Dræbersnegle - nogle klamme bæster

  • Har ikke rigtigt se nogle dræbersnegle i haven i år, men, efter at have observeret, at flere nyindkøbte planter, er blevet ædt væk og af den grund, gået ud, gik jeg en runde i haven i nat, bevæbnet med en lommelygte og en forstøver flaske med vand og 3 dobbelt salmiak.


    Det overraskende resultat var, at jeg fik ram på 150 stk. 8o


    Ikke nok med det - den normalt rødbrune dræbersnegl, har fået sig en makker, i form af en sort leopard mønstret snegl af samme størrelse.


    Jeg synes godt nok, at dræbersnegle er nogle af jordens klammeste skabninger. :boxed:


    Hvad med jer andre, har i også problemer med de bæster ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CheezEDippaH
    De der leopard-snegle...


    Mener du en kældersnegl, som ser sådanher ud:


    De har altid været i Danmark.... :)


    Det ligner meget, men alligevel ikke helt. Dem jeg så i nat, var mere hvide i det, hvor den du viser, er brunlig og havde ikke helt det samme mønster.
    Dem har jeg godt nok aldrig set så mange af før. 8o

  • i afrika har de tigere og løver.. i danmark har vi DRÆBERSNEGLE! pas på de ikke slimer på det for så klør det! wraa! hvis du lægger dig ned og siger som et salatblad SÅ kommer dræbersneglene! :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    i afrika har de tigere og løver.. i danmark har vi DRÆBERSNEGLE! pas på de ikke slimer på det for så klør det! wraa! hvis du lægger dig ned og siger som et salatblad SÅ kommer dræbersneglene! :D


    Tigre lever ikke i Afrika tsk. tsk. ;)


  • Du skal faktisk smadre dem til ukendelighed for at være sikker på at de ikke lever videre.. Det er fx ikke nok at hugge dem over.
    Skal du gøre det rigtigt så samler du dem og koger dem - så er du sikker på at de er færdige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    150.. det var sgu ikke så lidt..
    Er du sikker på at det ikke var den samme der bare var drøn hurtig?


    Typisk kommentar fra dig. :))


    Jeg er helt sikker på, at det ikke var den samme, f.eks. havde 20 stykker udset sig en dejlig frisk
    hunde høm høm fra Charlie. 8o


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Du skal faktisk smadre dem til ukendelighed for at være sikker på at de ikke lever videre.. Det er fx ikke nok at hugge dem over.
    Skal du gøre det rigtigt så samler du dem og koger dem - så er du sikker på at de er færdige.


    Tro mig, et pust af fortyndet 3 dobbelt salmiak og de lever ikke mere. De går i opløsning og bliver nærmest til en orange snotklat, som hurtigt svinder ind til næsten ingenting. 8o


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Vi har også haft problemer med dem, men min mor gik rundt hver aften og samlede en helt spand sammen, og problemet er ikke så slemt længere. Men husk også at samle dem ind, for ellers æder de vistnok hinanden!


    Det har du ret i, så i nat, går jeg en tur mere og får ram på dem, som er ved at æde dem, som jeg fik ram på i nat. ;)


    Det lyder godt nok lidt drastisk, at kalde dem for dræbersnegle, men de har efterhånden dræbt en del af mine planter. X(

  • Vi har også problemer med dem, føj hvor er de klamme.. Sidste år brugte farman og jeg, en hel dag på at grave et kæmpe kartoffel "bed"/område, hvorefter en halv dag på at plante kartoflerne.. Vi nåede ikke at få ret mange af dem, før de alle var over hullet.. Ikke dybe huller, men små indhak OVER det hele.. Samt bladene osv. som stak over jorden, var fuldstændig skalperede ind til stammen.. Udover det har de selvfølgelig spist en masse andet som vi plantede..


    :boxed:


    Nu er vi begyndt at bruge noget biologisk mod dem, nogle levende organismer, som kommer med posten (forudsat man selvfølgelig har bestilt det :P ) Man skal bruge det inden 3 dage or so, for ellers har den ingen virkning da organismerne dør.. Anyway, sneglene dør i hvert fald af det her lort, og de snegle som spiser den døde snegl dør også :finger:


    Kan godt finde navnet på produktet hvis nogen er interesserede..


    Bentzin-->
    150 jae, lyder som mange.. Men for fanden de er jo over alt når det er højsæson.. Hvis vi gik ud kl. 23-24 stykker sidste år, kunne vi stort set ikke gå på græsplænen uden at træde på dem 8o


  • Det middel der har jeg også hørt om, det er ret ondt! :)) :evil: Mener også man kan få så noget pulver til at strø, som har den samme virkning som det du beskriver der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Synes det lyder så overdrevent at kalde dem dræbersnegle ..


    Du skal jo tænke på at de dræber Salatblade og lign.



    Hvis du nu var en grøn plante ville du ryste i bukserne hver gang du hørte ordet "dræber snegl" :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Tro mig, et pust af fortyndet 3 dobbelt salmiak og de lever ikke mere. De går i opløsning og bliver nærmest til en orange snotklat, som hurtigt svinder ind til næsten ingenting. 8o


    Mener også, at almindelig salt virker.


  • Jo jo, men det lyder som noget fra en splatter/gyserfilm fra 60erne ... Plantespisende/ædendesnegle lyder lidt mere beskrivende imo ...


    Dog aldrig oplevet dem, heller ikke hørt min far har oplevet dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    i afrika har de tigere og løver.. i danmark har vi DRÆBERSNEGLE! pas på de ikke slimer på det for så klør det! wraa! hvis du lægger dig ned og siger som et salatblad SÅ kommer dræbersneglene! :D


    Haha *LOL*.... Det var sg lige dagens grin :D


    Vi har sårn noget salt, de får lov til at lide i... Og hvis de er i ukrudts afdelingen, så får de "flamekasteren"... Synes de er grænseløse pain in the ass :pokey:
    Jeg mener faktisk de gavner med et eller andet vigtigt til naturen, men ik huske hvad...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion


    Er det ikke kun på igler? :boxed:


    Nope salt virker :) Instantly faktisk, ser møg klamt ud :rolleyes:


    Dog skulle det ikke have en ret go effekt, set ud fra størrer perpektiv, da de vidst æder de døde, også selvom de er salt på :S Ved ikke lige hvordan og hvorledes men har hørt noget skidt angående brug af salt..

  • Sidste år gik min fatter rundt hver dag det meste at sommeren og samlede en 2liters beholder med snegle...så skal der bare tilsættes lidt salt og så et låg på, de kan evt. hakkes og sælges som hakke kød til Mcdonald's :T


    Hvad skal de dog gøre godt for de pubad dyr :rolleyes: