Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 20. juni 2005, 14:21

Citeret

15 pædagoger skal passe på 17-årig

Ordet mandsopdækning får en helt ny betydning på Fyn, når en 17-årig dreng i løbet af efteråret får sin helt egen institution, hvor ikke mindre end 15 pædagoger skal passe på ham - og kun ham.

Den voldelige 17-årige dreng har efterhånden prøvet de fleste af samfundets tilbud om hjælp til at komme på ret køl - uden det dog er lykkedes, skriver Fyens Stiftstidende.

Derfor ser Fyns Amt nu ingen anden udvej end at oprette et særlige botilbud for drengen alene. Efter planen skal han bo ved amtsinstitutionen Teglgaardsparken i Middelfart, hvor han kan flytte ind 1. september eller 1. oktober.

Et forsigtigt skøn lyder på, at institutionen, der også får egen mini-bus, vil koste omkring fem millioner kroner om året.

- Den her dreng er så voldsom, at vi ganske enkelt ikke kan rumme ham i nogle af vores andre institutioner, siger formanden for Social- og Psykiatriudvalget i Fyns Amt Ib Dalsfledt til Fyens Stiftstidende.

- Det bliver dyrt, rigtig dyrt. Men der er altså ingen vej udenom. Vi skal tage os af ham, siger udvalgsformanden.

Kilde - Ekstra Bladet

Synes det er sygt at vores samfund er nød til at passe på sådan nogle spader! Hvis de ikke kan finde ud af det efter så mange chancer, så på den lukkede med dem. Ikke sæt 15 mand til at beskytte/passe ham. Det er IMO en unødig udgift.
Forhåbenlig er jeg ikke den eneste, der synes det.

CPU - AMD Athlon 64 3000+
MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200
GFX - Inno3D GeForce 6600GT
HDD - 120 gb Maxtor + 400 gb Hitachi

Tweak.dk Tiny KeyCounter Team

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HAM" (21.06.2005, 13:55)

2

mandag, 20. juni 2005, 14:26

For latterligt.. smid dog ungen i en eller anden gummicelle.

3

Resursespild, rent ud sagt. Selvfølgelig skal han da under opsyn 24/7, men at sætte 7 pædagoger på en mand, er direkte latterligt.

Kunne man ikke indrette en fin lille lyseblå gummicelle til manden, så udgør han ingen fare for sig selv eller andre.

Edit: 3 posts på 1 min. Impressive!!! :D

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slammand" (20.06.2005, 14:30)

4

Giv ham en pose penge og en enkeltbillet til et sted langt langt væk

Det er sygt.

5

mandag, 20. juni 2005, 14:31

Jeg synes, at det er synd for knægten. Han er jo psykisk syg, og kan ikke gøre for det.

Men 15 pædagoger er da lige i overkanten. En anden muighed må der da være :boxed:

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12735&sid=[/IMG]

6

mandag, 20. juni 2005, 14:32

Jeg vil også spasse vold ud, og så lover jeg at opføre mig ordentligt hvis jeg får de 5 mill. udbetalt istedet for at de skal passe på mig :clap:

:boxed:

7

mandag, 20. juni 2005, 14:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slammand
Resursespild, rent ud sagt. Selvfølgelig skal han da under opsyn 24/7, men at sætte 7 pædagoger på en mand, er direkte latterligt.

15!

MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200

8

mandag, 20. juni 2005, 15:48

England havde fat i noget fornuftigt da de smed folk ned til Austrailien, Danmark burde have det samme, lad os rydde Færøerne og så smide folk som ham her derop, så kan han da i det mindste kun være til skade for sig selv...

9

mandag, 20. juni 2005, 16:34

Undrer mig over, at han får lov at færdes frit ???

Lukket afdeling, i spændetrøje med fyren og derefter en kemisk lobotomi.

Problem løst.

10

mandag, 20. juni 2005, 16:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this
England havde fat i noget fornuftigt da de smed folk ned til Austrailien, Danmark burde have det samme, lad os rydde Færøerne og så smide folk som ham her derop, så kan han da i det mindste kun være til skade for sig selv...

hehe tror du har fat i noget der :)
Skal vi starte et nyt parti og havde det her som hoved emne :T

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

11

mandag, 20. juni 2005, 16:40

Hvad har drengen gjort?

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

12

mandag, 20. juni 2005, 16:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hayes
Hvad har drengen gjort?

Været voldelig.

MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200

13

mandag, 20. juni 2005, 16:49

Ej, det er bare for dårligt. Har hørt det kommer til at koste 5 mil. !.. man skulle helere skyde ham, det koster kun knap 2 kr.

Angående det der parti, i har min stemme når jeg fylder 18 ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "hQnS" (20.06.2005, 16:50)

14

mandag, 20. juni 2005, 17:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af hQnS
Ej, det er bare for dårligt. Har hørt det kommer til at koste 5 mil. !.. man skulle helere skyde ham, det koster kun knap 2 kr.

jeg skyder dig ganske gratis.. latterlig post :roller:

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

15

mandag, 20. juni 2005, 17:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^
For latterligt.. smid dog ungen i en eller anden gummicelle.

HØRT!!

Noget med X :clap:

16

mandag, 20. juni 2005, 18:11

Nu er det jo nok heller ikke 15 pædagoger der render ham i røven i alle døgnets 24 timer :rolleyes: - De har højst sandsynligt skiftevagt...

Noget helt andet er, at jeg synes det er forkert at problemet hos ham ikke er blevet set noget før, så man kunne gribe fat om problemet i en tidligere alder ... Når personer bliver så voldelige som ham her, så er det fordi der har været noget riv-ruskende galt i hans opvækst, og det synes jeg faktisk er smadder synd for ham, for han ødelægger først og fremmest tilværelsen for sig selv.

Måske skal en del af jer lige tænke jer en ekstra gang om, inden I bare siger "skyd ham" eller "send ham ud på en ø" - Den slags er jo slet ikke menneskeligt, og der er helt sikkert en logisk forklaring på problemet ...

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Mikkel" (20.06.2005, 18:13)

17

mandag, 20. juni 2005, 18:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Citeret

Oprindeligt indlæg af hQnS

jeg skyder dig ganske gratis.. latterlig post :roller:

Helt enig - "den lille svinehund" kommer rigtigt frem i nogle folk.
Lidt skræmmende IMO.

18

mandag, 20. juni 2005, 18:48

Hold da op... 15 mand vs en teenager... hvad med hans forældre? har de ikke nok penge til at kunne dække noget af det? på et eller andet sted har de jo nok noget at gøre med det, da det som sagt nok er noget med opvæksten at gøre... for hvis det havde været medfødt / DAMP så havde de jo nok taget de fornødne foranstaltninger før...

19

mandag, 20. juni 2005, 19:01

sikke en tåbelig løsning.

smid ham ind på den lukkede, og giv ham noget psykolog hjælp.

20

mandag, 20. juni 2005, 19:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af axasion
Jeg synes, at det er synd for knægten. Han er jo psykisk syg, og kan ikke gøre for det.

Men 15 pædagoger er da lige i overkanten. En anden muighed må der da være :boxed:

:idea: Giv mig nogle patroner og en magnum også en lille tur til ørkenen så skal jeg nok hygge mig den næste uge!

Seneste tests og artikler

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere

0

NZXT H440 - Special Edition

Du husker måske, da vi kiggede
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Telltale Games udvikler Minecraft Story Mode

Spilproducenten Telltale Games
Læs Mere

0

Nintendo arbejder på ny konsol

Nintendo er efter sigende på v
Læs Mere

0

Cadillac CT6 tager streaming bagspejl i brug

Sammen med kamera, der streame
Læs Mere

0

Samsung Galaxy S6 dukket op flere steder

Den nye Samsung Galaxy S6 er d
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.