Lad mig se dit anlæg

  • Hey


    Har lige fået mig mit første hifianlæg, og er så glad for det at jeg fik lyst til at vise det frem :D, og vil meget gerne se jeres os :D


    Mit består af:


    Lånt cdspiller (Denon DVD-1910 kommer tirsdag: Pioneer PD-4700.


    Forstærker: Denon PMA-1060


    Højttalere: Dali 450.



    Hele herligheden kan ses her:
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24333&PN=2


    Hvad har du? Bring it on!

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

    Rettet 2 gange, sidst af Krillen ().

  • Mit anlæg.


    Denon 3803 Surround Receiver


    Denon 2900 DVD-Afspiller


    2* Dali Suite 2.8


    Mangler stadig resten af systemet, da jeg næsten lige har købt overstående.


    Hvilket program har du i øvrigt brugt til at lave en opstilling af dit værelse?

  • Dejligt at se andre gider bruge penge på god lyd :P Men vil da gerne se lidt billeder :D!



    Til jer der spørg om min skitse tegning. Jeg har brugt Microsofts Visio 2003, som er ret nemt at gå til.

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen
    Dejligt at se andre gider bruge penge på god lyd :P Men vil da gerne se lidt billeder :D!



    Til jer der spørg om min skitse tegning. Jeg har brugt Microsofts Visio 2003, som er ret nemt at gå til.


    Takker, jeg kan da godt tage nogle billeder hvis du gerne vil have det, dog er det lidt rodet, da det blev stillet op for et par dage siden og det er kun en midlertidig opstilling.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SilverShadow


    Takker, jeg kan da godt tage nogle billeder hvis du gerne vil have det, dog er det lidt rodet, da det blev stillet op for et par dage siden og det er kun en midlertidig opstilling.


    Må du meget gerne.. Ville godt se dine 2.8 :)!

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Det ser da rigtig godt ud.. Godt du købte højttalerne i kirsebær og ikke i sølv, de er trodsalt noget pænere i kirsebær.


    Det lyder sikkert rigtig godt? Ved du hvilken center og bag højttalere du skal have?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen
    Det ser da rigtig godt ud.. Godt du købte højttalerne i kirsebær og ikke i sølv, de er trodsalt noget pænere i kirsebær.


    Det lyder sikkert rigtig godt? Ved du hvilken center og bag højttalere du skal have?


    Jo tak, giver dig helt ret, de ser meget bedre ud i Kirsebær end i sølv.


    De lyder p***e godt, de kan virkelig spille et musik nummer med en rigitg god detalje grad. Film er heller intet problem, så jeg glæder mig bare til at jeg får købt resten af systemet.


    Jep, det skal være den komplette Suite serie.


    2 af disse: http://www.hifiklubben.com/dk/…baghoejttaler.htm?id=3262


    Og en Center højtalere: http://www.hifiklubben.com/dk/…terhoejttaler.htm?id=3264


  • Uff det bliver rigtig godt! Bliver fedt at se film med sådan en lyd :P! Hvilket musik spiller du på dem?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Jeg glæder mig også som et lille barn :)


    Høre næsten alt slags musik. Var nede på biblioteket forleden dag for at låne nogel SACD/DVD-Audio for at høre kvaliteten i forhold til normal cd'er. Jeg troede ikke rigtig på at der skulle være den store forskel, men jeg blev meget klogere. Detaljegraden er uovertruffen, ved ikke om du kender Laurie Anderson's album: Life On A String, men det er klart anbefalsværdigt en uhørt gennemført cd med mht. Lyd kvalitet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SilverShadow
    Jeg glæder mig også som et lille barn :)


    Høre næsten alt slags musik. Var nede på biblioteket forleden dag for at låne nogel SACD/DVD-Audio for at høre kvaliteten i forhold til normal cd'er. Jeg troede ikke rigtig på at der skulle være den store forskel, men jeg blev meget klogere. Detaljegraden er uovertruffen, ved ikke om du kender Laurie Anderson's album: Life On A String, men det er klart anbefalsværdigt en uhørt gennemført cd med mht. Lyd kvalitet.


    Var faktisk det næste jeg ville spørge om... Da jeg overvejede købet af DVD/CDaspiller altså min Denon 1910, tænkte jeg også om jeg skulle købe en med SACD og DVDA! Jeg har dog besluttet mig at vente til sacd bliver lidt mere udbredt, da det musik jeg dagligt høre ikke findes på SACD endnu. Men helt sikkert noget jeg skal have om et par år :P Du købte måske din 2900 netop pga. sacd muligheden?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Købet min Denon 2900, da jeg kunne få den til en kanon pris, og da den også er en fremragende maskine så jeg ingen grund til at lade være :))
    Og så gjorde det jo intet at den samtidig kan afspille SACD og DVD-Audio.


    Kan godt forstå at du venter hvis du ikke har noget at bruge det til her og nu, det er nu heller ikke særlig tit jeg benytter mig af det, men når jeg gør en det en fryd for øret :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SilverShadow
    Købet min Denon 2900, da jeg kunne få den til en kanon pris, og da den også er en fremragende maskine så jeg ingen grund til at lade være :))
    Og så gjorde det jo intet at den samtidig kan afspille SACD og DVD-Audio.


    Kan godt forstå at du venter hvis du ikke har noget at bruge det til her og nu, det er nu heller ikke særlig tit jeg benytter mig af det, men når jeg gør en det en fryd for øret :P


    :D! Vil da have en test på SACD næste gang jeg kommer hen i den lokale hifibiks så.. Hvor mange cder har du med det?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Ingen :))


    Har som sagt næsten lige fået det, og alle pengene skal bruges på de resterende højtalere, kabler og HI-Fi møbel, og derefter skal der købes DVD film.
    Anlægget skal primært bruges til film, derfor har jeg ikke købt nogle SACD/DVD-Audio, men kan da ikke udelukke at der senere hen sniger sig et par stykker ind.Men indtil videre tror jeg bare at jeg fortsat låner musikken nede på biblioteket

  • Forstærker: Denon PMA-680R
    CD: Denon DCD-485
    Højttalere: B&W 602 S3
    Standere: Soundstyle XS (sort)
    Kabler: Tara Labs Nexa@Bi-Wiring


    Spiller egentlig ganske ok - prisen taget i betragtning! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo