Forbandede allergi!

  • Argh! Den tager livet af mig!


    Den anden dag var vi på studentertur (3 dage på Avernakø), med druk og hvad der dertil hører. Forfærdeligt! Allergien til overhånd, og jeg sov 16 timer, for på 2. dagen, at tage hjem før de andre fra klassen. Jeg var et VRAG! Ganske forfærdeligt! Har ikke haft så voldsomme allergiske reaktioner før. Der drev vand ud af øjnene på mig og næsen!


    Argh!


    Tror det er allergi overfor græspollen...nok også høfeber. Suk...


    Andre der har det på samme måde? Særlig lige her for tiden? Jeg kan stort set ikke gå udenfor, da jeg straks for reaktioner. Selv efter 1 min. efter jeg står op om morgenen.


    Jeg har dog medicin (tabletter) imod det. Men pt. hvor jeg bruger Benadryl hjælper det ikke. Så har skaffet noget andet, jeg skal have testet af. Kan huske jeg engang brugte Clarityn, dem der blev reklameret for på TV sidste år eller hvornår det var. De var sgu gode.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Har lidt kløen i øjnene hvis pollentallet er MEGET HØJT, men ellers ikke.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm, jeg kan ikke tåle tun ... Tæller det ? :))


    Selvfølgelig gør det det. Jeg er lidt allergisk overfor klor.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm, jeg kan ikke tåle tun ... Tæller det ? :))


    Det er så irriterende når de kommer i blomst og alle de tun-pollen kommer flyvende ind af vinduerne..
    Det lugter.. :T

  • Jeg har ingenting af den slags :dance:


    :( Til gengæld kan jeg ikke gå særlig langt, fordi jeg siden i mandags har lidt af en hidtil ukendt infektion, der gør at begge mine fødder nu er hævet voldsomt op og gør ondt. Heldigvis har lægerne givet mig noget smertestillende, så jeg kan gå uden det helt store besvær. :)


    Jeg kan heller ikke ligge i haven og slappe af, for det gjorde jeg i sidste uge, og det resulterede i at jeg et par dage efter kunne sidde og pille huden af både bryst og skuldre, samt noget af ansigtet og maven.
    Hva' gjorde man uden en computer :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg er allergisk over for brokoli.
    Eller.. Det lyder ihvertfald bedre når man takker nej fordi man ikke kan tåle det fremfor at man ikke kan li det.


    *ROFL* :)) - Den skriver jeg lige bag øret ;)

  • Kender det kun alt for godt, specielt birkepollen kunne vælte mig total omkuld.


    Har prøvet samtlige piller samt sprøjter.
    Det skal dog siges at jeg faktisk er vokset fra det, så det er nu kun hvis pollentallene er helt i top jeg svagt kan mærke det, ellers ikke.
    :clap:


    btw. jeg kan ikke tåle at skrælle kartofler, men det er jo også kun en fordel.


  • loool :)


    Du bliver jo bare solskoldet, så kan du sagtens pille din hud af :))


    Hvad angår dine fødder, lyder ikke særlig rart!



    Jeg har heldigvis ikke alt det der allergi møg, kun at jeg får kløe hvis jeg ligger på græs uden trøje ;p
    .. Men det er vist meget normalt 8)

  • Jeg har græs allergi eller som græsarten det hedder på fagsprog "Engrottehale :D"


    Men du behøver ikk at blive stukket i røven for at få den vaccination mod græspollen. Jeg bliver stukket i armen og det gør jeg også af lægelige grunde. Man skal jo vente 20min efter at man er blevet stukket med at smutte fra lægen pga anafylatisk chok (dvs man dør hvis man ikk får sprøjtet adrenalin ind i årerne). Jeg bliver stukket i underarmen og så skifter vi hver anden gang. Det gør jeg også med henblik på et efterspil (Læs: chok) så kan man hurtigt stoppe cirkulationen ved at lægge pres på armen. Jeg havde for 3 år siden det MEGET skidt, lidt ala hva #0 skriver og jeg var indendører i 2mdr. Nu er jeg igang med den vaccination og er blevet stukket ~100gange og er snart på trejde år :D


    Mit allergi er blevet MEGET bedre og kan holde det nede med at tage symptom baseret medicin ala øjendråber og næsespray. Så det er sku lækkert :D



    Desuden er jeg allergisk overfor flere pollen end græs dog ikk kraftigt. Europæiske støvmidder og de frugter mm som hører til de pollen (Kiwi, peanuts osv..).

  • Har det også nogenlunde lige så slemt som #0. Kan dårligt gå udenfor, og også en halv time efter jeg er kommet ind kan det blive ved. Har prøvet alt hvad der er af piller, øjendråber og næsespray uden held desværre. De sidste to somre har jeg fået én kortison sprøjte per år, som har dulmet det kraftigt. Overvejer kraftigt at få den igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Har det også nogenlunde lige så slemt som #0. Kan dårligt gå udenfor, og også en halv time efter jeg er kommet ind kan det blive ved. Har prøvet alt hvad der er af piller, øjendråber og næsespray uden held desværre. De sidste to somre har jeg fået én kortison sprøjte per år, som har dulmet det kraftigt. Overvejer kraftigt at få den igen.


    Har du overvejet vaccination ? Det har som skrevet hjulpet mig MEGET !!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Er det ikke den kur, hvor de giver dig overdosis af f.eks. græs? Og som der var en, der var ved at dø af på et tidspunkt?



    Jo, der var flere!


    Men det var fordi det firma som laver den dosis (Alk-et eller andet) kunne ikke styrer den, så jeg faldt fra en dosis på MAX 1,0mL til 0,1mL :D
    Men det har hjulpet mig utroligt meget og du skal bare forlange af din læge at han stikker dig i armen, 10x nemmere end i røven !


  • Ja kender det har selv haft det i 20 år og i år er det rigtig slemt.
    Jeg bruger Benadryl og de kan , heldigvis , holde det nede , jeg er selv fuldstændig ødelagt når jeg har det , så føler med dig.
    Jeg har engang testet , Zoneterapi og det hjalp sgu , 10 gange og jeg havde sådan set ikke noget i 5 år , men det skal gøres før det er sæson for det.


    The_Unforgiven

  • Det eneste jeg mærker til pollenen lige for tiden, er at øjene løber og klør samt næsen er stoppet.
    Det er dog helt vildt efter en mindre cykeltur, f.eks. til arbejde. Jeg kan ikke holde hænderne fra øjene, og hele ansigtet skal vaskes i koldt vand!
    Kan blodskudte øjne skyldtes pollen? Er efterhånden sket et par gange, siden pollenen tog fat.


    Jeg fik en recept på nogen øjendråber og en næsespray i onsdags. Øjendråberne virker fint for en tid (læs. 3-4 timer), og så skal de drybbes igen.
    Mine symptomer er intet sammenlignet med en af mine kollegaer, hun var ved at få udslet 3-5 cm. under halsen.


    Lægen fortalte at hvis man skulle tjekkes ved en "stikprøve", skal det ske efter pollensæsonen, for at sikre et trofast resultat.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet 2 gange, sidst af Slammand ().