[artikel] Internet-brugere foretrækker høje skærmopløsninger

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22978


    Nå, så er tingene måske ved at skifte .. På tide vil nogle jo nok straks sige ..


    Kan ikke lige se at det var en nyhed ... Selv her på forumet har det været oppe og vende at de fleste kører 1024*768 eller højere ... og max størelse på billeder i indlæg derfor er sat til 800*600 ...


    At de nathuer der har skrevet den artikel kalder "1280*1024" for "meget høj opløsning" beviser jo bare at de er nogle ... ja nathuer ... der har sovet i mange år efterhånden ... :))


    Sjovt at 18% skulle sidde med en 800*600 opløsning .... Det er sgu maaange år siden at jeg har kendt nogen der har brugt den opløsning. Det gælder måske kun i U-landene ?... :boxed:


    Selv min mormor som ikke har et specielt godt syn sidder med en opløsning på 1024*768 ....


    At de fleste website er optimeret til 800*600 som ifølge dem selv er 18% af brugerne siger jo så bare noget om de klaphatte der ikke har "optimeret" deres website i mange år ... :boxed:

  • GrillRotten .. De 18% med 800*600 er sikkert dem der har nogle meget oldnordiske maskiner .. Jeg står for alt EDB udstyr på en idrætsdaghøjskole jeg gik på tilbage i 2002 og 2003 .. De har nogle meget gamle computere, som simpelthen er nødt til at bruge 800*600 .. Og der er sikkert stadig folk der bruger så gamle maskiner ..



    Og mht. optimering af hjemmesider, bliver vi stadig - på den uddannelse Macimuz og jeg er i gang med - tvunget til at optimere hjemmesider til 800*600 ..

  • Sjovt at alm kendte ting skal igennem et analysefirma eller en ekspert, før det bliver en 'nyhed'... :roller:

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Argaen
    Sjovt at alm kendte ting skal igennem et analysefirma eller en ekspert, før det bliver en 'nyhed'... :roller:


    Nu er ComOn.dk nu heller ikke ligefrem verdens hurtigste med IT nyheder .. *G*



    Og de aner jo så ikke spor om hvor mange der har investeret i en skærm der kan klare 1600*1200 .. De kan jo kun se hvem der bruger opløsningen .. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    GrillRotten .. De 18% med 800*600 er sikkert dem der har nogle meget oldnordiske maskiner .. Jeg står for alt EDB udstyr på en idrætsdaghøjskole jeg gik på tilbage i 2002 og 2003 .. De har nogle meget gamle computere, som simpelthen er nødt til at bruge 800*600 .. Og der er sikkert stadig folk der bruger så gamle maskiner ..


    hehe ja sikkert.


    Sidst jeg kan huske jeg har siddet ved 800*600 var på teknisk skole omkring midten af 90´erne. Weee ... :))


    Hvis selv min mormor der er folkepensionist har en computer der faktisk ikke er så ringe og i det mindste kan vise 1280*1024 (når jeg sidder ved den) ... g 1024*768 når hun sidder ved den, så skal der sgu virkelig være mange folk der gemmer på noget gaaamelt lort ... *G* :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Og mht. optimering af hjemmesider, bliver vi stadig - på den uddannelse Macimuz og jeg er i gang med - tvunget til at optimere hjemmesider til 800*600 ..


    Weeee.... Feeedt ... Snakke om at spilde tiden. Men sådan er det jo med uddannelser. Der er al for meget spildtid ... :boxed:


    På den uddannelse som jeg er i gang med skal man have et par "almindelige" fag på folkeskole-niveau ... :crazyeyes: .... uanset om man så kommer direkte fra HTX med en exsamen i det pågældende fag på A-niveau ..... feeedt ... :boxed:

  • Hmm, nu tror jeg så nok heller ikke deres tal stemmer helt overens .. Medmindre de da er faldet gevaldigt på "the counter" ..


    Mener stadig det til dels er uforsvarligt at lave et design over 800x600 ... Du skal tænke på noget som tekstlængde og samtidig skal du måske også regne med folk har andre ting som ICQ eller MSN eller anden bras i siden (selvom det nok er de færreste) ..


    Det korte af det lange er, der er intet forkert i at undervise mod 800x600, det viser kun man tænker på de fleste ;)


    Og det er da for så vidt komplet lige meget om man ikke kender nogle der kører i den opløsning, sågar ens bedstemor. Kigger man på verdensbasis er der stadig en del. Men igen, det kommer jo også meget an på sin målgruppe. Hvis målgruppen er unge så kan man jo nok godt udfolde sig en smule mere end man ellers måske burde. Kort sagt, det kommer sådan set meget an på hvad det er for en hjemmeside man har med at gøre.

  • Sidder selv med 1600x1200 kunne ikke forestille mig mindre.


    Men der er mange som stadig bruger 800x600 især de lidt ældre mennesker om ofte for problemer med at se hvad der står på skærmen ellers.


    Der er dog ingen tvivl om at det er på nedadgående og efterhånden som folk for skiftet til 20"+ fladskærme så vil opløsningen nok sjældent ses så lav som 800x600

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy