Sasser-bagmand idømt betinget fængsel ..


  • Er det kun mig der synes det er en meget mild dom, når man tænker på alle de mennesker han har påvirket? Det har jo haft enorme omkostninger for mange virksomheder rundt omkring i verden ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det retfærdigører jo ikke, at man laver noget ulovligt som samtidig koster en masse mennesker en masse penge .. :rolleyes:


    Nej jeg er også helt enig med dig.
    Det er vandvittig billig sluppen. Det ser jo ud til at han ligefrem har tilstået at sluppet dem fri så man må jo kunne holde ham direkte ansvarlig for alt den skade de har lavet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Han skal ikke engang ind og sidde .. Det er betinget .. Det betyder bare at bliver han taget i noget ligende indenfor 1 år og 9 måneder, så vil den dom blive lagt til ..


    havde lige overset betinget ...


    hvad kan han så lære af det spørger jeg bare lige igen :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Absolut intet .. Og det sender kun signaler om, at det åbenbart er OK at gøre .. Håber der er nogen firmaer der vælger at retsforfølge ham ..


    jah :boxing:

  • sørgeligt at han slipper så let.


    det gælder alle under den kriminelle lavalder,de gør det næsten 100% senere igen desværre

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psykozen
    sørgeligt at han slipper så let.


    det gælder alle under den kriminelle lavalder,de gør det næsten 100% senere igen desværre


    Nu er den kriminelle lavalder jo ligesom 15 i DK .. Ved dog ik hvad den er i Tyskland ..



    Macimuz .. Han var nok under 18 da han begik kriminalitet .. Det er sikkert det GrillRotten mener ..


  • Ja okay

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Han er 19 ;)


    Han var 17 da han lavede Sasser ... og kan derfor ikke dømmes som en 18-årig hvis han først er blevet snuppet der.... Selvom det virker underligt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Nu er den kriminelle lavalder jo ligesom 15 i DK


    bob bob ... Sandheden med modifikationer. Du er ikke strafbar på samme måde som folk der er myndige når man er under 18 ...


    Det er så også forkert IMO, men sådan er loven jo ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    bob bob ... Sandheden med modifikationer. Du er ikke strafbar på samme måde som folk der er myndige når man er under 18 ...


    Det er så også forkert IMO, men sådan er loven jo ...


    Selvom det er en sandhed med modifikationer, så er den kriminelle lavalder stadig 15 år i DK .. Og derfor kan man ikke sige, at alle kriminelle under 15 år har en næsten 100% gentagelseskriminalitet .. Man kan i det hele taget ikke sige, at der er nogen kriminelle der med næsten 100% sikkerhed gør det igen .. Der er naturligvis nogen, men der er også nogen der formår at stoppe, og komme på ret køl ..


    Jeg mener ikke, at fængsel altid er den rigtige løsning - men dommen over sasser-bagmanden er simpelthen til grin .. Han har nok ikke lært ret meget af det han har gjort, og det er forhåbentlig bl.a. meningen med en straf .. Altså at man lærer så meget af det, at man ikke gør det igen ..


    Hvis man sammenligner ham med pirater, får de nogle meget voldsomme bøder .. Burde det ikke også være tilfældet med folk der laver så meget lort i den som han har gjort?

  • Faktisk så har han kun været 15 år gammel da han lavede i hvert fald den ene af de to orme .. Og det ved jeg fordi jeg hørte det i tysk radio på vej hjem fra ferie .. Det er grunden til at han ikke får en mildere straf.