Indbrud hos Chippen

  • Tja så skete det også for lille uffemand. Mere er der vel ikke at sige om det. Ingen kan føle sig sikker efterhånden.
    Gad vide om det er så væsentligt, pga. af hans tvivlsomme og diskutable forretningsfacon, har været i medierne. :rolleyes:
    For sådan noget sker jo næsten hver dag, rundt i landet. Desværre ! :rolleyes:

  • Kan være det var nogle utilfredse kunder ? ... :crazyeyes:


    Vidste ikke at uffe har været dørmand ... men overrakser mig nu ikke at høre ... :))


    Man skal passe på når man har loven i egne hænder og blander sig i politiets arbejde. Havde det været mig, så havde jeg sgu bare afleveret optagelserne fra overvågningskameraerne til politiet så de kunne gøre deres arbejde ... og så fået penge fra forsikringen. Det er jo trods alt kun ting ... og ikke værd at få klø med et alu-bat for en dag når man går ned af gaden ... ;)


    " Som det er standardprocedure lukkede politiet nemlig hundene ind i bygningen, før betjentene gik ind, og da en af tyvene var så optimistisk, at han forsøgte at løbe fra hundene, endte han med voldsomme bidsår på arme og ben. "


    ... Politiet er sgu heller ikke for humane ... Har man én gang haft dårlige oplevelser med biske hunde ... og ISÆR politi-hunde, så står man sgu heller ikke stille hvis en af deres køtere kommer løbende imod en ... :boxed:


    Hvad med at politiet laver deres arbejde istedet for at få hunde til det ? ... Det er jo ikke USA det her, så chancen for at der er nogen der venter med en UZI inde i lagerbygningen er nok minimal ... og hvis det nu var, så har politiet jo selv våben ... Som de heller ikke er blege for at bruge. Vatpikke kan jeg kun sige ..


  • Syntes det er helt iorden at de sender hunde ind først.
    Betjentene skal sgu ikke risikere noget og hvis man nu lader hundene "overmande" sig så er det jo minimalt skade de laver.
    Det var jo kun ham der løb der endte med at få "tæsk" af hunden.


    Syntes nu også det er lidt imponerende at han med sin praktikant holder 4 indbrudstyve tilbage.
    Håber da ikke det kommer til at koste ham senere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Betjentene skal sgu ikke risikere noget og hvis man nu lader hundene "overmande" sig så er det jo minimalt skade de laver.
    Det var jo kun ham der løb der endte med at få "tæsk" af hunden.


    Det er okey at en politihund har givet en inbrudstyv voldsomme bidsår på arme og ben?... Er det også okey hvis politiet begynder at skyde folk der løber fra dem ? ... Hvornår har man nået grænsen for hvor meget vold der må bruges imod folk der ikke udgør nogen trussel ? ...


    Nej, det er ikke altid "minimal skade" som politiets hunde laver. Der er TONVIS af tilfælde hvor politiets hunde har overfaldet folk selvom de blev stående ... eller overfaldte de forkerte.


    Skal politiet ikke risikere noget ? ... Hm, hvis de ikke tør noget, så skulle de måske blive sygeplejesker istedet for. Det hjælper jo ikke at det er en vatpik der står med en pistol og skyder ind i mængden eller slipper hunde løs på folk fordi han ikke er mandfolk nok til at klare sit arbejde på en ordenlig måde. :]


    ... Men nu udtaler du dig jo også om noget som du tydeligvis ikke har den store erfaring med kan jeg høre ...


  • Det er så synd for de stakkels 'uskyldige' mennesker :roller:


    Hvis ikke politiet må bruge deres hunde og pistoler, når de føler sig truet, hva fan skal de så gøre??? Med de ting de kriminelle render rundt med af 'værktøj' i vore dage, så skal de sgu da have noget at forsvare sig med...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af John H
    Det er så synd for de stakkels 'uskyldige' mennesker :roller:


    Hvis ikke politiet må bruge deres hunde og pistoler, når de føler sig truet, hva fan skal de så gøre??? Med de ting de kriminelle render rundt med af 'værktøj' i vore dage, så skal de sgu da have noget at forsvare sig med...


    Man kan jo altid spille klog, men har du oplevet af blive overfladet af en politihund selvom du ikke havde gjort noget, men bare stod det forkerte sted på det forkerte tidspunkt ... så ville piben nok få en anden lyd...


    Når de føler sig truet af folk?... der løber ? ... "#%#¤&""# ... Hvis man føler sig truet af sit eget spejlbillede, så skulle man måske ikke være politimand.


    Ja, politiet skal KLART have noget at forsvare sig med ... Lig mærke til ordet FORSVARE SIG MED ... Men der er ikke meget forsvar over det når man angriber folk der ikke udgører en fysisk trussel mod en selv. Jeg render sgu da heller ikke rundt og pander folk ned fordi jeg ikke vil have nogen på hovedet ...


  • Hver gang det sker,hvis politiet f.eks. trækker pistolen og skyder for at forsvare sig, så bliver politiet hængt ud i pressen,og de få gange en udskyldig bliver bidt, det er da vist nok ikke mange,ikke i forhold til hvor mange politifolk der bliver skadet mens de forsøger at passe deres arbejde, som jeg f.eks. ikke synes de får nok betaling for.

  • I må meget undskylde, men al den snak om hunde og alt det andet ligegyldige IMO omkring et enkelt indbrud - står slet ikke mål, med den stigende voldelige kriminalitet, som der PT er ved at eskalere.

    IMO så var det måske mere relevant, hvis snakken gik på alt det uhyrlige og vanvittige, der f.eks foregår på Nørrebro lige for tiden. 8o

    Hvad skal der stilles op med de indvandrerbander, som gør hvad der passer dem og efterhånden får det til at ligne Libanon e.lign steder fra Mellemøsten ?
    Er det rimeligt, at de ta'r loven i egen hånd når de skal til at udvide deres områder?
    Er det okay at disse forbrydere og vandaler tyrraniserer vores samfund, bare fordi de har en anden kulturel baggrund og ikke vil indordne sig efter vores ?


    Det er jo helt vanvittigt, at ganske alm. borgere, skal være utrygge der hvor de bor, pga. af sådan nogle afstumpede og hjernedøde individer. X(


    Efter min mening så skal der slås hårdt ned på den slags. Der skal gribes ind med det samme og så skal der falde kontant afregning, hver eneste gang de krydser loven.
    Og i de goveste tilfælde - så er det "ut af vores butik". Vi har ikke brug for den slags samfundsnedbrydende elementer !!!


    Sorry blev bare lige en anelse arrig efter, at ha' hørt, at ham - Tumana - En af KBH's værste kriminelle tumper blev befriet, fordi han ville dele sorgen med sin familie. :T
    Og der opstod tumult da nogle af familien ville se deres "uskyldige" afdøde medlem. De fattede ikke at alle 30-40 ikke kunne komme ind på retsmedicinsk afd.


    Kan godt være at det kan la' sig gøre andre steder, men her i landet er der regler, som skal overholdes !!! Af alle - lige meget hvilket efternavn eller hudfarve man har.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af John H


    Hver gang det sker,hvis politiet f.eks. trækker pistolen og skyder for at forsvare sig, så bliver politiet hængt ud i pressen,og de få gange en udskyldig bliver bidt, det er da vist nok ikke mange,ikke i forhold til hvor mange politifolk der bliver skadet mens de forsøger at passe deres arbejde, som jeg f.eks. ikke synes de får nok betaling for.


    Helt enig.
    Vi skylder sgu politiet meget. Jeg syntes det er en lidt utaknemlig indstilling du har der Grill.
    Det kan da godt være at du har været på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt engang men det er nu meget sjældent at politiet (og deres hunde) går til angreb på folk der er helt og adeles uskyldige.


    Jeg har lidt svært ved at forstå at man skal tage en masse hensyn til folk der er igang med at bryde loven.