Søger valnødder til bjesk

  • Tænkte nok denne titel ville friste....meeen det er nu ikke den slags nødder I nok tænker på.


    Sagen handler om valnødder, som jeg benytter til at lave bjesk.


    Dem der ikke kender meget til dette, kan jeg oplyse det er en slags kryddersnaps man selv fremstiller på alverdens ting fra naturen



    Jeg søger en/flere med en valnøde træ/busk i deres haver eller omegn.


    Kunne det tænkes du/I ville plukke disse nødder, som er i sæson netop nu.


    De skal være grønne og faste.


    Findes denne venlige sjæl derude, som kunne skaffe mig en lille pose af omtalte, eller anvise mig et sted i vendsyssel de kan findes.


    Alt off topic frabedes!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Sorry for OT :(


    Men kan Hasselnødder bruges til den slags??
    Kunne godt selv tænke mig at begynde på noget snapse-bryg :D


    Hej


    Grønne hasselnødder tages i ca. september. Bladsvøbet fjernes. Nødderne gives et let tryk så skallen revner, men frugtkødet skal blive. 1 håndfuld eller 2 kan gøre det - men lav bare rigeligt og fortynd smagen senere og få på denne måde mere snaps til ganen. Brug vodka i rigelige mængder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp


    Hej


    Grønne hasselnødder tages i ca. september. Bladsvøbet fjernes. Nødderne gives et let tryk så skallen revner, men frugtkødet skal blive. 1 håndfuld eller 2 kan gøre det - men lav bare rigeligt og fortynd smagen senere og få på denne måde mere snaps til ganen. Brug vodka i rigelige mængder.


    Jeg takker og bukker :)


    Og skulle du få brug for Hasselnødder, så skriv, vi har buske/træer i haven :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    hvor holder du til henne? Kender et sted med et gigantisk træ.. men jo ikke til at vide om det er for langt væk for dig.


    bor lidt udenfor Aalborg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Okay, så er det ikke rigtig en mulighed desværre.


    Kunne du ikke plukke en pose :D