må vi se ID..

  • ja, idag var jeg så ovre i den nærmeste "bule" for at hente en pakke smøger.. jeg kommer der tit men som altid stod en velkendt "perker" ( sorry, men bare mit udtryk ) jeg bedste så om de smøger der og blev efterfølgende spurgt om ID, tja det havde jeg ikke regnet med så jeg det ikke på mig. "så kan jeg desværre ikk sælge dem til dig" ??!!!!. Nåh O.K ehh? er 17.. jammen så smuttede jeg da bare hjem efter noget ID og vændte tilbage.. "det var de 20 "north state" vi kom fra!! og her har du ID, "jaah, men næste gang skal du huske noget med billede på" O.K! NEGER her er mit studei kort SLASK! IDIOT. derefter gik jeg derfra fuld af arrogance og en pakke smøger rigere!


    er det bare mig eller er det lort her ved at gå over gevind? går folk virkelig ind og henter smøger/bajere under 16 år?


    ( jeg ikke den "store" type men alligevel?!! )


    Hilsen Henrik!


  • First of all: Der er ingen grund til at bruge de ord, som du bruger.


    For det andet: Det er jo ikke hans skyld at reglerne er sådan. Han SKAL bede om billed-ID, ellers kan han risikere at få en advarsel eller blive fyret. Så jeg ser ikke det store problem.


    Her er et råd: Bare husk ID/Studiekort første gang. Så slipper du får den arrogante afgang fra "bulen" ;)


  • Som sagt, han gør som lovgivningen siger, og du har ikke lov til at bruge de ord du beskriver ham med!

  • jeg brokker mig over at han ikke bare gav mig de skide smøger.. godt nok som i siger er det jo lovgivningen men sys bare ikke det er særlig fair..


    han har ikke været ældre end mig og det var nok også det der generede mig.. men ja nok ikke de rigtige udtryk. men han gjorde mig da godt nok gal i den lange ende..

  • du skulle have bedt om 2L illegal cola, og truet med at melde ham til told og skat, hvis ikke han gav dig smøgerne


    og du kunne også have bedt ham om at se næringsbrev og arbejdstilladelse.. :)

  • Forstår godt du bliver irriteret, men det kan ikke være hans skyld.


    Romkugle, der er skam mange der har deres ting i orden, så den virker ikke overalt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik
    jeg brokker mig over at han ikke bare gav mig de skide smøger.. godt nok som i siger er det jo lovgivningen men sys bare ikke det er særlig fair..


    han har ikke været ældre end mig og det var nok også det der generede mig.. men ja nok ikke de rigtige udtryk. men han gjorde mig da godt nok gal i den lange ende..


    Hvad sker der lige for dig?
    Tuder du over at loven ikke er fair? Jeg syntes også det kunne være kanon hvis jeg ikke skulle betale 180% afgift på en ferrari og hvis jeg så måtte blæse igennem byen med 350 km/t i den. MEN lov er nu engang lov og det skal da ikke gå ud over dem der har lært at følge den. Behandel da manden som du gerne vil have han skal behandle dig næste gang du skal ned efter smøger.

  • Kan ikke forstå, at det ikke er lige som JEG vil ha' det. Synes dælme det groft, at gutten gør hvad han bliver bedt om. Han burde da helt klart - bare smide de smøger over disken - så JEG kan blive tilfreds.
    Det er da lige meget, hvad loven siger - JEG skal da bare ha' smøger - når det passer MIG. Den lov er da også bare for meget, man ! Ka' ik' se hvad den skal være godt for ? :rolleyes:

  • Hm ser ikke problemet. Kan selvfølgelig godt forstå dig hvis det er den samme person der sælger dig smøgerne hver gang, og han godt ved at du er gammel nok til at købe. Men så stort et problem er det vel heller ikke at altid have billed-id på sig :) En anden er at jeg ikke bryder mig om dit ordvalg, kan godt ske at du ikke mener noget ondt med dem, men jeg ser personligt helst ikke at sådanne ord bliver brugt ;)

  • Tja... Jeg kan nu heller ikke se noget at blive sur over.


    Manden har måske lige fået en omgang for ikke at tjekke ID ?(

  • Har oplevet tilsvarende - pisse irriterende, især eftersom jeg kom lige før lukketid, var så på en tankstation..


    - Men hey, det er deres job, irriterende men fakta... Dog det med billede ID er fuldstændig BLÆST - de skulle have et los i røven for at kræve sådanne, det skete for mig da jeg gik i 9. for snart 3 år siden - man har fandeme ikke andet billede ID i den alder end sit pas, og ofte man tager sit pas med på druktur, ik' ?


    Har engang siden blevet bedt om ID - og havde glemt mit studiekort - var på posthuset, havde sygesikringsbevis med... Tænkte jeg var nok, men næh nej - så blev jeg tilgengæld rigtig pissed da jeg var kommet i sidste øjeblik og skulle bruge den pakke til at færdiggøre min tidligere compu..! - Så gav hun sig men sagde jeg skulle huske billede ID næste gang, det værste var at idioten havde set mig 3-4 gange før...!


    - 12k

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Synes det er lidt tamt med billedeid.


    Hvis man ikke har kørekort, studiekort eller pas, hvad skal man så gøre? Bruge penge på et legimationskort så man kan få smøger og sprut? Nej satme nej!

  • oplever tit det samme som postmedarbejder når vi er ude med kontrakter fra l'easy og TDC......og sålænge vi holder os til reglerne så kommer vi ikke i klemme nogensinde.....så den unge indvandrer har blot pæren skruet rigtigt på....fat da at blive voksen du opfører dig som en 13 årig.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    jeg vil sige jeg fatter også hat af den regel... hvem kan ikke fikse et sygesikringskort?


    selvom man er 13 kan man godt købe så :)


    sygesikring er jo ikke billedID .......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    jeg vil sige jeg fatter også hat af den regel... hvem kan ikke fikse et sygesikringskort?


    selvom man er 13 kan man godt købe så :)


    Siden hvornår er der kommet billed på et sygesikringsbevis?



    Til forfatteren .. Snup en tudekiks eller fat, at hele verden ikke drejer sig om dig, og der rent faktisk er regler du skal følge .. Og har du et problem med den danske lovgivning, så find et andet sted at bo .. Men drop USA - for der skal du vise ID hele tiden .. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk


    Som sagt, han gør som lovgivningen siger, og du har ikke lov til at bruge de ord du beskriver ham med!


    hvad mener du med han ikke har lov at bruge de ord han bruger ? vi lever i danmark her er fri ytringsret