tjekke hvor mobil er købt?

  • hey gutter...


    jeg står og skal sælge min gamle mobil da jeg har anskaffet mig en nyere model. Jeg kan ikke finde kvitteringen, og tænkte om man måske gennem IMEI nummeret kunne tjekke hvor telefonen er købt, den er købt for godt og vel 8-9 måneder siden igennem Mobilpriser.dk og jeg kan ikke huske hvad forhandleren hed.


    håber I kan hjælpe mig, da det jo uden tvivl vil gavne salget at have kvitteringen.


    Ac

  • De fleste butikker noterer IMEI nummeret på fakturaen. Om de kan spore den tilbage, tør jeg ikke sige - men det lyder meget usandsynligt. Derudover ville det jo kræve, at du ringe rundt til hver eneste forhandler(kæde).


  • Er næsten sikker på at man kan få det vide via operatør...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Og hvordan skulle de kunne se det? Mange telefoner bliver jo købt uden abb ..


    Mener ikke der er nooget forskel...


    Det bliver jo registreret på en måde... og iøvrigt kan de så meget andet på deres skærm så why not?


    Men igen... det så bare noget jeg tror på...
    eller telecare... de reparer mobiler uden kvitteringer osv... de kan nemli se det via IMEI nummeret... Så tror at der ligger lidt mere "magt" hos operatørerne...


  • Self kan de da ikke se det når den er købt uden abo... det er da klart... fordi når du køber en telefon med abo over nettet så starter du med at sende en masse informationer via fx. kørekort mener jeg osv.


    hvis telefonen er købt med abo kan det sagtens være operatør har det, men hvorfor skulle de holde styr på hvor din telefon er købt ? godt nok en mystisk bogføring så.