[Advarsel] Needhost.dk ..

  • Ja nu er det vist på tide med en advarsel mod Needhost.dk ..


    D. 3 maj i år, bestilte og betalte jeg guldhammer.org igennem dem .. Jeg ønskede ikke at bestille webhosting samtidig, og det kan være der det er gået galt, men jeg ved det ikke ..


    Omkring 14 dage senere, har jeg endnu ikke modtaget en bekræftigelse og kontakter så deres supportafdeling .. Ups, regnskabsafdelingen havde ikke opfanget min bestilling som værende betalt .. Det starter jo godt .. Men d. 24. maj, opretter de endelig mit domæne ..


    Jeg venter så på de tilhørende oplysninger, men der kommer ikke nogen email, og jeg vil så ikke kontakte dem, hvis de er kommet med snailmail .. Man ved jo aldrig ..


    Efter jeg er kommet hjem fra USA, finder jeg jo så ud af, at mine oplysninger ikke er dukket op, og jeg sender endnu en mail til dem hvor jeg spørger efter mine oplysninger ..


    De dukkede så sjovt nok op i en mail, 2 sekunder efter jeg svarede supporteren på hvilke jeg ville have - de forstod mig åbenbart ikke i første omgang - og så er han så fræk at skrive, at de er blevet genudsendt .. Hvem de har sendt dem til ved jeg ikke, men i hvert fald ikke mig .. Og for at det ikke skal være løgn, så er de til deres kommende system, så jeg kan stadig intet gøre ..



    Nogen der har handlet med Needhost.dk før?

  • Argh .. De er simpelthen for meget ..


    Har modtaget følgende mail:



    Hej,


    Dit domæne er bestilt og klar og virker. Da du ikke har valgt webhotel hos os kan jeg ikke hjælpe dig med at bruge domænet yderligere.
    Da registrering af domæne begrænser sig til kun at have navnet og intet andet.


    Ønsker du styring domænet og mail hertil kan jeg anbefalde vores Mail/DNS pakke som koster 2 DKK / måned og 40 DKK i oprettelse.


    Med venlig hilsen


    XXXXX XXXXXXX
    Supporter
    NeedHost I/S


    Nu har jeg så prøvet at forklare dem, at jeg gerne vil have mit auth-id så jeg har mulighed for at skifte DNS server, for ellers har jeg købt ingenting ..
    :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Det er jo forkasteligt som de kører forretningen.


    Kan du slet ikke "slippe fri" af dem ?


    Jeg venter stadig svar på mailen med auth-id .. Får jeg ikke det, ja så må jeg se om jeg kan komme fri af dem på en anden måde .. Jeg har virkelig ikke lyst til at købe nogen af deres services .. Har desuden en host klar, men han kan ikke gøre noget når jeg mangler oplysninger ..


    Har absolut intet bevis på jeg har købt domænet udover de penge der er trukket på min konto, og så det velkomstbrev jeg fik efter to måneder ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Jeg venter stadig svar på mailen med auth-id .. Får jeg ikke det, ja så må jeg se om jeg kan komme fri af dem på en anden måde .. Jeg har virkelig ikke lyst til at købe nogen af deres services .. Har desuden en host klar, men han kan ikke gøre noget når jeg mangler oplysninger ..


    Har absolut intet bevis på jeg har købt domænet udover de penge der er trukket på min konto, og så det velkomstbrev jeg fik efter to måneder ..


    Skriv til dem at du skal have hvad du har betalt for, ellers må du snakke med Datatilsynet om de vil hjælpe.

  • Jo jo ... mage til firma skal man da lede længe efter ... :boxed:


    Kan da kun foreslå du hopper på unoeuro hvis det der altså falder på plads. Det virker indenfor et døgn alt sammen, sågar domænet ;)

  • Eftersom Needhost påstår der ikke er auth-id på mit domæne har en god ven spurgt en partner ved det firma som Needhost køber domæner igennem om der findes et auth-id på domænet og det gør der sørme ..


    Har nu oplyst Needhost om, at de har til starten af næste uge, inden jeg vil lade datatilsynet se på sagen ..



    Macimuz .. Det lyder godt .. Jeg har endnu ikke bestemt hvad der skal være på domænet, så i første omgang vil jeg bare have den til at pege videre på 2xbang.dk - når jeg altså får mulighed for at gøre det .. Men tak for anbefalingen .. Ender da nok med jeg kigger på dem, selvom de nok ikke kan betales med pizza som Dalbjerg kan *G*


  • Ja det er såmænd bare at klø på ...


    Nope, pizza kan de ikke betales med, men det virker i hvertfald rigtig godt ... Desuden synes jeg bare ikke man kan klage når man har det gratis ved en ven, så valgte at skifte i stedet for at blive ved med at udnytte Kenneth ... Og nu kan jeg så også bare klage i stor stil hvis noget ikke virker (men det virker nu hele tiden) ..

  • Argh .. Det var dog utroligt ..



    The domain you are trying to transfer is in status "LOCK". To initiate a transfer process, your domain have to be unlocked. Usually you can do this yourself through the current registrar's Web site. If there is no such option, inform the current registrar to unlock the domain.


    Endnu en mail afsted til Needhost.dk fra mig .. Man må da håbe de snart bliver så trætte af mig, at jeg får det som jeg vil ha det ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Argh .. Det var dog utroligt ..



    The domain you are trying to transfer is in status "LOCK". To initiate a transfer process, your domain have to be unlocked. Usually you can do this yourself through the current registrar's Web site. If there is no such option, inform the current registrar to unlock the domain.


    Endnu en mail afsted til Needhost.dk fra mig .. Man må da håbe de snart bliver så trætte af mig, at jeg får det som jeg vil ha det ..


    ha ha det var dog utroligt. Måske laver de "skjult webcam" med dig ? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    ha ha det var dog utroligt. Måske laver de "skjult webcam" med dig ? :))


    Det skulle man næsten tro .. De er nok ikke vant til hunkønsvæsner der bestiller domæner og ikke gider deres hosting ..


    Og når man så kommer med trælse spørgsmål om auth-id og alt muligt, så slår det nok helt klik for dem .. *G*


    Mon jeg bliver det næste indlæg på haderkunder.dk? :))


  • ha ha det gør du sikkert ;)


    men hader f.eks virkelig når sådanne firmaer roder så meget rundt i deres ting.


    har lige købt et domæne hos elitehost. De spurgte ved tilmeldingen om jeg ville have en windows-server eller apache. Så tog jeg windows for lige at tjekke noget. Og utroligt nok har de åbent for alt. Det er et simpelt ASP script der sætter roden til webserverens rod istedet for ens domænes rod. Dvs fuld adgang over hele deres webserver med alt hvad dertil hører.


    Tror der er lidt for mange der gerne vil være med på net-bølgen, som bare ikke har den nødvendige viden eller færdigheder til det.
    Og det lyder lidt til at du har fundet en af disse :(