Nummerplade .... Klip

  • Jeg sad i forgangene uge hos svigermor, og tog dette nedenstående billede. Det er første gang jeg ser Politiet klippe plader på en bil, så det skulle da lige foreviges :D


    Mit spørgsmål går på, hvornår er det lige at Politiet klipper din plade på bilen ? Er det når man ikke møder op til syn, forsikringen ikke er betalt eller når vægtafgiften ikke er betalt ?


    OG NEJ, DET ER IKKE MIN BIL :dance:


    [Blocked Image: http://www.huuset.dk/polplad.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Det er når du ikke møder op til syn ..



    Min tante der er tidligere buschauffør i Nørresundby og Aalborg har endda oplevet, at pladerne blev klippet på busserne ude på ruten .. De havde glemt at sende dem til syn .. :oops:


    Det vil sige, at når bilen så skal til syn, så skal man først ud og betale registreringsafgift for først at få et sæt plader på igen, før end man kan køre ned til synshallen ?? GOD damn for en nedrn mand, de rige har mange glæder.

  • Faktisk så inddrages pladerne når bare én enkelt ALLE de tre kriterier du nævner er opfyldt ;)


    De er så:


    Ingen lovpligtigt forsikring betalt


    Ingen væfgtafgift betalt


    Ikke været til syn


    - eller hvis bilen ikke opfylder lovens krav til styretøj, bremser er OK, etc.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus


    Det vil sige, at når bilen så skal til syn, så skal man først ud og betale registreringsafgift for først at få et sæt plader på igen, før end man kan køre ned til synshallen ?? GOD damn for en nedrn mand, de rige har mange glæder.


    det er ikke registreringsafgift de betaler,de skal bare betale for nye plader,selvom det kunne godt være de skulle indføre det med at betale registreringsafgift(180%)det ville garenteret hjælpe lidt på folks hukommelse når det gælder bilsyn.

    intel conroe E6750
    XFX 680i LT
    4 gbddr2 corsair dominator pc 8000
    2stk XFX 8800GT
    150gb raptor
    750gb samsung F1
    G5 mus
    G15 tastatur
    G25 wheel
    logitech 5500 digital plaintronic surround headset

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lasse
    Folk får indkaldelse i god tid, så det kan jo ikke være et stort problem at syne i god tid. Det har jeg ikke meget respekt for.....


    Yeps og du kan sagtens udsætte end tid et ½ år mer' :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
    Helt ærligt er det noget fis at de ikke har andet at lave , så som finde mordere , vi har da et par stykker gående frit omkring , i stedet for at lave det gøj der.




    The_Unforgiven


    Ville du have at alle fra politiet skulle rende rundt med en lup og en fin hat og lede efter spor? Hvad så med alle andre end dem der begår mord?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
    Helt ærligt er det noget fis at de ikke har andet at lave , så som finde mordere , vi har da et par stykker gående frit omkring , i stedet for at lave det gøj der.




    The_Unforgiven



    hvem skal så klippe pladerne når en eller anden tåbe ikke gider betale sin forsikring.


    og dermed køre i et køretøj der på ingen måde dækker hvis idioten køre en eller anden ned ?


    skidt med vi lader ham bare køre det er da lige meget
    og han køre nogle ned og ved kommen ikke får en erstatning.


    så skal de vel heller ikke lave fart kontrold og se efter om folk har køre kort.


    politiet laver mange ting en af dem er at klippe plader på biler hvor fjoldset der har den ikke betaler forsikring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Helt enig med The_Unforgiven der. Det er sikkert underforstået, at politiet også kan gå i FOR små sko...


    Jaja, men det han skriver er jo noget fis, for vi kan jo ikke alle sammen rende rundt og være detektiver..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Det er jo, som altid, et spørgsmål om prioritering.
    Vi ville vel alle ønske, at politiet havde tid til alle deres gøremål, men det er jo ikke tilfældet...
    Derfor må de prioritere.
    Andet tror jeg ikke ligger i det...


    kan kun være enig i at politiet har for få resurser.


    men jeg syntes squ de gør det godt med det de har at gøre med.


    Jeg ville ønske de havde mere tid til at være i trafikken så de kunne tage sig af nogle flere af alle de
    bøller der er derude.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Ikke helt enig der.
    Så ville jeg jo sidde i fængsel hele tiden ;o)


    Nej, spøg til side.Jeg ved godt, hvad du mener.
    Men. jeg kan selv godt lide at køre stærkt....


    kunne jeg skam også og kan da også stadig men sidst
    pilotiet var på sin plads det rigtige sted kostede det ca 3000.- så nu køre jeg lidt pænere :evil:


    jeg tænker nu mere på nogle af alle de provoer der
    er på vejene i århus i hvertfald.


    nu vil jeg ikke sige at alle udlændninge fra en bestemt del af byen
    kun køre for at provokere men der er squ mange af dem.

  • Ja der skal jo være nogel til at håndtere de forskellige opgaver, så at de klipper pladerne, hvis man ikke betaler forsikring har jeg det fint med.
    Især når vi andre skal kæmpe med store regninger for at holde vores biler på gaden ;)

  • Syntes sq oxo i mange tilfælde at det er OK at de klipper pladerne. Folk kender jo lovgivningen omkring det, og man kender konsekvenserne. En bil hvis bremser ikke fungerer helt optimalt kan jo i sidste ende med at slå flere mennesker ihjel end Ted Bundy, hvis de er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt...

    I'm Hotter than an overclocked, volt-modded Prescott chip with stock heatsink and fan...