Harry Potter and the Half-Blood Prince

  • Læste de første 4 kapitler for at give harry potter serien en til chance (Læste hele nr 3) og synes sq stadig det er en mega dårlig serie...


    Meget god til små børn... Men så snart du er over 15 år ca, så er der sq MEGET bedre læse materialle ;)

  • Tjaa jeg vil da mene at jeg er et stykke over de 15 og syntes sgu det er nogle rigtig gode bøger. Har dog ikke købt den sidste i serien er for nærrig til at købe sådan nogle bøger... for dem kun læst engang.


    Men kan snart låne den af en kammy så skal jeg da have den læst også... så dont spoil it some1

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Læste de første 4 kapitler for at give harry potter serien en til chance (Læste hele nr 3) og synes sq stadig det er en mega dårlig serie...


    Meget god til små børn... Men så snart du er over 15 år ca, så er der sq MEGET bedre læse materialle ;)


    Vil nok mene du skal begynde fra starten istedet for at starte med 3'eren og hvis du derfra springer direkte til de første 4 kapitler i 6'eren er der masser af ting du ikke får med. Du har selvfølgelig lov til ikke at kunne lide serien, men at kalde den for "mega dårlig" er i mine øjne mere et tegn på at du ikke har sat dig ind i bøgerne.


    Er også uenig i at bøgerne er til små børn, det er rigtig nok at de første bøger i serien virker meget børnebogsagtige, hvilket nok også skyldes hovedpersonernes aldre. I de nyere bøger, især the Half-Blood Prince, er der dog, i mine øjne, ikke meget børnebog tilbage. Jeg ville ihvertfald ikke læse den op for mine små børn, hvis jeg havde nogen :P

  • Jeg synes den er fed nok.
    Slutningen er ret godt skrevet.
    Men alligevel sidder man lidt med en flad fornemmelse når den er slut. den slutter lidt for åbent og usikkert synes jeg, som om man har læst en bog der mangler 10 sider.
    Er i enige?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Jeg synes den er fed nok.
    Slutningen er ret godt skrevet.
    Men alligevel sidder man lidt med en flad fornemmelse når den er slut. den slutter lidt for åbent og usikkert synes jeg, som om man har læst en bog der mangler 10 sider.
    Er i enige?


    Havde egentlig også håbet på lidt mere lige da jeg var færdig, men nu hvor der er gået lidt tid syntes jeg faktisk det var et fint sted at stoppe den. Der er en del flere løse ender end ved de forrige bøger, men det gør egentlig ikke noget, IMO, når nu vi ved der kommer en til :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Havde egentlig også håbet på lidt mere lige da jeg var færdig, men nu hvor der er gået lidt tid syntes jeg faktisk det var et fint sted at stoppe den. Der er en del flere løse ender end ved de forrige bøger, men det gør egentlig ikke noget, IMO, når nu vi ved der kommer en til :)


    tjah. Som sagt synes jeg måske det er lige rigeligt i forhold til hvad Harry siger til de andre i slutningen. Men man må jo gå ud fra at han får uret, ellers ville det da være ærgeligt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    tjah. Som sagt synes jeg måske det er lige rigeligt i forhold til hvad Harry siger til de andre i slutningen. Men man må jo gå ud fra at han får uret, ellers ville det da være ærgeligt :)


    Uret mht. hvad?


    SPOILER!!!




    Hvis det er det at han ikke vil gå på Hogwarts året efter du mener tror jeg du bliver ærgelig, da det virker rimelig åbenlyst at Harry ikke vender tilbage, hvis du læser diverse interviews med Rowling. Hun har bl.a. sagt at Quidditch-kampen med Luna som kommentator i Half-Blood Prince var den sidste Quidditch-kamp hun ville skrive.

  • *** Spoiler***




    Glæder mig personligt super meget til at Harry kommer væk fra skolen og de trykke rammer og vi virkelig får at se hvad de er i stand til nu hvor alle døre er åbne. Angående slutningen så virkede den på mig også lidt fesen i starten, og synes egentligt ikke det er blevet bedre. Men nu må jeg lige se når jeg får læst den anden gang.

  • Læste den da jeg var på Ferie.. Endnu en ekstremt god bog for alle os Harry potter fanatikere...


    Godt nok, efter dumbledores død, kan jeg ikke vente til den næste :-) .. Lige til den person som syntes at der findes bedre bøger for dem over 15.. Måske! .. Men lad nu os som syntes at Harry potter er godt blive ved med det ;] ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Guzzle
    Læste den da jeg var på Ferie.. Endnu en ekstremt god bog for alle os Harry potter fanatikere...


    Godt nok, efter dumbledores død, kan jeg ikke vente til den næste :-) .. Lige til den person som syntes at der findes bedre bøger for dem over 15.. Måske! .. Men lad nu os som syntes at Harry potter er godt blive ved med det ;] ..


    Advar lige om at du spoiler.. Eller få forfatteren af tråden til at gøre det generelt ;)


    Men nu gør jeg det også så:


    SPOILER!!!!


    Jahhh ikke så meget at han bliver væk, men det at han siger at han vil bryde kontakten med sine venner og lignende. hvis hun rykker ham for meget fri af alting tror jeg det vil ødelægge det meget for nogle, heriblandt dels mig.
    Jeg glæder mig til at se, men jeg må godt nok holde ved at slutningen er ret meget for åben til at jeg synes bogen virker helt helstøbt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    *** Spoiler***




    Glæder mig personligt super meget til at Harry kommer væk fra skolen og de trykke rammer og vi virkelig får at se hvad de er i stand til nu hvor alle døre er åbne. Angående slutningen så virkede den på mig også lidt fesen i starten, og synes egentligt ikke det er blevet bedre. Men nu må jeg lige se når jeg får læst den anden gang.


    Glæder mig sku også til at læse den. jeg vendter på den kommer på dansk. Man skal de ikke gå på den skole i 7 år?? Mener da at K Rowling har udtalt sig at der ''kun'' bliver 7 Harry Potter bøger.??

    | AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
    | Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
    | 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
    | WD Green 1TB |
    | Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
    | MS Seven |