Nogen der ved hvor man kan købe akvarier efter bestemte mål

  • Jeg kan huske da jeg gik i skole i Silkeborg, at de fik lavet 2 akvarier der var på jaa... 200 og 350ltr. de gav ikke ret meget mener at det var 1500,- for begge to. Nogen der kender nogen eller ved hvor man kan få lavet sådan nogen akvarier til billige penge det skal være på 750 ltr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Jeg kan huske da jeg gik i skole i Silkeborg, at de fik lavet 2 akvarier der var på jaa... 200 og 350ltr. de gav ikke ret meget mener at det var 1500,- for begge to. Nogen der kender nogen eller ved hvor man kan få lavet sådan nogen akvarier til billige penge det skal være på 750 ltr


    Hvis du kun skal bruge selve akvariet - og ikke tilbehør - så prøv DBA eller QXL... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vigilant
    Du ku oz kigge på at lave det selv.. det ka SAGTENS lade sig gøre... Jeg har selv haft fisk i sin tid.


    Mvh Mads :T


    Har tænkt på det, men kan ikke rigtig komme på en ide til at lave skeletet af. for hvis det skal være 230X60X60-70cm skal det jo være noget solidt. Har du en god ide?
    Der skal jo nok også regnes på hvor tykt glasset skal være. Så skal vel også have regnet på hvor stort trykket bliver?

  • CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Har tænkt på det, men kan ikke rigtig komme på en ide til at lave skeletet af. for hvis det skal være 230X60X60-70cm skal det jo være noget solidt. Har du en god ide?
    Der skal jo nok også regnes på hvor tykt glasset skal være. Så skal vel også have regnet på hvor stort trykket bliver?


    Min tabel i bogen går desværre kun til 200 cm. Men 200 cm lang og 70 cm høj, kræver mindst 12 mm sider og 15 mm bund.


    Ellers er der flere måder at lave det på. Du kan lave det i glasfiber eller i vandfast krydsfiner. Har prøvet begge dele og andre ting. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp


    Har tænkt på det, men kan ikke rigtig komme på en ide til at lave skeletet af. for hvis det skal være 230X60X60-70cm skal det jo være noget solidt. Har du en god ide?
    Der skal jo nok også regnes på hvor tykt glasset skal være. Så skal vel også have regnet på hvor stort trykket bliver?


    Om det er pænt vil jeg lade dig selv bedømme - men du kan bruge nogle aluprofiler der hedder PORSA ( http://www.porsa.dk ) - der kan du få nogle profiler med "flapper" på - som glasset kan ligge på. På den måde kan du sagtens bygge et akvarie. Porsa er ikke heeeeeeeelt billigt - men hvis du ikke kender en smed der kan svejse en ramme til dig så kan det bruges..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Om det er pænt vil jeg lade dig selv bedømme - men du kan bruge nogle aluprofiler der hedder PORSA ( http://www.porsa.dk ) - der kan du få nogle profiler med "flapper" på - som glasset kan ligge på. På den måde kan du sagtens bygge et akvarie. Porsa er ikke heeeeeeeelt billigt - men hvis du ikke kender en smed der kan svejse en ramme til dig så kan det bruges..


    Okay tak skal du have, jeg vil pøve at kigge lidt på det, jeg må da kunne finde en eller anden ide der kan bruges...