Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

torsdag, 23. juni 2005, 23:11

Muffe, har du virkelig tænkt over det indlæg du lige har postet???

De mennesker er et samfundsproblem, ergo er det osse dit problem, så selvfølgelig skal nogle af dine hårdttjente penge osse gå til sådanne ting. Ville du hellere have at dine hårdttjente penge gik til bedre veje, broer, museer osv? Jeg vil sq helst være fri for at have sådanne mennesker til at rende rundt hvor mine børn leger. Psykisk syge har de samme rettigheder som du og jeg har, ingen kan placeres i en gummicelle til de rådner op. Var det praksis i Danmark er vi "normale" mennesker ikke en skid bedre selv...

62

fredag, 24. juni 2005, 00:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Carsten_DK

Citeret

Oprindeligt indlæg af PimpF

De mennesker er et samfundsproblem, ergo er det osse dit problem, så selvfølgelig skal nogle af dine hårdttjente penge osse gå til sådanne ting. Ville du hellere have at dine hårdttjente penge gik til bedre veje, broer, museer osv? Jeg vil sq helst være fri for at have sådanne mennesker til at rende rundt hvor mine børn leger. Psykisk syge har de samme rettigheder som du og jeg har, ingen kan placeres i en gummicelle til de rådner op. Var det praksis i Danmark er vi "normale" mennesker ikke en skid bedre selv...

Jeps. Lige hvad jeg selv skulle til at skrive ;o)

Samme her - det er jo bl.a. netop en del af det danske velfærdssamfund - at der også er plads til dem der har fået en hård start i livet...

63

fredag, 24. juni 2005, 01:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Citeret

Samme her - det er jo bl.a. netop en del af det danske velfærdssamfund - at der også er plads til dem der har fået en hård start i livet...

That's right. Går også ind for noget mere omsorg, *empati og medmenneskelighed.
I stedet for den stigende egoisme, som der desværre hænger, som en tung dyne over en stor del af dagens Danmark. :(

* Evnen til at kunne sætte sig i en anden persons sted, eller på dansk: indlevelse og indføling.
(Den meget korte version ;) )

64

fredag, 24. juni 2005, 03:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Citeret

Citeret

Citeret

I stedet for den stigende egoisme, som der desværre hænger, som en tung dyne over en stor del af dagens Danmark. :(

* Evnen til at kunne sætte sig i en anden persons sted, eller på dansk: indlevelse og indføling.

Stigende og hærgende egoisme ?? - Det synes jeg er en meget pessimistisk konstatering :rolleyes: - Jeg synes da langt de fleste mennesker jeg kender/møder virker gode nok. :)

Efter hvad jeg ved har det ikke været specielt bedre før i tiden...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (24.06.2005, 03:44)

65

fredag, 24. juni 2005, 04:20

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Stigende og hærgende egoisme ?? - Det synes jeg er en meget pessimistisk konstatering :rolleyes: - Jeg synes da langt de fleste mennesker jeg kender/møder virker gode nok. :)

Efter hvad jeg ved har det ikke været specielt bedre før i tiden...

Hvis du lige læste hvad jeg skrev mester. jeg skrev hængende og ikke hærgende - rimelig stor forskel IMO. En hængende dyne kan man smide af sig, mens en hærgende har lavet ravage, som du ikke bare lige kan kaste af dig.
Efter min opfattelse, så ses der en stigende tendens til egoisme, på alle plan i vores samfund. Den er her inde, den er i regeringens overordnede politik, den er i de store byer og ja mange steder - desværre. Selvfølgelig er der også en del mennesker, som også tænker på sine medmennesker. Det er måske også meget groft sat op. Men jeg har ihf. set - helt tilbage fra min barndom - hvad der er sket rundt omkring mig.
Mere vold på alle plan, større privatisering, større forskel mellem rig og fattig, øget krimimalitet og stigening i antallet af "glemte" børn og unge - i stor grad pga. flere folks trang til deres "eget" og helst så mange statussymboler som mugligt. Derfor bli'r de nød til at knokle, for at ha' penge nok til deres "eget"
Har også set tendenser hos de forsk. aldersklasser, som jeg har arbejdet med i løbet af de sidste 20-25 år. Har også bemærket det i min familie.

Okay er da heller ikke, for at gøre det værre end det er. Men IMO, så skal vi passe på ikke at bare flyde med på racet, men huske at tænke på andet end sig selv.

66

fredag, 24. juni 2005, 09:27

Citeret

Ang. de 5 millioner som folk er ret forargede over det koster om året for at holde styr på den dreng, så tør jeg næsten ikke fortælle hvad det koster at have en almindelig indsat siddende i et almindelig lukket fængsel om året...

Talne er fra 2003 ...

Behandling af en narkoman ca. 300.000 kr. i gennemsnit

Åbent fængsel pr. indsat ca. 275.000 kr. årligt i gennemsnit

Lukket fængsel pr. indsat ca. 600.000 kr. årligt i gennemsnit

Sikret plads ca. 1.500.000 kr. årligt i gennemsnit

Anbringelse i socialpædagogisk opholdssted ca. 700.000 kr. årligt i gennemsnit

Anbringelse på døgninstitution ca. 800.000 kr. årligt i gen nemsnit

Vidtgående specialundervisning ca. 250.000 kr. årligt pr. elev gennemsnitligt

... Der er sgu laaangt op til 5.000.000 ... :boxed:

Citeret

Når en person er så fucked up som den dreng åbenbart er, så kræver det meget personale.

Vrøvl. Det kræver vel ikke mere end så mange andre mennesker der er fucked up ... Som der findes masse af der ikke koster lige så meget for samfundet. Hvis folk virkelig ER så fandens farlige, så må samfundet jo gå ind og sørge for at de ikke udgører en fare for andre. Det behøver sgu ikke at kræver en hær af folk og en formue af penge. Det er dybt uansvarligt.

Citeret

Det er et psykisk meget hårdt arbejde, for man skal konstant være på mærkerne og hele tiden forvente det utænkelige. Jeg ved det for jeg arbejder som fængselsbetjent på en lukket afdeling. Der er sq nogle indsatte som har en vis indflydelse på folk så man er sådan lidt underlig når ens vagt er ovre. Det skal osse nævnes at nogle psykopater kan ignorere ret voldsomme smerter, de kan finde på hvad som helst og de er ret stærke når det slår klik for dem. Derfor skal der være en 4-5 betjente om dem hele tiden. Så det med at visse hårde negle skriver de vil tage alene ud i ørkenen med en psykopat og lignende... det gjorde jeg satme ikke...

Så er det jo godt at spændetrøjen er opfundet hvis visse folk er så fandens farlige. Men der er sgu også langt fra 4-5 folk til 15 folk ... :boxed:

Citeret

Ang. Peter Lundin, så er han ikke den mest psykotiske i
de danske fængsler. Hans forbrydelser er nok de mest grove, men der er mange der opfører sig temmelig wierd i forhold til ham. Jeg ligger inde med nogle gode historier :-)

Næ, han er nok ikke den mest psykotiske ... Manden er bare "lidt" ude at takt med resten af samfundet ... :boxed: ... men som du siger, så ligger hans forbrydelser nok oppe i den groveste ende ... og det er jo forhåbenligt folks forbrydelser og om de udgører en fare for andre folk der spiller en rolle når man skal finde ud af hvad man skal gøre med dem.

Citeret

Oprindeligt indlæg af Deuce313
Men hvis de nu kurere ham så han bare bliver "nogen lunde normal" på f.eks 2år. Så det vel en billigere løsning end at han sad på den lukkede i 10+ år?

Så er vi jo tilbage på det med om han virkelig bliver straffet eller belønnet med den løsning han har fået.

Hvis man kunne gøre Lundin "normal" på 2 år ... skulle man så slippe ham løs ? ... Ved godt at han gutten ikke er Lundin, men han er jo også farlig for sine omgivelser. Hvis han virkelig er så voldsom, så må han jo straffes som alle andre.

Det er jo altid noget at han er 17 for så er der kun ét år til han bliver 18 ... og forsætter han sin opførsel, så er det jo tydeligt hvor han ender om et års tid ...

67

fredag, 24. juni 2005, 10:44

Grillrotte, de tal du kommer med er de officielle tal ;-) Kender du udtrykket "retsfølelse"? Der er pyntet på tallene, tro mig... Nu vil jeg helst ikke rode mig ud i noget som jeg kan få problemer med, så jeg stopper med den del.

Man må IKKE spænde folk fast i 24 timer, 7 dage om ugen. Som jeg skrev tidligere, så har alle mennesker de samme rettigheder. At placere en person i spændetrøje ( eller pakke en sammen for at bruge et fagudtryk ) er det ultimative magtmiddel. I kriminalforsorgen arbejder man med et udtryk der hedder " Mindst mulig indgriben" Dvs at man ikke bare flår en spændetrøje på en person bare der er det mindste. Man giver jo heller ikke bare ældre mennesker der er demente som gemmer afføring i skufferne, en sprøjte med sovemidicin så de sover i 24 timer... Ikke den bedste sammenligning, men du forstår hvad jeg mener?
Når jeg skriver at visse personer kræver meget personale, så passer det sq!
Som nævnt i en anden tråd så arbejder jeg på en lukket afdeling og der er mere personale end på en åben afdeling fyldt med spritbilister og folk der afsoner bøder for forskellige ting. Det er lidt svært at forholde sig til hvis man ikke selv arbejder inden for faget. Jeg havde selv de samme fordomme inden jeg startede, mange af dem har jeg ikke mere. Det er simpelthen af uvidenhed man har dem. Jeg prøver ikke at tale ned til folk her, men siger bare at man ændrer syn på de ting når man selv færdes i miljøet.

Der vil altid være sensationshistorier som denne der er guf for pressen som kan forarge befolkningen så der bliver solgt aviser. Forstå mig ret, jeg syntes sq osse at der bliver brugt lige lovlig mange resourcer på denne dreng, HVIS de tal passer som der bliver nævnt i artiklen...

68

fredag, 24. juni 2005, 11:09

Citeret

Grillrotte, de tal du kommer med er de officielle tal ;-) Kender du udtrykket "retsfølelse"? Der er pyntet på tallene, tro mig... Nu vil jeg helst ikke rode mig ud i noget som jeg kan få problemer med, så jeg stopper med den del..

Hvis dine arbejdsgivere pynter på talne, så roder du dig selv også ud i noget du kan få problemer med ... For det er ulovligt ...

Citeret

Man må IKKE spænde folk fast i 24 timer, 7 dage om ugen. Som jeg skrev tidligere, så har alle mennesker de samme rettigheder. At placere en person i spændetrøje ( eller pakke en sammen for at bruge et fagudtryk ) er det ultimative magtmiddel. I kriminalforsorgen arbejder man med et udtryk der hedder " Mindst mulig indgriben" Dvs at man ikke bare flår en spændetrøje på en person bare der er det mindste.

Det er muligt at man ikke må smide en spøndetrøje på folk der har fortjent det fordi de ertil fare for sig selv og andre ... Men hvis det er tilfældet, så er samfundet sgu alt for blødt ... :boxed:

Så kan jeg sgu bedre forstå hvorfor der bliver hældt så mange penge ud i DET lokum ...

Citeret

Man giver jo heller ikke bare ældre mennesker der er demente som gemmer afføring i skufferne, en sprøjte med sovemidicin så de sover i 24 timer... Ikke den bedste sammenligning, men du forstår hvad jeg mener?

True ... men man lader dem jo heller ikke være som de er. Der går man ind og HJÆPER ... men nu snakker vi jo også om folk der IKKE er til fare for sig selv og andre ... og derfor lige det modsatte af dette emne. Man må stille sig selv det spørgsmål om hvad der er vigtigst ... Forbryderen ... eller alle andre. Hvis man går ind og hjælper personen der er til fare for sig selv og alle andre uden at tænker på resten af befolkningen, så kunne man lige så godt pisse dem ned ad nakken. Men det sker jo også jævnligt når fx.voldtægsforbrydere slipper alt for nemt ...

Citeret

Når jeg skriver at visse personer kræver meget personale, så passer det sq!

Tja... Som systemet er nu ... så måske ja. En person der flipper ud kræver jo mandskab til at få til at falde ned ... men så må den person jo bare banke løs på væggen i en gummi-celle. Der burde sgu være grænser for hvad man kan slippe afsted med som person.

Citeret

Som nævnt i en anden tråd så arbejder jeg på en lukket afdeling og der er mere personale end på en åben afdeling fyldt med spritbilister og folk der afsoner bøder for forskellige ting.

Ja, det kan jeg godt huske du har fortalt. Ja, det gør det jo nok, men der er jo som sagt også grænser for hvor meget mandskab man burde putte ind i den "boks" ... og så istedet bruge andre midler. Hvis folk flipper ud, så istedet for at fysisk overmande personen med et halvt fodboldshold, så kunne man jo have en enkelt person med et bedøvelsesgevær. Det virker jo fint på dyr ... :)) ... og når man fratager al fornuft, etik og morale fra et menneske så er vi jo i bund og grund et dyr ... Der er jo en grund til at ingen hopper ud foran en elefant der er løbet løbsk for at stoppe den.

Hård sammenligning, men som du sikkert selv ved så er det ikke helt normale folk du arbejder sammen med.

Bor lige ved siden af nordvang ... og har kendt nogle der arbejdede der ovre. :boxed:

Citeret

Der vil altid være sensationshistorier som denne der er guf for pressen som kan forarge befolkningen så der bliver solgt aviser. Forstå mig ret, jeg syntes sq osse at der bliver brugt lige lovlig mange resourcer på denne dreng, HVIS de tal passer som der bliver nævnt i artiklen...

Om talne passer skal jo nok komme frem med tiden, men tvivler på at der er pyntet så meget på det fra EB´s side ... Så skulle det dog lige være hvis de har regnet "plejernes" toiletpapir-forbrug med og ligende ... :))

69

fredag, 24. juni 2005, 11:46

Vi kunne blive ved længe med denne diskussion. Der er sq nok en grund til der ikke er fundet en god løsning på skidtet ;-)

70

fredag, 24. juni 2005, 12:10

dette er jo ikke en varig løsning der er valgt.. det er en midlertidig løsning indtil der bliver fundet ud a hvad der skal ske og hvordan... imellem tiden kan knægten jo så bare ikke få lov og rende og udgøre en fare for sig selv og andre.. at smide ham i fængsel ville højest sansynligt bare indebære at knægten bliver endnu mere kriminel og får kontakter rundt omkring.... så derfor er der valgt en løsning der hedder at idioten skal mandsopdækkes døgnet rundt.. at løsningen er rimelig orginal og åndsvag kan vi hurtigt blive enige om.. han skulle han en dom som alle andre og anbringes i psykisk forvaring på en lukket anstalt og pumpes med lidt medova *lol*

71

fredag, 24. juni 2005, 15:44

Pumpe ham med medicin, er det det bedste du kan komme på?

Kommunen er ude på at hjælpe ham. (hvilket efter min mening er den eneste forsvarlige løsning)
Der er stadig håb for ham, det er derfor de ik kommer ham i spændetrøje, og giver ham Narko, Medova osv. hvad ved jeg.

I5 760 @ 3.6 ghz
Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
8gb Crucial SP ram 1600 mhz
Gigabyte GA-P55-USB3

72

fredag, 24. juni 2005, 16:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af chili
Pumpe ham med medicin, er det det bedste du kan komme på?

Kommunen er ude på at hjælpe ham. (hvilket efter min mening er den eneste forsvarlige løsning)
Der er stadig håb for ham, det er derfor de ik kommer ham i spændetrøje, og giver ham Narko, Medova osv. hvad ved jeg.
*lol* Medova er TE... jeg vil ikke sige det er en forsvarlig løsning at kommunen går ind og mandsopdækker med 15 mand døgnet rundt.. han får det da skide nemt.. får internet osv osv. hva de kan finde på for at holde ham aktiveret uden han laver ballade.. selvom knægten kun er 17 år skulle han virkelig ha lov at mærke at det er alvorligt når han er voldig.. er man gammel nok til at udøve volden er man også gammel nok til at stå til ansvar for de ting der måtte komme.. jeg siger ikke en løsning er at pumpe ham fuld a medicin.. men løsningen syntes jeg heller ikke er en mandsopdækning værd 24 timer i døgnet.. han skulle have en straf som alle andre.. ganske simpelt...

73

fredag, 24. juni 2005, 17:03

Vote for Drac as President :pokey:

74

fredag, 24. juni 2005, 18:19

Sorry troede at Medova var stoffer, de har jo sådan nogle fornemmme navne. og medova kunne godt lyde som stoffer.

I5 760 @ 3.6 ghz
Gigabyte GA-P55-USB3

75

fredag, 24. juni 2005, 18:21

15 dækker ham ikke døgnet rundt, der er jo skiftevagt på, de anstætter kun 15 så de er sikre på at der altid kan komme en afløser til at passe på ham, og sig selv.

I5 760 @ 3.6 ghz
Gigabyte GA-P55-USB3

76

fredag, 24. juni 2005, 20:42

Dødsstraf :D

Don't get mad, get even...

77

lørdag, 25. juni 2005, 00:24

Citeret

Hvis du lige læste hvad jeg skrev mester. jeg skrev hængende og ikke hærgende - rimelig stor forskel IMO. En hængende dyne kan man smide af sig, mens en hærgende har lavet ravage, som du ikke bare lige kan kaste af dig.
Efter min opfattelse, så ses der en stigende tendens til egoisme, på alle plan i vores samfund. Den er her inde, den er i regeringens overordnede politik, den er i de store byer og ja mange steder - desværre. Selvfølgelig er der også en del mennesker, som også tænker på sine medmennesker. Det er måske også meget groft sat op. Men jeg har ihf. set - helt tilbage fra min barndom - hvad der er sket rundt omkring mig.
Mere vold på alle plan, større privatisering, større forskel mellem rig og fattig, øget krimimalitet og stigening i antallet af "glemte" børn og unge - i stor grad pga. flere folks trang til deres "eget" og helst så mange statussymboler som mugligt. Derfor bli'r de nød til at knokle, for at ha' penge nok til deres "eget"
Har også set tendenser hos de forsk. aldersklasser, som jeg har arbejdet med i løbet af de sidste 20-25 år. Har også bemærket det i min familie.

Okay er da heller ikke, for at gøre det værre end det er. Men IMO, så skal vi passe på ikke at bare flyde med på racet, men huske at tænke på andet end sig selv.

Til det første: Sorry - my bad ;) - Jeg har læst forkert, det kan jo ske (men pointen er vel stadig nogenlunde den samme)

Til resten:
Nu starter du jo med at skrive "efter din egen opfattelse" er volden steget, osv. osv. - og det er jo en ærlig sag og skam også fint nok.
Og no offense, men hvis jeg skal lige ærligt skal sige hvad min umiddelbare tanke er om det, så tror jeg det bunder i at du, ligesom så mange andre "voksne" ( ;) ) , med "de lyserøde briller" husker tilbage på "de gode gamle dage" hvor alt bare var fryd og gammen.

Men prøv lige et se lidt mere realistisk på det. Hvis vi fx tager 70'erne så var der her et utal af unge der besættede gamle bygninger for at få et sted at leve, fordi regeringen ikke gad at lytte til dem da der var brug for det. Her var altså tale om en ret usympatisk regering, som du jo også selv nævner. Senere i 70'erne var der en stigende tendens til brug af hash og alkohol, samt unge der lavede uro og kriminalitet.

Hvis vi skal snakke om udviklingen i forskellen mellem rig og fattig, så har du ret i at den er steget, men det er squtte meget ifølge statistikbanken - og årsagen til den stigning der har været kan bl.a. tilskrives det øgede antal af indvandrere som ikke har blevet integreret tilstrækkeligt, og derfor er endt som kriminelle/arbejdsløse/lavtlønnede og dermed udgjort et plus til antallet af danske borgere i underklassen.

Ang. privatiseringer, så er det jo et samfundsinstrument til at finansere evt. underskud på betalingsbalancen eller andre økonomiske suppedas'er - så det behøver skam ikke nødvendigvis at være en egoistisk handling.

Til sidst: prøv evt. at sammenligne Danmark med andre lande ;) - For der vil jeg påstå at Danmark uden tvivl ligger med en klar toppost på listen over de mest Velfærdsrigtige lande ;)

Bare min mening :)

78

lørdag, 25. juni 2005, 03:16

For det første er 5.000.0000 rigtigt mange penge, at bruge på en psycopat, som nok ikke engang selv ved hvad han laver, eller hvad han hedder :rolleyes:

Jeg syntes det er voldsomt, så dyrt det er at mennesker spæret inde, hvis folk bare opførte sig ordentlig, ville vi sku være en del rigere, men selvfølgelig der er jo altid nogle idioter, som ikke kan opføre sig ordentlig! :boxing:

Alle de der paphoveder, burde fandme sendes ud på en lorte ø, så kunne de rende og slå hinanden med nogle alu-bat, istedet for at lade det gå ud over andre!

Dem som er psykisk-syge er selvfølgeig ikke altid skyld i det, dem burde man godt kunne bruge penge på, selvfølgelig MEN 5 mio dkr,- ER FANDME dyrt for et menneske, prøv lige og regn ud hvor mange tuborg det er???? :cheers:

Jeg håber skisme forældrene er glade for, at kommunen, gider at smide så mange penge ind til deres søn, og at sønnen hvis han kan komme på ret kurs, kan takke kommunen, og have en helvedes masse dårlig samvittighed, hvor derefter han kan blive en normal borger!

.. Kan man ikke bare smide alle voldsmænd til USA?,- de er alligevel så fuckD up i deres hoveder derovre! :P

Men held og lykke med projektet! :P

79

lørdag, 25. juni 2005, 04:44

Citeret

Citeret

Til det første: Sorry - my bad ;) - Jeg har læst forkert, det kan jo ske (men pointen er vel stadig nogenlunde den samme)

Til resten:
Nu starter du jo med at skrive "efter din egen opfattelse" er volden steget, osv. osv. - og det er jo en ærlig sag og skam også fint nok.
Og no offense, men hvis jeg skal lige ærligt skal sige hvad min umiddelbare tanke er om det, så tror jeg det bunder i at du, ligesom så mange andre "voksne" ( ;) ) , med "de lyserøde briller" husker tilbage på "de gode gamle dage" hvor alt bare var fryd og gammen.

Men prøv lige et se lidt mere realistisk på det. Hvis vi fx tager 70'erne så var der her et utal af unge der besættede gamle bygninger for at få et sted at leve, fordi regeringen ikke gad at lytte til dem da der var brug for det. Her var altså tale om en ret usympatisk regering, som du jo også selv nævner. Senere i 70'erne var der en stigende tendens til brug af hash og alkohol, samt unge der lavede uro og kriminalitet.

Hvis vi skal snakke om udviklingen i forskellen mellem rig og fattig, så har du ret i at den er steget, men det er squtte meget ifølge statistikbanken - og årsagen til den stigning der har været kan bl.a. tilskrives det øgede antal af indvandrere som ikke har blevet integreret tilstrækkeligt, og derfor er endt som kriminelle/arbejdsløse/lavtlønnede og dermed udgjort et plus til antallet af danske borgere i underklassen.

Ang. privatiseringer, så er det jo et samfundsinstrument til at finansere evt. underskud på betalingsbalancen eller andre økonomiske suppedas'er - så det behøver skam ikke nødvendigvis at være en egoistisk handling.

Til sidst: prøv evt. at sammenligne Danmark med andre lande ;) - For der vil jeg påstå at Danmark uden tvivl ligger med en klar toppost på listen over de mest Velfærdsrigtige lande ;)

Bare min mening :)

Tjah - der så din mening - udfra hvad du har hørt.

80

lørdag, 25. juni 2005, 12:39

gummicelle og 1 psykolog burde være rigeligt ikke 15 kære danmark.. jeg ville sku også blive voldelig vis der var 15 er snakkede med mig på samme tid :crazyeyes: Ej spørg til side.. :P

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.