Du er ikke logget på.

Nyhedsbrev

Indsend nyhed

Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.

Indsend nyhed

19

søndag, 3. juli 2005, 17:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
Der er da ingen grund til at stille en fornærmet ansigt fordi jeg beder dig om at forklare det du skrev.

Citat:
"men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer."

Nej sådan er det ikke med "semi--prof" (Mener du her spejlrefleks kameraer?) udstyr. Det afhænger af mange ting heriblandt objektiv og selvfølgelig blænde.

DOF = Debt of Field

Nu var det ikke fordi jeg var fornærmet. Nok mere undrende over hvorfor du stillede spørgsmålet ! For du viste jo godt, hvad det var jeg mente. Det har du jo lige svaret på !
Min opfattelse af semiprof kameraer er, at det er dem med et godt objektiv og en okay macro. F.eks. Canon's A-xx- serie og opefter, som har gode objektiver. Behøves IMO ikke være spejlrefleks.

Vil dog gerne høre, hvordan jeg kan få det hele skarpt i et macrobillede. Det ville jeg sætte stor pris på, da jeg som sagt også har problemer med det, når mit Canon PS S1 IS er i aktion.

20

søndag, 3. juli 2005, 18:07

Damn et nice billede 8)

21

søndag, 3. juli 2005, 18:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
**** hvor er det sygt taget! ærgeligt at hele kroppen ikke er så meget i fokus :rolleyes: men ellers rigtig flot taget? hvilket kamera var det du brugte :)

Synes også det et rigitig godt billede - men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer. Irriterer også mig når jeg tager macro billder. Men kanon flot billede.

tak bent.. men semi-prof kamera.. hva bilder du dig ind? :))
Mit signatur billede er lige på værkstedet.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "origin" (03.07.2005, 18:08)

22

søndag, 3. juli 2005, 18:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Citeret

Citeret

**** hvor er det sygt taget! ærgeligt at hele kroppen ikke er så meget i fokus :rolleyes: men ellers rigtig flot taget? hvilket kamera var det du brugte :)

Synes også det et rigitig godt billede - men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer. Irriterer også mig når jeg tager macro billder. Men kanon flot billede.

Det fordi jeg er misundelig. :))
Her lige et jeg tog i går morges ved 4-tiden ud af køkken vinduet - med med mit "semi-semi" CanonS1 IS. ;) Ka' vel godt være et eksempel på: "at morgenstund har guld i mund !

23

søndag, 3. juli 2005, 18:20

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Citeret

Citeret

Det fordi jeg er misundelig. :))

nå ok :)) det er bare i orden så ;)

24

søndag, 3. juli 2005, 18:35

Hov det var ikke helt korrekt med det sidste billede. Det blev taget for nogle dage siden ved 5-tiden.
Her er så det fra i går morges.

25

søndag, 3. juli 2005, 18:49

Fint macro. Men ville personligt selv ha valgt en mindre blænde ( større f tal) for at få mere af insektet skarpt.
3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

26

søndag, 3. juli 2005, 18:49

Rigtigt Flot Billede.

Jeg har også et lille et! Jeg vil gerne understrege jeg ikke har ændret på det i Photoshop.

Den Lokale Højskole.

http://www.meinder.dk/upload/hulefanden/graa.jpg

Anyone kommentar?
[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=13883&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (03.07.2005, 21:37)

27

søndag, 3. juli 2005, 18:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af HuleFanden
Rigtigt Flot Billede.

Jeg har også et lille et! Jeg vil gerne understrege jeg ikke har ændret på det i Photoshop.

Den Lokale Højskole.

http://www.meinder.dk/upload/hulefanden/graa.jpg

Ta'r for lang tid at loade, til jeg gider at vente. :rolleyes:

28

søndag, 3. juli 2005, 18:56

Det er et meget flot billeder, gid mit camera kun tage bare halvt så gode billeder som dit..

Et lidt stører billede.. Men min linie er meget langsom..

H.C Andersen

her er et der er mindere..
Asus rampage II extreme x58
Intel I7 965 Bloomfield 3.2 @ 4.0 ghz socket 1366 H2o
Asus GeForce 2 x 280 i SLI
c: OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
Crousial dominator 6 x 1 gb 1866 Mhz m blæser
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 7, 64 bit
Lån FTP Regler hvis du er oprettet, PM navn/kode. Så opretter jeg dig. Blog

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Meinder" (03.07.2005, 19:08)

29

søndag, 3. juli 2005, 19:04

Resize lige de billeder Meinder - Dagen er jo omme før de er færdigloadet...

30

søndag, 3. juli 2005, 19:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel
Resize lige de billeder Meinder - Dagen er jo omme før de er færdigloadet...

GG var jeg i gang med inden du skrev..
Asus rampage II extreme x58
Intel I7 965 Bloomfield 3.2 @ 4.0 ghz socket 1366 H2o
Asus GeForce 2 x 280 i SLI
c: OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
Crousial dominator 6 x 1 gb 1866 Mhz m blæser
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 7, 64 bit
Lån FTP Regler hvis du er oprettet, PM navn/kode. Så opretter jeg dig. Blog

31

søndag, 3. juli 2005, 19:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Meinder
Det er et meget flot billeder, gid mit camera kun tage bare halvt så gode billeder som dit..

Et lidt stører billede.. Men min linie er meget langsom..

H.C Andersen

her er et der er mindere..

Skid da hul i kameraet, du kan da sagtens tage super gode billeder med et lille kamera, ingen siger at det netop behøver være spejlrefleks :)

32

søndag, 3. juli 2005, 21:11

Fandt lige et frem til at "køle ned".

Taget af en vinduesrude efter lidt regnvejr for et par måneder siden.

33

søndag, 3. juli 2005, 21:20

syntes det er et rigtig fedt billede og er også helt vild med motivet. Fantastiske farver på det billede.

"Ninja Origin bruger Tai-Chi metoder når han sniger sig ind på sit bytte."

Er ligesom Bent helt vild misundelig på dit kamera. Når jeg engang vinder i lotto (mere end de dejlige 41 kroner jeg vandt igår) skal jeg helt sikkert ud og have mig sådan et.

34

søndag, 3. juli 2005, 21:30

rigtig fedt billede origin !

vil også lige vise et jeg selv syntes er sødt , fra et hotel i østrig! :)) :)) :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Raller" (03.07.2005, 21:30)

35

søndag, 3. juli 2005, 21:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
syntes det er et rigtig fedt billede og er også helt vild med motivet. Fantastiske farver på det billede.

"Ninja Origin bruger Tai-Chi metoder når han sniger sig ind på sit bytte."

Er ligesom Bent helt vild misundelig på dit kamera. Når jeg engang vinder i lotto (mere end de dejlige 41 kroner jeg vandt igår) skal jeg helt sikkert ud og have mig sådan et.

behøver nu ikke vinde i lotto for det :P det koster ikke alverden.. kun ca 8k for kameraet med standard linse til.. mit kamera har kostet a 18k indtil videre :oops:

36

søndag, 3. juli 2005, 21:44

Jeg syntes som sådan også den er ok din guldsmed.

Rimelig god skraphed i betragtning af det ikke er et macro objektiv er du også kommet fint tæt på... syntes dybde skraphed er find er focus på det væsentlige.

Hvis der skal være lidt konstruktiv kretik som en siger så billedet lidt gulstik som nemt kan rettes til i ps.

En helt anden ting er kompositionen, dyret er alt for meget midt i billedet. Tænk lidt i det gyldnesnit, trekanter gentagelse og mange af de andre kompositions regler når du skyder sådan en som sider stille så længe er der jo mange muligheder for at teste løs :)

| asus p6t deluxe v2 | i7 920 | 6 x 2gb ocz reaper | Zotac GTX260 Amp2 |
Common sense is creativities biggest enemy

Klassificer denne tråd

Copyright 2001-2013 © Tweak.dk | www.tweak.dk
Forum Tags | Hardware | Nyheder | Forum | Ansvar | Mobiltelefoner | Sitemap | Cookies | Mobilabonnement