handle ved overclockers.co, hvordan?

  • Faderen står og vil have dette bundkort:


    Epox EP-9NPA+ SLi nForce4


    som vi så fandt ved overclockers.co og bestilte det, men har så fået en mail med dette indhold:



    Skal vi sende en adresse til dem? hvordan?


    på forhånd tak ;)

  • Jeg tog en kopi af mit via kort og mit sygesikringskort slørede cprnr og så sendte jeg det til dem i en fax og så var alt bare tiptop.


    Det er fordi det er fra england de kan ikke lave verifikation på at det kort høre til den addresse det kan de danske sider direkte.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det erbare for at sikre sig, at du ikke er en lamer, der bor i Bulgarien.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hmmm... Underlig ide de har fået sig der.
    Da jeg købte ram for et års tid siden, var der ingen problemer.


    "We need the address the credit card is registered to"


    Kiggede lige på mit visa kort. Der står faktisk:
    Nordea Bank Danmark A/S
    postbox 850
    DK-0900 Copenhagen.


    Det må være en tilsvarende adressede for dit betalingskort de efterspørger IMO ?
    Må så være et spørgsmål om at sende en mail med ordre nr. og kort adresse ?

  • Du kan ikke mail til dem de skal have det på fax eller almindelig post.


    Det du skal bekræfte er din adresse hvor tingene hører til stemmer overens med det navn der står på dit kort.


    Sådan var det da jeg handlede der her for 1½ månede siden.


    Var samme mail jeg fik som du har fået

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Tja .. Det der står på dit kort er jo hvem der har udstedt det .. Det er ikke det samme som hvem det er registreret til ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Tja .. Det der står på dit kort er jo hvem der har udstedt det .. Det er ikke det samme som hvem det er registreret til ..


    Muligt, men kan de ikke engang tage mod betaling fra et Visa kort, uden at stille sig på tværs og være besværlige, er de da ikke værd at handle med. Så billige er de heller ikke. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Muligt, men kan de ikke engang tage mod betaling fra et Visa kort, uden at stille sig på tværs og være besværlige, er de da ikke værd at handle med. Så billige er de heller ikke. ;)


    Hehe .. Du har ret, men det ændrer ikke ved det du skrev ikke var den adresse der skal oplyses *GG*


    Men der er store problemer mht. udenlandske sider der ikke godkender danske kreditkort .. Det ved _WHAT_ vist efterhånden alt om ..


    Jeg er også glad for jeg ik havde Visa kort med til USA, da der er store problemer med danske visakort derovre .. Så jeg måtte overleve med alt for store gebyrer på et ATM kort ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Muligt, men kan de ikke engang tage mod betaling fra et Visa kort, uden at stille sig på tværs og være besværlige, er de da ikke værd at handle med.


    Tja, det er vel bedre en pølsetyskerne der slet gider tage imod plastic ... :boxed: .... Bankoverførsel .... ARGH ... :boxed:


    Det er trist hvis overclockers.co.uk har ændret det så man ikke kan sende det via email mere som man har kunne ... For det var jo ellers glimrende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Hehe .. Du har ret, men det ændrer ikke ved det du skrev ikke var den adresse der skal oplyses *GG*


    Jeg anvender lige lidt "mand versus kvinde" strategi.
    Du får ret og jeg får ro.... *GG*... :))


    Quote


    Men der er store problemer mht. udenlandske sider der ikke godkender danske kreditkort .. Det ved _WHAT_ vist efterhånden alt om ..


    Jeg er også glad for jeg ik havde Visa kort med til USA, da der er store problemer med danske visakort derovre .. Så jeg måtte overleve med alt for store gebyrer på et ATM kort ..


    Enig. Har selv haft bøvl med betaling via Visa kort på ting bestilt i USA. At et engelsk firma, som ofte har handlet med danske kunder, begynder på den slags, kan jeg dog kun undre mig over. Det koster kunder det nr. der. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Muligt, men kan de ikke engang tage mod betaling fra et Visa kort, uden at stille sig på tværs og være besværlige, er de da ikke værd at handle med. Så billige er de heller ikke. ;)


    Ja det er sq noget bøvl, men har ikke kunne finde det bundkort andre steder.... eller jo det har jeg, i en butik i norge der ikke sender til DK, skod :roller:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg anvender lige lidt "mand versus kvinde" strategi.
    Du får ret og jeg får ro.... *GG*... :))


    Kom lige til at tænke på, hvordan gik din mand vs. kvinde strategi ang den udestue? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    KLIP


    Kom lige til at tænke på, hvordan gik din mand vs. kvinde strategi ang den udestue? :D


    He he... Den slog helt fejl. Har lige brugt 1 uge på tegninger og finde priser til prisoverslag.
    Ser ud til at 83.500 kr. kan gøre det, men så kommer der lige 20.000 på til facade af lærketræ. Gæt hvem der skal udføre det meste af arbejdet. :boxed:


    BTW... Kan du ikke få en DK forhandler til at tage det bundkort hjem til dig ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    He he... Den slog helt fejl. Har lige brugt 1 uge på tegninger og finde priser til prisoverslag.
    Ser ud til at 83.500 kr. kan gøre det, men så kommer der lige 20.000 på til facade af lærketræ. Gæt hvem der skal udføre det meste af arbejdet. :boxed:


    BTW... Kan du ikke få en DK forhandler til at tage det bundkort hjem til dig ?


    He he skovl, den klarede du ikke for godt :razz: :))


    Far prøver at få faxet noget til dem i morgen, hvis ikke det går så har jeg overvejet at snakke med morgen.dk ;)

  • Ja det ved jeg efterhånden alt om det bøvl med kort og udland :)


    Jeg tror ikke det er fordi at overclockers har lyst til at tage dette tjek men det er simpelt hen et sikkerhedskrav der er kommet igennem vores kære elskede EU.


    De skal verificere kortet og som grill er inde på så er det da bedre en bankoverførsel og alt det pis til tyskland.


    Vil da så sige at jeg ikke har haft de store problemer med overclockers god service meget hjælpsomme og tager jo ikke lang tid lige at skyde den fax afsted. Når det er gjort så er alt jo fjong og var fint med sygesikring og visa kort.


    Glæder btw også der hvor jeg har haft bøvl med det i US det tog bare meget meget lang tid derover.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • I USA er det sgu nemmere end ved overclockers.co.uk i hvert fald hos Frozencpu (meget servicemindede)


    Man kan ikke bruge VISA-kort selv, så derfor fyrer man en mail af til en af deres medarbejdere ( altid den samme). Han kører så ordren igennem med ens VISA-nummer, og så er ordren ellers i gang med at blive sendt


    Can I use my Visa or Mastercard if I live outside the U.S.?
    We now accept Credit Cards from certain countries. To use your credit card to place an International Order follow these steps: 1) Create an account on our website, shop for your items in the shopping cart and the save the basket using the save basket feature. 2) Email mark@frozencpu.com your login/password for shipping options and credit card payment options..


    Sidste gang oplevede jeg dette check:


    Rasmus


    I have a Visacard, and i live in Denmark, so I was told to contact you.


    Username: rasmusvn
    password:


    Visacardinformation:


    xxxxxxxxxxxxxxxx and the "control"number is xxx.


    Expires: xx/xx


    The order is saved as "Final 12345"


    The order must be send as: "FedEx Priority"



    Mark-Frozencpu


    done


    Mark-Frozencpu


    The credit card is coming back saying that its not from Denmark, what
    country is this card valid in?


    Rasmus


    The card comes from Denmark. About two months ago i used the same card
    for an another order at frozencpu.com


    Is at a problem that The credit card is coming back saying that its
    not from Denmark?


    Mark-Frozencpu


    Its good- we just ran it through a fraud checker.


    Den samtale via email tog ca. 15 minutter.


    Ordren kom tre dage efter, som den skulle.


    Det hele gik altså lidt meget nemmere end ved Overclockers.co.uk, og det er ikke første gang.

  • Jeg syntes nu ikke det er noget stort problem.


    Bestil - modtag mail - send fax og dine ting er på vej.


    Ikke noget jeg ser som et problem.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg syntes nu ikke det er noget stort problem.


    Bestil - modtag mail - send fax og dine ting er på vej.


    Ikke noget jeg ser som et problem.


    Ikke alla kan sende fax sådan lige..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn
    Ikke alla kan sende fax sådan lige..


    Nej, det er jo helt rigtigt nok. FAX´en er sgu ikke noget for vores generation ... Den begyndte at miste sin magt efter at email & scannere blev udbredt.


    Syntes det er meget trist at overclockers.co.uk har droppet det med at man kunne emaile istedet for at faxe. Det giver jo ingen mening at gå tilbage til den gamle metode ... :boxed: ... Men overlever nok for handler ikke så fandens tit hos dem.


    Men hvis man vil have fat i en fax, så kan man vade ned på det lokale bibliotek ... Hvis de har lidt respekt for sig selv, så har de en fax stående der nede. Ellers kan man jo vade ind hos kommunen og spørge venligt. Har masser af gange bare vadet ind hos en firma der lige lå i nærheden af hvor jeg var på det givne tidspunkt og spurgt. Spørger man venligt, så er der en rigtig god chance for at de lige vil lade en sende en fax fra deres telefax.


    ... Men ja, det er sgu nok få unge mennesker der har en telefax stående der hjemme .... :boxed:

  • Problemet i mails for dem var jo nok at de ikke kunne lavet andet end at svare på mails.


    Hvis folk hele tiden bare skrev fra højre og venstre ville de ikke helt kunne holde styr på det.


    Kan sgu godt følge dem det er helt sikkert...


    Ville dog være smart at de lavede en no reply email til den bekraftelse. Så man kunne maile den i stedet for at skulle faxe.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy