folkekirken i nød?

  • jah... sad her og kedede mig, da det bankede på, og jeg lukker op, og der står to ældre damer, de præsenterer sig og spørger mig om jeg tænker på verden osv. og jo det gør jeg da, og de kommer ind på tro og religion. Og modsat de andre der kommer så fremlægger de deres budskab på en pæn og verbal måde, så jeg tænker at jeg skal skræmme dem væk. Og de begynder at snakke om at vi alle skal forenes mod det onde osv. og hver gang de frembringer et syn på verden, så finder jeg en paralel til vores verden, hvor den metode er misbrugt. så hun skifter hurtigt over i noget andet, og begynder at snakke om at vi alle skal forenes under een gud. Og igen fortæller jeg hende at jeg ikke bryder mig om tanken at kun een skal regere, det vil jo være diktatur, og igen kryber hun sammen, og så finder hun et sted i hendes medbragte bibel, hvor der står noget med at verden skal forenes og alle andre skal knuses osv. og så kan jeg ikke andet end at sige at det var det stalin sagde den gang. og pludselig begynder hun at trække i land, giver mig en folder og forsvinder.


    Hvis man vil slippe af med folk fra kirken, så giv dem modstand. jeg fortalte dem bare at jeg var mere til den græske og nordiske mytologi, grundet at det var flere der ville regere.


    Da jeg sagde farvel så gik de ikke, de små løb... dagens gode griner, skræm en kristen missuionær ! :D ...



    Mit spørgsmål er egentlig, har i fået besøg af sådan nogle, og hvad har i gjort for at slippe af med dem? Jeg syns min måde er den mest effektive, tror ikke de kommer igen :D :P ... hehe...


  • nu er jeg selv kristen, men folkekirken?? baaah.. deres gamle traditioner og perfektionistiske synspunkter holder ikke.


    Gud er en kærlig og elskende Gud, og han vil gøre alt for dig hvis du bare giver ham en chance.. - det er vel det det handler om ??



    folkekirken :oops:

  • der er jeg så uenig, folkekirken er ikke helt sådan. hvis man tager udgangspunkt i biblen, så siger den egentlig bare at man skal behandle hinanden pænt og med respekt.


    Men at de kommer ud og prøver at snakke med folk om det, det virker som et krampagtigt forsøg på at vinde nogle kirkegængere. også derfor jeg sagde at de burde lave det om, for biblen og prædkner var og er for den sags skyld, røvkedelige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    der er jeg så uenig, folkekirken er ikke helt sådan. hvis man tager udgangspunkt i biblen, så siger den egentlig bare at man skal behandle hinanden pænt og med respekt.


    Men at de kommer ud og prøver at snakke med folk om det, det virker som et krampagtigt forsøg på at vinde nogle kirkegængere. også derfor jeg sagde at de burde lave det om, for biblen og prædkner var og er for den sags skyld, røvkedelige.


    well.. nu findes der jo mange kirker i Danmark, så fordi du har overværet én gudstjeneste (eller flere) i 4-5 forskellige kirker hvordan kan du så kritisere alle gudstjenester? det eneste du kan kritisere de forskellige kirker for er deres grundlag..


    jeg kommer selv i Apostolsk Kirke og der er prædiknerne da ikke kedelige, og det er hyggeligt at være der..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    hvem er det her på tweak som har en KÆMPE hund:D som flittigt bliver brugt ved jehovas vidner and such? kan ikke huske hans nick


    Tror du tænker The Hans og hans hest ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Tror på at man skal nyde livet og ikke bruge en masse energi på at tilbede en eller anden.


    Dette er nok også grunden til at jeg smider dem alle på porten - om det er jehovaer, mormoner el lign ;)

  • Tjaa, de har deres tro og vi har vores ...


    begynder man at stille ringene op er det måske nok fyldt af huller hist og her, men under en tro af den ene eller anden anden slags har man da et sammenhold af en slags ...


    Jeg er ikke kristen, men dømmer heller ikke dem som er. Men det er vel heller ikke det du gør, du tror bare ikke på de samme overbevisninger :)


    Men nu ved vi jo også alle sammen det er Thor der laver torden og lyn .. Og det er Odin og de andre guder der kører showet over hoveder på os ! 8)


  • Vil sige det sådan, at skulle man være religiøs, så skulle det da være Den Nordiske Mytologi. Den er i det mindste underholdende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Vil sige det sådan, at skulle man være religiøs, så skulle det da være Den Nordiske Mytologi. Den er i det mindste underholdende.


    Hehe, spændende er den i hvertfald !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Vil sige det sådan, at skulle man være religiøs, så skulle det da være Den Nordiske Mytologi. Den er i det mindste underholdende.


    Mmh, og i modsætning til de fleste andre religioner, så kan du ikke bare lægge ansvaret fra sig, og få tilgivelse af dine guder. Man tager ansvar for sine egne handlinger, og bliver straffet for det man gør :)

  • ja der havde vi sq gang i noget der kunne bruges idag ...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Helt enig. Religion ER roden til alt ondt.


    jeg kan ikke se hvad Buddhisme eller Scient-Tology har gjort af onde ting? Kan godt forstå jer på Islam, det er da også noget fis.. Kristendom er IMO ikke en religion, da..
    Religion er menneskets søgen efter Gud og
    Kristendom er Guds søgen efter mennesket.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    jeg kan ikke se hvad Buddhisme eller Scient-Tology har gjort af onde ting? Kan godt forstå jer på Islam, det er da også noget fis.. Kristendom er IMO ikke en religion, da..
    Religion er menneskets søgen efter Gud og
    Kristendom er Guds søgen efter mennesket.


    Det har heller aldrig bragt mennesket noget godt. Udover falsk håb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    jeg kan ikke se hvad Buddhisme eller Scient-Tology har gjort af onde ting? Kan godt forstå jer på Islam, det er da også noget fis.. Kristendom er IMO ikke en religion, da..
    Religion er menneskets søgen efter Gud og
    Kristendom er Guds søgen efter mennesket.


    Han har aldrig søgt mig.
    Sjovt nok virker det på mig som om han kun søger dem som søger ham?
    Nå, men altså scientology er da ikke for gode. Det er jo en ren pengemaskine man ikke kan slippe ud af igen. Ihvertfald ifølge det man hører.
    Og buddhisterne er ganske fredelige, ja. Men de er dog stadig ikke enige, og det gør at der eventuelt kunne være en som så sig gal på dem..
    Jeg siger ikke at man skal holde op med at tro, men troen bør imo ikke sætte dagsordenen, ihvertfald ikke politisk.