Dumme cybercity :(

  • Er lige flyttet hjemmefra og skal selvfølgelig havde internet, så ringede til cybercity for at bestille det, da jeg ikke har en fastnets telefon..


    Der har været internet i min lejlighed før så det eneste jeg faktisk bare skal ha er modem/router whatever, MEN de kræver at man SKAL have en tekniker ud som koster 700 kr selvom der bare skal smides et kabel i stikket og et i routeren også kører det.. Det er fandme for langt ude.. Jeg ringede ind til dem og spørge om det virkelig kunne passe, og det kunne det desværre, fordi det var noget TDC krævede .. Jeg hader tdc nu.. dumme dumme dem :(


    Tror hellere jeg må snakke med den tekniker når han kommer, fordi det er fandme for dyrt at betale 700 kr i fragt for en router lol..


    hva siger i.. er det ik for langt ude at det skal forgår på den måde? :boxed:


    og en ting mere.. har savnet jer tweak :D:D

  • Hmmm jeg fik da i sin tid (inden jeg skiftede til Tele2) started 2mbit internet fra CC uden teknikerbesøg men det er også ca. 5 år siden hehe...


    Fed7haS


  • Tja, hvis der har været internet førhen, så kunne en GØR-DET-SELV måske være muligt at bruge i teorien ... men er det et stykke tid siden, så kan det være at den pågældende føringsvej fra centralen via kabelfordelere til dit hus/lejlighed er fjernet ... eller nogle af punkterne bliver brugt til noget andet....


    ... Så nej, der er ingen garanti for at du "bare" skal have en router og så "wupi" ...


    CyberCity har lavet en aftale med TDC om at de skal lave det tekniske for alle CC´s kunder. De giver vist en fast pris for dette og opkræver en fast pris fra deres kunder.


    Det ville jo være trist hvis det kostede 5000 kr i anlæg og så den regning røg videre til kunden ikke ? ...


    Man taber lidt ... man vinder lidt ...


    ... Så om det er langt ude at tingene forgår på den måde ? ... Næ, syntes jeg ikke. Det gør jo at folk ude på bøhlandet ikke skal betale tusindvis af kroner for at få en internetforbindelse og vi andre måske kunne slippe med hundrede kroner. Så syntes jeg det er fint som det er .... Hvis det ikke var sådan, så ville det ikke være muligt at få ADSL i stort set hele landet til en lav oprettelsespris.

  • Jeg har haft Cybercity godt 1 år nu.


    Dog flyttede jeg for 4 måneder siden til en anden lejlighed, da jeg pludselig kom til penge ;)


    Den tidligere ejer havde også cybercity adsl, så jeg smed bare cybercitys router på og så virkede det med det samme.
    Jeg ringede og sage de ikke behøvede at sende en teknikker til adressen da jeg allerede er kommet på igen.
    Men der gik ikke mere end 2 dage, hvor jeg var på vej til arbejde jeg så TDC manden om morgenen køre ind i gårdspladsen.
    jeg gik pænt hen og fortalte mit adsl virkede allerede. Han takkede tak for hjælpen og var en glad gris, som kunne holde fyreaften lidt tidligere den dag.
    Så kørte han igen uden at tjekke noget som helst.


    1 uge senere modtager jeg teknikker besøg regning på 700kr plus extra gebyr for oprettelse igen.....



    lol ? :pokey:

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

    Rettet 2 gange, sidst af dragox ().


  • Pudsigt, har haft samme emne oppe et par gange herinde ;)


    Men sådan er det bare, desværre ! :boxed: