Tror jeg skifter bil

  • Ja så er dommen kommer over merceren. Der skal laves en del rust, hvilket jeg ikke lige gider.
    Yderligere koster den mig for meget om måneden (6000) så jeg kigger lidt efter en ny bil.


    Så i dag har jeg været ude og ræse lidt i denne bil, som jeg kraftigt overvejer - hvad siger I ?


    Specs :


    Kørt 97.000
    Årgang 11.måned 1998
    Model 318i 1.9 115hk
    Pris 189.500 (hvilket lige skal forhandles)


    Det ville gøre at jeg kunne "spare" 3000 om måneden i udgifter


    Her er lige lidt billeder af dyret :


    [Blocked Image: http://www.tjn.dk/bmw/bmw1.jpg
    [Blocked Image: http://www.tjn.dk/bmw/bmw2.jpg
    [Blocked Image: http://www.tjn.dk/bmw/bmw3.jpg
    [Blocked Image: http://www.tjn.dk/bmw/bmw4.jpg]

  • E46 er en lækker bil. Helt sikkert.
    Hvis du er tilfreds med de 115HK, synes jeg helt klart du skal gå efter den. Du vil ihvertfald kunne mærke det på brændstof-økonomien :D


    Hvordan ser det ud med udstyr?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    E46 er en lækker bil. Helt sikkert.
    Hvis du er tilfreds med de 115HK, synes jeg helt klart du skal gå efter den. Du vil ihvertfald kunne mærke det på brændstof-økonomien :D


    Hvordan ser det ud med udstyr?


    Den har jo det der "trendy" "bmw-børsted stål look" som de laver på de nyere modeller, hvilket gør at det bliver svært at skifte headunit på den - men det skulle være muligt at kunne få presset min sub og forstærker ned i bagagerummet så en god løsning skulle man nok kunne få.


    Den har jo regnsensor, klima, udvendig termometer osv, så der skulle være til at kunne klare sig

  • E46 er sgu en lækker bil - dog syns jeg ikke farven passer så godt!


    Hvad med udstyr?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Den har jo det der "trendy" "bmw-børsted stål look" som de laver på de nyere modeller, hvilket gør at det bliver svært at skifte headunit på den - men det skulle være muligt at kunne få presset min sub og forstærker ned i bagagerummet så en god løsning skulle man nok kunne få.


    Den har jo regnsensor, klima, udvendig termometer osv, så der skulle være til at kunne klare sig


    Kanon, jamen så mangler du jo bare slutseddlen :))


    Og angående sølv-looket, så er det i det mindste bedre end træ-look :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Kan det passe at forsikringen på BMW'en er så meget billigere end for merceren? Er det nyprisen der gør udslaget?


    ja nypris + en smule forsikring + benzin + "et lamt tillæg fordi merceren er diesel" osv.


    Jeg har igennem Finansforbundet, så ligemeget hvilken bil jeg handler koster det mig kun 6500 med kasko årligt. og det værste er at jeg faktisk ikke har nogen anciennitet og har haft 2 skader alene i år ;)

  • Jøsses da, Det er da snart lige før du skifter bil oftere end vinden skifter retning :)) - Det er den 3. bil du køber mens jeg har været medlem her på siden :P


    Men jeg kan da godt forstå du gerne vil slippe for en masse høje udgifter - og det er sq en lækker sag du har fået sans for dér.
    Så 'thumbs up' herfra - så længe du lige skifter farven på den også. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sHOIKAW
    Pæne biler, hvad med at tage et kig på sådan en her? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40594884
    :D


    Se så snakker vi jo bil i mine øjne :)


    Har aldrig været den store fan af BMW men den er da ok ville dog aldrig vælge en rød det er falme farve nummer et. Et par timer i solen og den ligner bah :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Lækker øse, men din Merce var sgu også en rigtig fed øse. Vi fik den aldrig at se, med nye klamper på !! :D


    Men det er da noget af et skifte fra Merce til BMW - tænkte på, hvordan er komforten, hvis man sammenligner de 2 med hinanden ??


    Det er jo bestemt ikke en flyder som merceren, men køreoplevelsen er stadig ganske ok ;)


    Så i forhold til størrelse, pris, komfort osv synes jeg man får en ganske god bil i den prisklasse ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jøsses da, Det er da snart lige før du skifter bil oftere end vinden skifter retning :)) - Det er den 3. bil du køber mens jeg har været medlem her på siden :P


    Det må nu blive til den 4. i den tid jeg har været her .. Der var vist noget med en bil og manglende olie .. *G*



    Skal bilen have en ny farve, synes jeg du skal overveje kaj-grøn *GG*

  • Ah ja - Det var vist noget med at der skulle fyldes olie på bilen før den kunne køre :)) - Og noget med at den var blevet sniffet istedet for :crazyeyes: I hvert fald hvis man skulle tage efter WizzarD's version af historien. ;)


    Hvor er det også langt ude... at en bil skal have olie for at kunne køre... Hvem har dog fundet på sådan en fjollet idé ?? *G* :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Ah ja - Det var vist noget med at der skulle fyldes olie på bilen før den kunne køre :)) - Og noget med at den var blevet sniffet istedet for :crazyeyes: I hvert fald hvis man skulle tage efter WizzarD's version af historien. ;)


    Hvor er det også langt ude... at en bil skal have olie for at kunne køre... Hvem har dog fundet på sådan en fjollet idé ?? *G* :))


    ha ha ja den kommer jeg til at høre for.


    ej siden jeg joinede forummet har jeg kun haft en peugeot306, en mercer D300 benziner, en E 300 Diesel og så måske den næste ;)