1 ? om moral

  • Hej folkens.


    jeg vil lige høre jer om et moralsk problem.


    Jeg skulle have byttet en harddisk med en anden her inde


    jeg havde en seagate 7200.7 ide disk
    han havde den samme disk bare i sata


    vi blev så enige om at bytte.


    men da jeg modtager disken fra ham og pakker den ud.
    ser jeg med det samme at det store mærke der normalt sidder på sådan er pillet af
    = nul garenti mere.
    derudover er der knækket noget af power stikket
    igen = ingen garenti.


    jeg har så sagt til den anden bruger at jeg vil sende hans disk retur når han har sendt mig 45.- kr til retur fragt.


    er det en ok holdning jeg har eller burde jeg selv betale retur fragten ?

  • Syntes det er helt fint .. Hvis du ikke er blevet informeret om det er det da ikke acceptabelt at sende en disk uden Garanti pga. de ting du skriver.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • Selvf. skal du ikke betale fragt når ham tossen har mishandlet den disk!

  • skulle heldigvis først sende min når denne var modtaget.


    blev bare så stjerne :rolleyes: ;( X( :rolleyes: forde jeg havde glædet mig til at prøve lidt raid.


    med to sata 7200.7 diske.


    nu må vi se hvad der sker.
    X(

  • sq trist historie du skriver om, ærlighed er måske ikke så moderne mere ?
    P.S. lad være med at betale portoen det er jo ikke din skyld at disken duter ikke

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit



  • PS DET IKKE MIG!!!! :T



    Snak med ham om det, formentlig forstår han dig fuldt ud... men ellers kender du svaret... 8)

  • kommer jo også an på om der i aftalen har været nogen omtale om garanti af disken! Hvis modparten ikke har set det som et led af handlen. Altså bør du have gjort ham opmærksom på at det var en vigtig faktor! Hvis ikke mener jeg at 50/50 er ganske fair!

  • Syn's det er helt okay, det du gør Devil. Syn's det er "lausigt" af modparten. Må gå ud fra, at han kan læse, da der jo står på de mærker, at garantien forsvinder, hvis de bli'r fjernet.
    Det burde han oplyse, hvis han bare er en lille smule ærlig !
    Harddisken falder jo i værdi på den måde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    kommer jo også an på om der i aftalen har været nogen omtale om garanti af disken! Hvis modparten ikke har set det som et led af handlen. Altså bør du have gjort ham opmærksom på at det var en vigtig faktor! Hvis ikke mener jeg at 50/50 er ganske fair!


    Man skal godt nok være godt dum hvis man tror, at man kan opføre sig sådan i en handel .. Der er da ingen der gider have en harddisk hvor det er tydeligt der ingen garanti er på .. Hvordan er den så ikke blevet behandlet ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg undrer mig over det garantimærke, som er pillet af ? Kan ikke se noget formål med at pille det af ???


    Tjaeh, der er nogen, som hiver det af og polerer harddisken :D


    Men det tror jeg nu næppe i denne sag.