Fragt af pakke på 30 kg?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Un!CorN
    Ja men har godt læst det med "max 20 kg", men hvordan har du så sendt en skærm på så mange kg??


    Kender i nogen fragtmænd som har en hp?? så jeg kan se priser, osv.


    Mvh


    jeg havde også læst 20 kilo, så jeg ringede lige til hovedkontoret. De sagde at EN PRIVAT godt kunne sende mere, så jeg sagde det samme på posthuset, og det virkede.

  • det kan ikke betale sig at bruge postdk med så tunge pakker. Brug en fragtmand.


    Jeg kan anbefale dig Danske Fragtmænd: http://www.danske-fragtmaend.dk/fragt/homepage.nsf


    Enten mail eller ring til dem med hvilket postnummer fra og til, så får du en pris.


    Jeg gav 140 for 25kg, men jeg mener ikke satserne stiger særligt meget pr. kilo. Tror bestemt det er billigere end PostDk, og så bliver din pakke også hentet på din adresse :)


  • That's right - det er billigere med Danske Fragrmænd.
    Post Dk skal ha' ekstra hvis det er en størrelse ud over deres max. - tror nok der hedder "volumen" pris eller sådan noget lignende. Skulle også sende en PC m/skærm =2 pakke på lige under 20 hver. Mener det ville løbe op i ca. 650 kr. hos PostDk og det ville blive omkring 400 kr. hos DFM. (fra Kbh -> Aalborg)

  • Man kan somregel få lov at sende pakker over 20kg som volumen-pakker, og derved få dem gennem postDK forsendelse.


    Min erfaring er dog at de ikke er meget for det, og det tager et ondt år hver gang fordi de ikke vil tage imod den til at starte med?! Sidste gang jeg prøvede skulle jeg sende en pocket-bike(handel ALDRIG med importpriser.dk) der tog ekspedionen fra kl 15:36 og jeg var hjemme kl 14:18 - jeg bor 6min fra stationen hvis man dovner den :))


    Jeg fik sendt den afsted for 118,75 kr, men det var ret besværligt.


    Jeg kan kun være enig med de andre og anbefale en fragtmand til opgaven.


  • Sov du på posthuset ?(
    Spøg til side.... man kan altid lige ringe til det lokale posthus og forhøre sig. Skulle ikke give nogen problemer.
    Brugte dog selv et fragtfirma da jeg skulle sende en skærm til Jylland. Kostede 180 kr.