mindre end 3 år siden, er reglerne strammere. Så får du kørselsforbud allerede efter 2 klip inden for 3 år.


    Øv øv :))


    Er nu rimelig enig med Ulrik, for man må håbe at folk har nogen større respekt for dette som jeg tror mange har .. - Men lad os nu se hvordan det kommer til at se ud når der engang kommer nogle statastikker på det ..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Jeg synes, det er en RIGTIG god idé !!! Endelig !!! Det måtte kom at have været kommer for lang tid siden !!!


    Det vil forhåbentlig fjerne en stor del af dem bilister, som kører alt for hurtigt uden at have kontrol over, hvad de egentlig laver. Jeg synes jeg oplever alt for mange bilister, som kører for hurtigt i f.eks. dårlig vejr (hvor man SKAL holde STOR afstand), eller folk der kører for tæt på andre biler i tæt trafik på motorvejen (hvor der igen skal holdes afstand). Disse ting mener jeg selv, at jeg er god til at overholde.
    Juvel, jeg kører selv tit for hurtigt - f.eks. 90, hvor den er 80, MEN kun hvis vejret, vejen og bilen er til det. Men jeg kører ikke for tæt på andre, og holder pæn afstand. Det er kørsel med omtanke.


    Hvis jeg selv ryger i fælden, så er det MIN EGEN skyld, og sådan er det bare. Så kan jeg lære det !!! :boxing:


    AMEN! Din kommentar ramte plet der, så sent som idag på vej hjem fra arbejde, var der en nar de kørte HELT oppe i røven på mig (og jeg kører selv det jeg må, oftest +ét par KM/T).


    Gid det må sortere ud i nogle af de uansvarlige unge mennesker der ikke fatter at en bil ikke er et stykke legetøj...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Kan jeg få flere klip på én gang?
    - Ja, det kan du godt. Der er ikke rabat for at begå flere ting samtidigt.


    . . . :))


    Grinte også lige ;D

  • Bare synd, at dem som skal håndhæve det, stort set aldrig er tilstede, når en billist virkelig fortjener at få taget sit pap. :roller:

  • Og til de dovne:


    Du får et klip, hvis du:


    * Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    * Kører med for kort afstand til forankørende
    * Kører ulovligt i nødsporet
    * Ikke spænder børn under 15 år fast i bilen
    * Kører over for rødt
    * Overtræder reglerne om vigepligt
    * Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
    * Overskrider spærrelinier ved overhaling
    * Øger hastigheden, når du bliver overhalet
    * Overhaler ved et fodgængerfelt
    * Kører mod færdselsretningen
    * Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
    * Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre trafikanter
    * Kører venstre om helleanlæg
    * Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej
    * Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
    * Ikke sørger for at, passager ml. 8 og 15 år anvender styrthjelm på motorcykel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Jeg synes, det er en RIGTIG god idé !!! Endelig !!! Det måtte kom at have været kommer for lang tid siden !!!


    Det vil forhåbentlig fjerne en stor del af dem bilister, som kører alt for hurtigt uden at have kontrol over, hvad de egentlig laver. Jeg synes jeg oplever alt for mange bilister, som kører for hurtigt i f.eks. dårlig vejr (hvor man SKAL holde STOR afstand), eller folk der kører for tæt på andre biler i tæt trafik på motorvejen (hvor der igen skal holdes afstand). Disse ting mener jeg selv, at jeg er god til at overholde.
    Juvel, jeg kører selv tit for hurtigt - f.eks. 90, hvor den er 80, MEN kun hvis vejret, vejen og bilen er til det. Men jeg kører ikke for tæt på andre, og holder pæn afstand. Det er kørsel med omtanke.


    Hvis jeg selv ryger i fælden, så er det MIN EGEN skyld, og sådan er det bare. Så kan jeg lære det !!! :boxing:


    Er oss enig, men de utrafikeret og ikke-tæt-på-liggende-huse veje som af og til er lange burde man IMO slippe med en bøde (kommer an på farten self)...
    Men det skal nok sætte en stopper for dem der kører hjernedødt og hasaderet ;)


  • OMG!!!! der er nogle af disse der er HELT hen i været... men andre er også ok..


    Specielt den jeg har gjort fed..
    Så nu stor politiet og måler AFstanden mellem biler?? fordi at hvis vi kører 2 cm for tæt så skal vi knaldes.. omg?
    de må få sig et liv.


    ja jeg ved godt det skylder mange crash når folk køre tæt i røven af hinanden.. men altså come on?? overdriv lidt? hva så har politiet ikke andet at lave end at rende rundt med en klippe maskine og tage folk inde i københavn fordi de kører for tæt på hinanden.. :finger:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Jeg synes, det er en RIGTIG god idé !!! Endelig !!! Det måtte kom at have været kommer for lang tid siden !!!


    Helt enig.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Bare synd, at dem som skal håndhæve det, stort set aldrig er tilstede, når en billist virkelig fortjener at få taget sit pap. :roller:


    Nu har politiet jo også travlt med at rende rundt på tog-stationerne ... For de kan jo helt sikkert se om der kommer en terrorist gående. :crazyeyes:



    Lyder helt fair.



    :roller: ... Det er vist kommentar nok til det indlæg ... :boxed:

  • Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men der er jo noget der er totalt hen i vejret:


    * Overtræder reglerne om vigepligt


    Hvad regner de med? At ALLE overholder højrevigepligterne?


    Hvis de nu var smarte, så købte de 400 kameraer og satte dem op ved tilfældige højrevigepligter og hver gang der var en, der ikke lige sænkede farten, kunne de så knalde dem i at overtræde reglen og give dem 300 kr. i bøde og lad bare én enkelt procent af de 300 kr. gå til statskassen - så ville der ALDRIG, og jeg gentager ALDRIG , være underskud i statskassen.


    Ganske enkelt... Den regel er vist liiiige grov nok, og det må de sgu da kunne se selv. Jeg vil gerne vædde med, at dem der har fundet på denne regel, de ikke overholder en fjerdedel af disse latterlige vigepligter selv (mindst).


    * Kører med for kort afstand til forankørende


    Hvad, hvis forankørende bremser blødt eller hårdt op, og min reaktionsevne på et par sekunder får min bil til at køre meget tæt op imod forankørende?


    Hvordan vil politiet bedømme, hvad der er en fair og ikke fair afstand? Hvis politimanden ikke har noget foto eller klart bevis, så er det vel påstand mod påstand, og jeg kan da sige, at jeg vil gøre en del for at slippe for et af disse klip i kortet. Gerne gå rettens vej. Så vidt jeg ved, kan han ikke få en skid ud af det, når det er påstand mod påstand, og dermed må sagen afsluttes (i min favør). Det kan de da få en masse bøvl med?


    Hvad, hvis man bremser for rødt, og der er en hjernedød taxa, der smadrer op i mig bagfra? Skal jeg så ikke have nogen bøde mere? Får han så bare et klip i kortet?


    ---


    De fleste af de andre regler, synes jeg er fair nok, men det er dog lige et par stykker, jeg så ændret eller fjernet helt.


    :pokey:

  • Ja nu skal jeg til køreprøve her i denne månede, så når jeg at køre i 14 dage så har jeg allerede fået 2 klip fordi jeg er en ny billist, der ikke er særligopmærksom lige i starten man skal lære at kører bil. Der er nogle af dem der er fair nok men ikke det med at køre for tæt på forankørende, hvis personen bremser hårdt og du er tvunget til at komme tæt på.


    Men Ja der er lige et par ting der skal ændres efter min mening.

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    Ja nu skal jeg til køreprøve her i denne månede, så når jeg at køre i 14 dage så har jeg allerede fået 2 klip fordi jeg er en ny billist, der ikke er særligopmærksom lige i starten man skal lære at kører bil.


    Hvis du har fået kørekort og fulgt med til teorien, så kan du jo også den. Så burde du ikke få to klip da du bare skal overholde de regler der er.


    Men ja, når man har fået sit kørekort og kommer ud i trafikken som bilist, så lærer man at færdes i trafikken ... men man skulle jo gerne kende reglerne før man kommer ud i trafikken som ny bilist.


    Det skulle gerne være i starten man er MEST opmærksom i trafikken ... ellers er der sgu noget galt ... :boxed:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    Der er nogle af dem der er fair nok men ikke det med at køre for tæt på forankørende, hvis personen bremser hårdt og du er tvunget til at komme tæt på.


    Men Ja der er lige et par ting der skal ændres efter min mening.


    Tror du seriøst at du vil få et klip hvis der er en foran dig der bremser op og du naturligvis kommer tættere på ham ? ... ej vel ? ... tænk lige.


    Mon ikke reglerne er kommet fordi der er folk der kører for tæt og derfor båtter op i dem foran når de bremser op ? ... joh ... ;)


    Hvis en foran dig bremser op og du holder passende afstand, så rammer du ham ikke ... For gør du det, så har du ikke holdt passende afstand ...


    Når han så sætter igang igen, så genoptager du den passende afstand. Er jo ikke den helt store videnskab det her, så hvis du syntes det er indviklet, så håber jeg da ikke du kommer til at køre ih nærheden af mig ude på vejen ... :))


    .... og nej man få heller ikke en bøde eller et klip i kortet hvis man holder 1 meter bag en bil i et lyskryds ... :crazyeyes: