Hvor står jeg med mit CCnet ?

  • Mojn drengne :D
    Vil lige fortælle min internet situation...
    Jeg har for over et år siden tilmeldt mig 2mbit/512khb hos CyberCity... Jeg har igennem tiden, mødt en kundeservice der ik kan sammenlignes nok med hjerneblødninger! Med andre ord, har ventet i kø i timevis, har fået svar der ik holdt...


    Efter vi har haft internettet i ca. 8 måneder, løber min far ud på toilettet og brækker 5 kg tudekiks ud, fordi CyberCity ik har modtaget betalingen for en måned. Ender så med at vi må betale igen for den måned. Derefter ringer min far til CyberCity og opsiger internettet... Jeg ringer igen efter et kvarter, for at spørge om hvornår det kunne lukkes, da jeg hurtigst muligt ville ha TDC's net. De sagde noget lignende, at de ville lukke det hurtigst muligt... Fair nok... Men det er ik blevet lukket endnu...


    Min far har sidenhen ringen til dem 2 gange, og bedt dem endnu engang om at lukke internettet, men intet er sket... Så i store hele har vi stadig internet, men betaler ik for det. Nu har vi kørt i nogle måneder med det her net, og frygter de vil slagte os på pengepungen :boxed:
    Hvordan står vores situation ? Hva skal jeg gøre ? Hvad er mest rationelt at gøre ?

  • fortsætte med at bruge nettet, eller skift til TDC.. hvis i ikke betaler for det, kan det jo være lige meget.. Men hvis de sender nogen regninger ville jeg nok :pokey: lidt til dem fordi i har længe afmeldt det, så i skal ikke betale dem..

  • Undskyld jeg ikke giver et svar,
    men jeg vil gerne hoppe på den Support vogn.
    De mennesker tror de er så kloge men alligevel så dumme?



    Eks. 1: Da vi skulle oprette internet fik vi at vide at man skulle betale leje for router, stik osv. fair nok! Min mor snakkede med en af deres Support tosser og fik det penslet ud at det var et ENGANGS beløb på næsten 1000kr,- Jamen skønt?
    Nå, det hele blev betalt og det var jo fint.
    næsten et halvt år efter fik vi en regning IGEN på det skide router :boxed: Min mor blev da lidt muggen, snakkede med dem og blev nød til at betale. Så man kan ikke stole på hvad de siger.



    Eks. 2: Jeg sad i et par timer og legede med at åbne porte på deres ægebakke de kalder routers, sikke da en gang juks. Jeg fuglte den beskrivelse der står dårligt skrevet på deres side og inden længe sad jeg på TelNet og åbnede porte .... Da jeg rebooter routern for at få portene til at åbne ( som der står ) Virker mit intetnet ikke mere og jeg ringer straks til Cybercity.


    Jeg får at vide af en meget gay supportet at jeg har slået NAT fra :finger: Det har jeg prøvet før, jeg var vist lidt langt fra at gøre det, men han blev ved med at påstå jeg havde slået NAT fra den skide tosse ... Han slo det så til igen og det virkede. De vil fandme også ha' penge for at åbne porte, så du kan enten vælge at ringe til dem og gøre dig til grin eller betale 100kr for at åbne 1 eller flere porte.

  • Det lyder jo skønt, nu hvor man lige har skiftet til dem. 100 kr. for at åbne porte? Vil da helst ikke vide hvad de har spist. Også selv om det er forebyggende mod nisser, der ringer ind hver anden dag og skal have åbnet porte.


    Det med regningerne forstår jeg så ikke helt. Du siger I så igen bliver "nødt til" at betale for routeren - hvorfor ikke bare slå i bordet og benægte? Tvivler stærkt på at der har været noget hold i det de har påstået ud fra det du siger.

  • Quote

    Det med regningerne forstår jeg så ikke helt. Du siger I så igen bliver "nødt til" at betale for routeren - hvorfor ikke bare slå i bordet og benægte? Tvivler stærkt på at der har været noget hold i det de har påstået ud fra det du siger.



    Min kære moder står for det med regningerne, hun plejer normalt at stå fast men ved ikke lige hvad der gik galt?!
    But for real, hun betaler regninger i det hus og jeg er egentlig ligeglad så længe jeg har internet :))


    ( Weak attitude, i know )

  • Hmm, så de ter meget bøvlet at åbne porte med CC's udstyr ? I såfald skifter jeg da slet ikke til dem, for det er netop det problem jeg har nu med Struernet ...


    Men igen, desværre bliver man som forbruger nogle gang nødt til at gå ud i hampen og kæmpe for sin sag ... Mange firmaer prøver virkelig og helt sikker med vilje at snyde kunderne ... Og desværre tror jeg de mange gange slipper afsted med det ... Kald mig paranoid :)


  • Siden hvornår kan man ringe til sin ISP og opsige sit internet muntligt ? ... Plejer da at være skriftligt...


    At i betaler den samme regning to gange siger jo mere om jer end det siger om CyberCity ... Hvis man har fat i den tunge ende, så bukker man sgu da ikke under ... Man kan vel nemt bevise at en regning er betalt. Ellers skulle man da tage og få lidt styr på hvad man fortager sig. :boxed:


    Men ja, i kommer nok til at betale for jeres internet så længe det ikke er lukket. Det kan i ikke gøre noget ved.... Logisk nok.


    Skriv ind til dem og få nettet lukket ned hvis det er det i vil.


    Nogen gange kan man godt få en "dum" person fra kundeservice i røret ... men mange gange så er det sgu heller ikke studenterhuen der trykker i den anden ende af røret.


    ... og nej jeg arbejder hverken i kundeservice eller for CyberCity. og vil heller ikke nedværdige mig til at være "telefondame" engang i fremtiden....

  • Vil godt lige supplere Grill. Der er nogle betingelser, som man skriver under på, når man tilmelder sig. I de betingelser står der, hvordan man opsiger sin konto hos dem og andre vigtige ting.
    For at være på den sikre side, så vil en skriftlig opsigelse selvklart være det sikreste. Så har man tingene sort på hvidt.


    Ang. kundeservice, så har CC - ligesom alle andre også - nogle som ikke er helt kvikke. Jeg plejer selv - de få gange det har været nødvendigt - at kontakte deres support afd. !
    Her har jeg altid fået en venlig, proffesionel behandling. Som jeg aldrig har oplevet hos nogle af de 4 andre udbydere jeg har haft.
    IMO så er der altid 2 parter i en sag. Og det er ikke altid dem, der er i den anden ende - der ikke lige har styr på tingene.

  • Quote

    Siden hvornår kan man ringe til sin ISP og opsige sit internet muntligt ? ... Plejer da at være skriftligt...


    Ja, nu har jeg oss haft Tele2 hva jeg opsagde mit net mundtligt...


    Quote

    At i betaler den samme regning to gange siger jo mere om jer end det siger om CyberCity ... Hvis man har fat i den tunge ende, så bukker man sgu da ikke under ... Man kan vel nemt bevise at en regning er betalt. Ellers skulle man da tage og få lidt styr på hvad man fortager sig. :boxed:
    Men ja, i kommer nok til at betale for jeres internet så længe det ikke er lukket. Det kan i ikke gøre noget ved.... Logisk nok.


    Nu skal du ik greje tingene, så mig og min far kommer til at fremstå som idioter. Det er en sag der er svær at bevise og derfor har de fat i den lange ende...


    Quote

    Nogen gange kan man godt få en "dum" person fra kundeservice i røret ... men mange gange så er det sgu heller ikke studenterhuen der trykker i den anden ende af røret.


    Altså, nu er det ik en svær ting at forstå at vi vil bare ha vores net lukket... Men det er rigtigt at der er mange kunder der er tabt bag en vogn, men det er så CC's kundeservice der skal komme med en go' guid til kunderne...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Ja, nu har jeg oss haft Tele2 hva jeg opsagde mit net mundtligt...


    Tror vi skal holde Tele2 væk fra samtalen når vi snakker om CyberCity for de ligger langt fra i samme klasse. Tele2 overholder ikke lovgivningen og har utallige klager bag sig ... og har været i retten en del gange.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Nu skal du ik greje tingene, så mig og min far kommer til at fremstå som idioter. Det er en sag der er svær at bevise og derfor har de fat i den lange ende...


    Jeg drejer intet ... Jeg quoter dig bare.


    Nej, det er IKKE svært at bevise at man har betalt en regning hvis man har lidt styr på hvad man laver. Betaler man ved bankoverførsel, så er der et spor efter det ... og din bank kan lave en kvitering til dig hvis du ikke selv kan via netbank. Er regningen betalt på posthuset, så får man en kvitering der..... så nej din ISP har KUN fat i den tunge ende hvis man ikke har styr på hvad man render rundt og laver. Sorry mate.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand[
    Altså, nu er det ik en svær ting at forstå at vi vil bare ha vores net lukket... Men det er rigtigt at der er mange kunder der er tabt bag en vogn, men det er så CC's kundeservice der skal komme med en go' guid til kunderne...


    Næ, men det er jo heller ikke svært at sende et brev til dem med en SKRIFTLIG opsigelse. Vil i være 100% sikker på at de modtager det ... Altså ved at få en kvitering på modtagelsen, så send det anbefalet.


  • Når ok :P Ja, min far betalte på posthuset... Han bøffede kvitt. lige da han fik den... De skide kvitts. :))