Mit net hopper af hver ca hver 10min

  • Hej Jeg har et 4mbit tdc erhvers internet. :dance:


    Mit problem er at det hopper af ca. hver 10min
    jeg ska bare genstarte også kører det hele igen eller vente i ca 10min


    Nettet er sat op på den her måde.


    Tdc --> Router --> stor switch -> lille switch --> min comp


    Hvorfor hopper mit net ?


    Jeg har lige fundet ud af at der var nmogle der
    slukkede gentagende gang for hovedafbryderen som de ikk viste var til netværket. Kan det ha noget at gøre med det hele? :oops:


    aNNo?

  • Router -> Switch -> lille switch -> pc


    jeg vil da først sige at jeg næsten er sikker på at din forbindelse bliver dårligere for hver gang den skal igennem et led (switch etc.)


    har du prøvet med, Router -> switch og pc?
    Eller endnu bedre, Router -> pc?


    sker det samme stadig?

  • Jeg tror jeg går det sidste. henter en bærbar og sætter den til routeren.
    og det med at forbindelsen bliver dårlig når den går ignnem de forskellige led passer ikk. det ska bare gøres ordenlig :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af aNNo
    Men er der andre teoriere som i kan komme i tanke om mhp at der var nogle der slukkede for strømmen?


    jamen jeg har hørt at hvis hovedet strømmen går mens din computer er tænkt så kan det skade din computer.. så det kunne være det var netkortet der var gået sig en tur?? bare et gæt.. men prøv Router - PC

  • Nej de thar ikk noget at gøre med lille switch eller min comp.
    det sker over hele netværket.
    det underlige er også at det sker hver for sige.
    dvs at jeg kan være på mens en anden faller ud eller ryger at internettet.
    det sker ikk overall med internt.

  • Hm hvis I har for langt til centralen kan jeres internet godt være meget ustabilt. Det mener jeg hvertfaldt have læst andetsteds.
    Det kunne også være firmware I router der var noget galt ? En ting jeg ville prøve var at koble router fra, og så bare koble en pc direkte til nettet. Hvis det ikke gør nogen forskel så ring ind til kundeservice.
    Og lige en anden ting, prøv lige at læse jeres indlæg igennem inden i poster, der er ret forvirrende med alle mulige forkerte ord ;)
    #aNNo - Der findes altså en "Edit" knap..

  • Yeah i know :D
    Men det er ikk noget med at vi er for langt fra centralen det har virket uden en eneste fejl i 2år.
    Men tror jeg logger på routeren og ser på om der stadig kommer en fejl.