Billede kritik [natur]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheNIX
    Som sædvanlig rigtig flot :clap:


    Men hvordan kunne du komme så tæt på uden den fløj væk?


    mange tak begge 2.. jeg ved det virkelig ik.. Jeg tror faktisk den stadig sidder ude på hækken :)) efter 2 timer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    **** hvor er det sygt taget! ærgeligt at hele kroppen ikke er så meget i fokus :rolleyes: men ellers rigtig flot taget? hvilket kamera var det du brugte :)


    Et Canon EOS 300d med en Tamron 28-75/2.8 linse.. :) og mange tak..


    edit: synes også lige i skal se det her :)


    http://www.deviantart.com/view/20025980/


  • måske derfor billedet er så godt :) tror ikke rigtig mit vga kamera på min mobil kan følge med :)


    ER rimelig imponeret over det sidste foto... lidt mere min stil det lidt mere afslappet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    **** hvor er det sygt taget! ærgeligt at hele kroppen ikke er så meget i fokus :rolleyes: men ellers rigtig flot taget? hvilket kamera var det du brugte :)


    Synes også det et rigitig godt billede - men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer. Irriterer også mig når jeg tager macro billder. Men kanon flot billede. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/thumbsup.gif]


  • Billedet er o.k og godt fanget :)


    Dog virker den gule "stik" unaturlig på mig.


    Hvis man skulle være rigtig picky kunne jeg godt have ønsket mig fokus flyttet en anelse længere opad "ansigtet" nærmere "snuden" og så skulle hældningen være mindre til højre i billedet.


    Men alt i alt et fint billede.

  • Flot pic, men mindre flot dyr :))


    Edit: Har ik så meget forstand på billeder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Synes også det et rigitig godt billede - men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer.


    Det må du forklare nærmere?
    Du kan let opnå samme DOF på "semi prof" kameraer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Det må du forklare nærmere?
    Du kan let opnå samme DOF på "semi prof" kameraer.


    Forklare hvad ? Jeg skriver, at jeg også oplever det er svært, at helle billedet bliver skarpt. :rolleyes:
    Men kan du ikke lige forklare mig, hvad DOF er ?

  • Der er da ingen grund til at stille en fornærmet ansigt fordi jeg beder dig om at forklare det du skrev.


    Citat:
    "men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer."


    Nej sådan er det ikke med "semi--prof" (Mener du her spejlrefleks kameraer?) udstyr. Det afhænger af mange ting heriblandt objektiv og selvfølgelig blænde.


    DOF = Debt of Field


  • Nu var det ikke fordi jeg var fornærmet. Nok mere undrende over hvorfor du stillede spørgsmålet ! For du viste jo godt, hvad det var jeg mente. Det har du jo lige svaret på !
    Min opfattelse af semiprof kameraer er, at det er dem med et godt objektiv og en okay macro. F.eks. Canon's A-xx- serie og opefter, som har gode objektiver. Behøves IMO ikke være spejlrefleks.


    Vil dog gerne høre, hvordan jeg kan få det hele skarpt i et macrobillede. Det ville jeg sætte stor pris på, da jeg som sagt også har problemer med det, når mit Canon PS S1 IS er i aktion.