Bill Gates bor i et glashus

  • Bill Gates optrapper kampen mod Google


    Bill Gates, stifter af Microsoft, har hermed trappet kampen mod Google op.


    Han mener, at Google sidder tungt og godt på "Web-search" markedet, således at mindre søgemaskiner ikke kan komme til.


    Ydermere slog han fast, at hvis der kom mere konkurrence på markedet ville det medføre nye teknologier, som han siger: "...competition would revolve around new technologies and take place in new arenas, like searching local information, where Google is less dominant than it is in Web searching."
    KILDE : http://www.Newz.dk


    Læs mere : http://www.toptechnews.com/new…tml?story_id=12200CDZ2MI0


    ... Sorry, men syntes det er en lidt sjov udtalelse fra ham ... :)) ... Sjovt at han har de mindre "fisk" i tankerne når det kommer til søgemaskiner .... Måske fordi der endeligt er et markede hvor han ikke har en MARKANT placering ?... :))


    btw ... love my windows ... :T

  • Studsede også over det på newz. Kan godt være han er en dygtig programmør og forhandler, men han har da blæst mange hjerneceller ud ved at sidde så meget foran skærmen. :P

  • Det var også min første tanke :boxed:
    ved ik li hvad han har gang i!


    men jeg takker også for mit windows... :clap:

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Misundelse er noget være noget. :T
    Og hvad der står på newz.dk regner jeg ihf. ikke for noget væsentligt og gennemarbejdet.
    Desuden så tvivler jeg på at manden - Bill G. - mangler noget oppe oven i. Tvært imod så tror jeg han er rimelig kvik, nok noget mere end ret mange andre er eller bliver.
    Desuden så glimrer han også IMO meget positivt ved at donere penge - mange penge - til udvikling af vacciner og forebyggelse af sygdomme. Bare i år har han doneret:
    4,2 mia. til vaccination af børn
    Gates donerer flere milliarder til sundhed


    En opgørelse i 2003 viste, at han de forgående fem år har foræret knap 150 milliarder kroner væk til velgørende formål. Ved godt han har rigeligt af dem. Men IMO så er det klasse at gøre sådan !
    Så muligvis bor han i et glashus - men han har da også tanke på dem, som har det skidt.
    Og ja - jeg er også meget tilfreds med mine Microsoft Produkter. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/thumbsup.gif]


  • Ja det sætter tingene lidt i perspektiv når bill gates som privat person giver flere penge til velgørende formål end Danmark gør som land.
    Der kan da ikke være tvivl om at han er en dygtig mand på mange planer.

  • Det her har jo intet at gøre med, at han giver penge til velgørende formål .. Og det har da slet intet med misundelse at gøre ..


    Jeg synes faktisk det er ret underholdende han udtaler sig som han gør, og så selv gør det stik modsatte .. Ingen tvivl om, at han er en dygtig forretningsmand - men han beviser bare, at dobbeltmoral åbenbart er dobbelt så godt .. *GG*

  • Han nævner da ikke noget om at det er uretfærdig at google har tæt-på monopol på markedet.
    Han siger jo bare at microsoft nu vil konkurere mere med google. Han vil vel bare udvide sit imperie.


    EDIT:
    Det er kun i newz.dk's oversættelse han siger det og det beviser endnu engang bare at de ikke kan se neutralt på emnet når de skriver en artikel.


    Med mindre jeg har misset noget i den oprindelige artikel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Han nævner da ikke noget om at det er uretfærdig at google har tæt-på monopol på markedet.
    Han siger jo bare at microsoft nu vil konkurere mere med google. Han vil vel bare udvide sit imperie.


    EDIT:
    Det er kun i newz.dk's oversættelse han siger det og det beviser endnu engang bare at de ikke kan se neutralt på emnet når de skriver en artikel.


    Med mindre jeg har misset noget i den oprindelige artikel.


    Der er ikke nogen der paastaar, at han har sagt det er uretfaerdigt at Google har taet paa monopol ..


    Som Grillrotten ogsaa citerer saa har han udtalt, at konkurrence vil medfoere nye teknologier .. Han har bare "glemt" at taenke paa hvad konkurrence til Micorsoft kunne ende ud med .. Nemlig noejagtig det samme .. Nye teknologier ..


    Og lad saa vaere med ogsaa at fejlfortolke dette indlaeg ..

  • Jeg forstår bare ikke al den negative virak, der altid kommer frem omkring Bill Gates. Jeg tror simpelthen det i bund og grund handler om misundelse. At han så også laver fejl, er vel ikke meget anderledes, end når alle andre gør det. Han er også kun et menneske, som dog er noget kløgtigere end de fleste. Og ja så har han many money - som han dog deler ud af en gang i mellem, til nogle af dem som virkelig har behov.
    Folk har så ondt i r.... over ham, fordi han er så kvik.


    Men hvad med CocaCola's form for markedsføring bl.a. her i vores lille Danmark. Eller ude i de såkaldte ulande. Næh sk... vær med at de sender millioner ud af DK og omgår vores skatte system.
    Det var måske mere relevant, at der blev sat ? til dette - i stedet for om B.G. har sagt det ene eller det andet. :roller:


  • Så lad mig omformulere mig for dig.


    Quote

    Han mener, at Google sidder tungt og godt på "Web-search" markedet, således at mindre søgemaskiner ikke kan komme til.


    Det siger han jo ingen steder i artiklen. Det er derimod noget bemandingen på newz.dk har tilføjet.


    Han siger jo netop at han ikke tror på google kan beholde deres monopol for evigt og at konkurrenter nok vil fokusere på nye teknologier hvor google ikke er så dominerende.


    Så jeg ved ikke lige hvor du ser det der med dobbelmoralen. Han prædker jo ikke moral for nogen. Ihvertfald ikke i den artikel.

  • Haha genial overskrift :))


    Microsoft har i årevis haft problemer med sager om at de selv skabte monopol, og så begynder de lige pludselig selv at anklage andre for det samme, tsk tsk :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Haha genial overskrift :))


    Microsoft har i årevis haft problemer med sager om at de selv skabte monopol, og så begynder de lige pludselig selv at anklage andre for det samme, tsk tsk :]


    Ud fra mit engelske, så står der da ingen steder i artiklen, at MS anklager nogen for noget. Prøv lige at læse den fra toptechnews - som der refereres til. Det kan da godt være at du kan finde det, men så må du lige vise mig det. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Jeg forstår bare ikke al den negative virak, der altid kommer frem omkring Bill Gates. Jeg tror simpelthen det i bund og grund handler om misundelse. At han så også laver fejl, er vel ikke meget anderledes, end når alle andre gør det. Han er også kun et menneske, som dog er noget kløgtigere end de fleste. Og ja så har han many money - som han dog deler ud af en gang i mellem, til nogle af dem som virkelig har behov.
    Folk har så ondt i r.... over ham, fordi han er så kvik.


    Men hvad med CocaCola's form for markedsføring bl.a. her i vores lille Danmark. Eller ude i de såkaldte ulande. Næh sk... vær med at de sender millioner ud af DK og omgår vores skatte system.
    Det var måske mere relevant, at der blev sat ? til dette - i stedet for om B.G. har sagt det ene eller det andet. :roller:


    Jeg er helt enig. Gates' forretnings metoder har helt sikkert været hårde - især gennem 90'erne.
    Men manden er jo hamrende dygtigt, ellers havde han nok ikke haft det han havde idag.


    Jeg kan ikke have ondt i røven over det - og er ligesom dig, glad for at køre XP.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Jeg er helt enig. Gates' forretnings metoder har helt sikkert været hårde - især gennem 90'erne.
    Men manden er jo hamrende dygtigt, ellers havde han nok ikke haft det han havde idag.


    Jeg kan ikke have ondt i røven over det - og er ligesom dig, glad for at køre XP.


    Ja, manden har sgu talent for forretninger. Ingen tvivl om det.


    ... og modsat mange andre forretningsfolk i den dyre ende, så giver han utrolig meget til dem der har ingenting ...


    Begge ting må man jo respektere ham for.