Gik i søvne op i 43 meter høj kran.

  • Læste lige den her, lidt vildt :ohmy: utrolig man kan gå i søvne på den måde uden at vågne 8o


    En engelsk teenager kravlede i søvne op i toppen af en 43 meter høj byggekran.


    En forbipasserende så den 15-årige pige ligge sammenkrøllet på kontravægten ude for enden af kranenens arm og alarmerede politiet.


    Hun var gået i søvne, var kravlet op i kranen og balanceret helt ud for enden af kran-armen, hvor hun havde lagt sig til hvile.


    Da redningsfolk kom til stede i Dulwich i det sydøstlige London, forventede de at møde en selvmorder. Men den første brandmand, der nåede op til pigen,...


    ...fandt hende liggende i den sødeste søvn på den store betonklods i 43 meters højde.


    Det tog redningsfolkene to en halv time at fire den 15-årige pige i sikkerhed.


    Irshaad Ebrhim fra London Sleep Centre fortæller til avisen The Times, at han har behandlet patienter, som har ført bil og redet på hest mens de sov. En paitient forsøgte endda at flyve en helikopter.


    - At gå i søvne har ikke noget at gøre med at drømme, fordi det forekommer i en ikke-drømme-søvn, siger Ebrhim.


    I gennemsnit prøver hvert tiende menneske at gå i søvne mindst en gang i livet og det er sjældent farligt. Eksperternes råd til forældre er, at de ikke skal vække et barn, som går i søvne, men i stedet lede barnet tilbage i seng.


    http://www.bt.dk/forside/artikel:aid=373284/

  • Hehe, nedtur hvis ingen opdager hende og hun vågner op om morgenen og skal i skole :))


    Desuden rimelig trist undskyldning at give sin skolelærer .. :))


    "Hvorfor kommer du for sent til time idag?"
    - "Øhmm...fordi jeg vågnede op i toppen af en 43 m høj kran ?" :boxed:



    :)) Nå sengetid for mig - ellers ender JEG nok bare med at gå i søvne .. :crazyeyes:


  • Hehe, ja :D Tror jeg havde fået hjerte stop hvis jeg vågnede op i 43meters højde 8o :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shak


    Hehe, ja :D Tror jeg havde fået hjerte stop hvis jeg vågnede op i 43meters højde 8o :))



    .... i hvert fald ville begrebet "det forkerte ben ud af sengen" pludselig få en noget mere truende klang :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gryet



    .... i hvert fald ville begrebet "det forkerte ben ud af sengen" pludselig få en noget mere truende klang :rolleyes:


    lol .. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • JEG har gået i søvne engang! jeg gik så kun ca 3-4m , men stadig!!! :D ... mine forældre lagde mig så tilbage i sengen, og fortalte mig om det næste morgen ( jeg var ca 10-11 år gammel ) ... hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Det slår sku selv mine nat-ture det der :)) Jeg holder mig da heldigvis inden for husets fire vægge. Men forrige nat har jeg da hvertfald lavet et eller andet vildt, for har en ufattelig smerte i min ene hofte, som om en har taget et bræt og bare hamret på den :crazyeyes:


    Sig damen skal tage det lidt mere med ro næste gang :boxing:

  • Jeg har engang prøvet at gå i søvne på en campingplads.... Så vågnede jeg i den modsatte ende af campingpladsen og kunne ikke finde mit eget telt... Men jeg fandt da mit telt igen efter at have ledt længe...

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().