Tilbud fra CC med ADSL og Telefoni, godt/skidt ?

  • Havde en tråd tidligere om tilbuddet fra CC med ADSL, hvor man kunne spare oprettelsen, men alligevel måtte smide skide 700 kr. for en tekniker ...


    Men i det nye tilbud kan man få ADSL og Telefoni for rimelig penge til en oprettelse af 99 kr., og her har de også en 3072/128 linie .. Og i det tilfælde kunne denne vel også oprigtigt være lidt bedre end nævnt ...


    Overvejer om man skal skifte. Har tidligere snakket med min underbo/klassekammerat .. at dele internet forbindelse ..

  • CC er fine. men de glemmer nogengange at informere deres kunder om regninger.


    Der står på deres hjemmeside. 99kr for oprettelse.
    man skal bare regne teknikkeren med. så vi oppe på 599kr istedet ;)


    Jeg har oplevet at jeg flyttede til min nye lejlighed og fik flyttet mit adsl.
    jeg bad om gør det selv løsning, da der allerede var lagt adsl (TDC) dåse ind fra den tidligere ejer.


    Så jeg satte det bare til da jeg kom hjem, og vupti. 4mbit/2mbit havde jeg i 2 dage, indtil jeg blev registret i deres system og blev lagt ned på min normale linie. (ØV)
    Men kort sagt.


    Når man flytter skal der også en teknikker ud og sætte det op, men da jeg selv satte det op, kan de vel ikke bonge mig for 499 gode danske kroner for teknikker besøg.
    Jeg ringede og sage han ik behøvede at komme.
    Men jeg fik alligevel en extra regning på 499kr. :rolleyes:
    Jeg ringede og brokkede mig lidt, men de sage at hvis det ikke havde været for teknikkeren havde jeg ik haft min adsl forbindelse endnu.. øøøøøøøh.. ok?!?!?
    teknikkeren har aldrig været og besøge mig!.
    Men de har åbenbaret taget de 499kr for at give mig min normale forbindelse igen efter flytningen.
    Dette kræver sikkert nok 2-3 tryk med musen fra deres central. Vasgo at betal !


    lyl :boxed:

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Det er komplet latterligt ...


    Men kan se nu jeg kigger nærmere efter, at man ikke kan vælge gør det selv og bliver beregnet 695 kr. ... Dette udgår faktisk ikke af de priser men ellers ser i oversigten ...


    Er det ikke bare en smule misvisende ..

  • tjhoo.. lidt


    Men ellers ud derfra, så har jeg ingen problemer med dem.
    Glæder mig bare til de opgradere vores forbindelser op igen uden beregning, som de plejer at gøre.


    Men jeg ved ikke om de er stoppet med det efter som de har fået nye ejer.
    Det håber jeg ik.. :/

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB


  • Thats life ...


    Man oplever pludselig hvor afhængig man er af at have en computer.


    Anyway, må droppe tanken om CC .. og nøjes med min nuværende udbyder ...

  • Jeg har CC m/telefoni - har aldrig haft bedre udbyder. Kanonstabil og hurtig linje, danmarks bedste support og kan ikke mindes der har været nogen "down". En 3072/128 linie som reelt er en 3072/320 linie. 8)
    Telefonien kører fint efter der lige var lidt opstarts problemer. Men det er der jo ind i mellem, når noget helt nyt skal op at køre. ;)
    Kan kun varmt anbefale Cybercity. Suverænt det bedste jeg har prøvet. Har prøvet en del efterhånden (Tiscali, Get2net og Orange).
    Dog ikke TDC - kommer jeg heller aldrig til. Så'n har jeg det bare med det firma. De har været årsag til meget bøvl og en masse problemer, når jeg har skullet skifte udbyder. X(
    (Og drop bare forklaringerne. Det ændrer ikke på min holdning til dette firma. ;) )


    Forstår ikke det med, at du skal ha' tekniker ud. Er der nogle særlige forhold der gør sig gældende ?


  • Der står i sådan en boks ved siden af de informationen man ellers kigger på. i den boks står der:


    "Det er ikke muligt at vælge Gør Det Selv installation, da du ikke har en fastnettelefon. Du får besøg af en tekniker og faktureres derfor et installationsgebyr på 695 kr"


    Jeg formoder han skal sætte sådan et adsl-stik op .. Sådan et har jeg dog i forvejen. Sidste gang jeg lå i tankerne om en CC løsning, skulle sådan en tekniker også sendes ud. Forklarede så han jo ikke skulle noget ude på min adresse. Så forklarede CC han skulle ned på centralen og åbne op... Hmm tænker jeg så, det tager ham ikke mange minutter. Dertil ringer CC velsagtens og beder dem lukke op, såfremt der er tale om en "gør det selv løsning" ... Men i og med jeg ikke har fastnettelefon, kan man ikke vælge en "gør det selv løsning" ...


    Nå men det korte af det lange er, at jeg skal betale 695 kr. for en tekniker der reelt bare skal ned på centralen og lukke op. Eller ja han behøver jo faktisk kun ringe derned (sådan plejer de i hvertfald at gøre) ... Jeg er måske lidt nærrig hvad det angår, men gider simpelthen ikke betale så mange penge for så lidt ... Så jeg reelt set selv kan ringe ned på centralen og sige .. Yes nu må i gerne åbne op ...

  • Lyder også underligt med det teknikerbesøg. MEN hold da fast man deres telefoni priser hos cybercity er da latterlige!! minutprisen til mobil: 1,60kr(dobbelt så meget som hos Telefin. Minutprisen til udlandet: til fastnet,op til 10 gange så høj som hos Telefin. Ta da lige en alm ADSL og så suppler den med en omgang Telefin

  • Sure penge at skulle af med ... Men omvendt, så ville det jo være fint at slippe med 700 kr selvom der nu var faktiske omkostninger for fx. 5000 kr ...


    ... Man "vinder" lidt ... man "taber" lidt ... Sådan er livet.


    Men håber da at du kan overtale CC til at droppe den regning... Eller gøre den mindre. Går den, så går den ... :))


  • Okay - Og det værste er - IMO - at det er en TDC-tekniker der kommer og laver det. Mener det er noget som TDC kræver det skal være. Er ikke helt sikker, men det sku' ik' undre mig. Så får de jo lidt ud af det. :roller:

  • ikke nok med TDC får gode penge for det rå kobber, så sluger de også lige en god fortjeneste ved tekniker-besøgende ..


    Ville skam også hellere nøjes med en ADSL uden telefoni ... Men uanset hvad, så skal der åbenbart en lille fin tekniker hen og ringe på min dør .... Og til ham kan jeg fint sige, jah du kunne nu godt have sparet noget benzin og bare være blevet på centralen ...


    Må indrømme jeg ikke synes et skift er 700 kr. værd, hvis man alligevel i en nær fremtid skifte til en eller anden fiberløsning ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Okay - Og det værste er - IMO - at det er en TDC-tekniker der kommer og laver det. Mener det er noget som TDC kræver det skal være. Er ikke helt sikker, men det sku' ik' undre mig. Så får de jo lidt ud af det. :roller:


    Cybercity kunne godt få egne folk til det, men de har ikke teknikere til det og vil sikkert ikke bruge penge på at træne dem op lige pt., også er det jo billigere at bruge TDCs som altid skal stå til rådighed.
    Men CyberCity og andre udbydere får snart egne nøgler og andet til TDC centraler, så det kan være at det bliver ændret inden for et stykke tid.
    Så Bentzin, drop dine fordomme omkring det og skriv kun ting du er sikker på ikke. Tak. Så kan man holde det hele på et sagligt niveau, hvor alle kommer med fakta og ikke usande ting. Du står jo også selv inde for at man skal have et sagligt sprogbrug her.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Cybercity kunne godt få egne folk til det, men de har ikke teknikere til det og vil sikkert ikke bruge penge på at træne dem op lige pt., også er det jo billigere at bruge TDCs som altid skal stå til rådighed.
    Men CyberCity og andre udbydere får snart egne nøgler og andet til TDC centraler, så det kan være at det bliver ændret inden for et stykke tid.
    Så Bentzin, drop dine fordomme omkring det og skriv kun ting du er sikker på ikke. *?(* Tak. Så kan man holde det hele på et sagligt niveau, hvor alle kommer med fakta og ikke usande ting. Du står jo også selv inde for at man skal have et sagligt sprogbrug her.


    Sorry, hvis jeg har trådt nogen over tæerne. :rolleyes: Men jeg skrev at jeg ikke er sikker på det, hvis du nu læste hvad jeg skrev.
    Det kan godt være, at det i dine ører lyder som fordomme - det skal du jo sige, da det jo er din arbejdsplads - men mine påstande og holdninger til det firma, skyldes egne erfaringer. Det værre sig igennem utallige telfonsamtaler med TDC's kundeservice og andre instanser, som med bortforklaringer og usandheder, har forhalet mine skift til andre udbydere 2 gange. Og det er ikke noget jeg finder på !! Det er det JEG har oplevet !
    Det har IMO været simpel chikane eller mangel på smidighed fra deres side. Af den simple grund, at jeg ikke ville ha' deres produkt.
    For mig er det saglige argumenter nok, til at jeg kan tillade mig den frihed, at frasige TDC, som en evt. kommende udbyder og har heller ingen skrupler med, at fortælle andre om mine dårlige erfaringer med TDC.
    Men jeg ved du har svært med, at forholde dig til sådanne realiteter - som jeg ikke er den eneste der har oplevet. Men dig om det.


    Edit: Hvad mener du med det du skriver oppe ved *?(*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Sorry, hvis jeg har trådt nogen over tæerne. :rolleyes: Men jeg skrev at jeg ikke er sikker på det, hvis du nu læste hvad jeg skrev.


    Edit: Hvad mener du med det du skriver oppe ved *?(*


    Du træder mig heller ikke over tæerne, men det var mere det sprogbrug du havde i den post der var grunden til min post. Du kan have lidt de holdninger og standpunktet omkring TDC som du ønsker, det er jeg ligeglad med.
    Jeg har siddet med massere af klage kunder i min tid og ja shit happens, men det sker over alt jo. TDC er bare mere beskyldt end andre ISPer netop pga den store kunde tilslutning også pga størrelsen.


    Men hvis du tror det bliver lavet om når CC overtager tekniker installationerne helt, hvis de altså vil, skal du nok ikke regne med. Telenor skal jo have deres 15.000kr hjem pr kunde som de har betalt, så nu bliver det bare CC der stikker det hele i lommen.


    Den sætning mangler der vist et komma i, efter på.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Jeg synes klart den bedste service, den mest stabile forbindelse, kommer fra TDC. Har både haft TELE2 og Cybercity. Cybercity er ok, men TELE2 har den dårligste forbindelse og den dårligste kundeservice jeg kender!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Cybercity er lige blevet kåret som "Danmarksmester i kundeservice" og som Branchevinder i kategorien:
    Telekommunikation (Fastnettelefoni og Internetselskaber):
    http://www.teleperformance.dk/vindere2005.htm


    *host* *host* se vinderen af Telekommunikation for fastnet sidste år *G*
    Det siger jo lidt om det ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    *host* *host* se vinderen af Telekommunikation for fastnet sidste år *G*
    Det siger jo lidt om det ;)


    Bare se paa mobiltelefoni .. Den undersoegelse kan ik vaere ret serioes *G*



    Macimuz .. Det var noejagtig det samme CC gjorde overfor Per .. Der kom bare en mand forbi, og saa ringede han til centralen ..


    Det er paa tidspunkter som dette man mangler Hest hos CC ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Bare se paa mobiltelefoni .. Den undersoegelse kan ik vaere ret serioes *G*


    hehe ja var også ved at falde ned af stolen af grin da jeg så den sidste år :)
    kan ikke lige se hva' Tiscali / Tele2 og ViaSat laver på den liste - de må virkelig være på stoffer

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2