Meget mærkeligt efter min mening...

  • Jeg har lige en ting jeg vil høre om i kan forklare...
    Her til morgen havde vi tordenvejr på fyn og det var temlig tæt på hvor jeg bor... Pludselig slog et lyn ned tæt ved og derfor slukkede relæet... Det mærkelige var at røgalarmen også gik igang selvom den jo kører på batteri... Hvordan kan det være..?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det kan nemt være en defekt eller noget i røgalarmen .. Det sidste sted jeg boede havde jeg et par stykker, og de kunne gå i gang hvornår de nu havde lyst til det .. Sprang der en sikring, så larmede de som fik de penge for det ..


    Er nok derfor så...
    Endnu et mysterie løst :))

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det undrer mig faktisk bare stadig lidt hvordan den kan gå i gang når den ikke har noget med relæet at gøre....

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Det undrer mig faktisk bare stadig lidt hvordan den kan gå i gang når den ikke har noget med relæet at gøre....


    Det var nok rent tilfælde.

  • Jeg tror at den elektriske ladning fra lynnedslaget har påvirket elektronikken i røgalarmen, så den, af den grund gik i gang. Et lynnedslag er der en ret høj spænding på, som også udstråler et pænt stort magnetfelt.

  • havde en røgalarm i min gang
    jeg kan godt lide et skodlhed bad så når jeg åbnede badeværrelse døren gik lortet igang.


    det gør den ikke mere da den falde på gulvet hårdt og et eller andet tungt hoppede på den :evil:

  • hehe, devil ;)
    men altså som Hans påpeger har det nok været noget EMP eller bare noget andet støj ;)
    der fiser jo en del forskellige ting og sager rundt både i forbindelse med lynet og abrydelse af strømmen i visse tilfælde.
    Hvis lynet har været EKSTREMT tæt på kan det også have påvirket luften på en måde røgalarmen slog ud over, for eksepel laves ilt om til ozon i forbindelse med højspændingsgnister..
    Men altså så tror jeg, uden at vide det, at lynet skal have været tættere på end et par meter måske..