IT Supporter humor.

  • Der er sikkert nogen der har set den før - men det er faktisk meget sjov - og desværre ikke helt ved siden af det man kan opleve. Jeg har da selv prøvet noget lignende i hvert fald.



    Computer/kvinder


    Hotline, goddag.
    Goddag, mit navn er Birgit Hansen. Jeg har et problem med min computer.


    Hvilket problem, Birgit Hansen?


    Der mangler en tast på mit tastatur.


    Hvilken tast mangler?


    Det er æniki-tasten, der mangler.


    Hvad skal du bruge den til?


    Programmet siger, jeg skal bruge den.



    Hvad er det for et program?


    Det ved jeg ikke, men den skrev, at jeg skulle trykke på æniki-tasten. Jeg har allerede prøvet med ctrl, alt
    og tasten til store bogstaver, men den reagerer overhovedet ikke.


    Hvad står der på din monitor, Birgit Hansen?


    Der står en blomstervase.


    Nej, du skal læse, hvad der står på monitoren..!


    Der står "I B M" med store bogstaver.


    Nej, nej - jeg mener hvad står der direkte på din skærm?


    Mener du lampeskærmen? Jeg går lige hen og ser efter........ (lidt senere) Nu har jeg set efter, men der står ikke noget...!


    Birgit Hansen...... kig på monitoren, og læs for mig nøjagtigt hvad der står skrevet derpå.


    Nå... sådan - du mener.....- det må du undskylde.


    Der står:(Birgit Hansen staver)
    "P l e a s e p r e s s a n y k e y t o co n t i n u e".


    Nå... sådan, du mener "any key"-tasten. Din computer taler engelsk.


    Nej, den gør ikke. Når den siger noget, piber den bare.


    Tryk på Enter-tasten.


    Så, nu fungerer det. Det var altså "æniki"-tasten.
    Det kunne man godt have skrevet på den.
    Godt... hvordan kan jeg afslutte dette program, så jeg kan arbejde videre?


    Ja - først er du nødt til at gå ud.


    Godt, lige et øjeblik.


    Nej, nej bliv ved telefonen, jeg mener..... Birgit Hansen!!!


    Hallo-Hallo.??? (lidt senere) Ja, så er jeg her igen. Jeg kunne næsten ikke høre dig ude på gaden.


    Du skulle jo heller ikke gå ud på gaden!! Jeg ville jo bare have dig til at lukke vinduet...!


    Hvorfor har du ikke sagt det straks? Vent lidt...


    Birgit Hansen!!! Hallo - Hallo...!!?? (lidt senere)


    Ja, nu er jeg her igen, skal jeg også lukke døren?


    Nej, Birgit Hansen. Det du skulle gøre, var bare at lukke programmet, men jeg tror det er bedre, hvis du også trækker stikket ud.


    Mener du......?


    Stop!!.... Birgit Hansen, det var bare en spøg!


    Alt i orden, nu er det trukket ud. Hallo-Hallo - er du der? Komisk, nu er telefonen også død. Altså de Hotline-folk, de aner heller ingenting.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Den lyder for dum til at være sand synes jeg.


    du vil blive overrasket....

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    du vil blive overrasket....


    Her er jeg med dig. Folk der ikke har siddet i en support eller hotline eller ikke rigtigt hører så meget fra folk som sidder sådanne steder, kan hurtigt blive overraskede over hvor dumme opkald man sommetider kan få. Den support jeg sidder i, er sgu ingen undtagelse. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Her er jeg med dig. Folk der ikke har siddet i en support eller hotline eller ikke rigtigt hører så meget fra folk som sidder sådanne steder, kan hurtigt blive overraskede over hvor dumme opkald man sommetider kan få. Den support jeg sidder i, er sgu ingen undtagelse. :))


    hehe det er jo det - man kunne bare tage et udsnit af vores kunder... damn man bliver sgu overrasket en gang imellem hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    hehe det er jo det - man kunne bare tage et udsnit af vores kunder... damn man bliver sgu overrasket en gang imellem hehe



    Tjaaaaaaa - et år i en kommunal IT afd. ændrede i hvert fald min opfattelse af hvad en PC-mongol er - I guder nogle spørgsmål man blev udsat for... :boxed:

  • IT Supportere er DUMME.. ringede engang ind fordi jeg ikke kunne få min internetforbindelse op og køre.. der fik jeg at vide at jeg selv skulle finde en router ekspert... ikke engang en henvisning :roller: men det var selfølgelig også en svensker ved ikke om de er dummere end danskere :))

  • Så skal i prøve de amerikanske computerbrugere .. Damn .. *GG*


    En mand ringer ind og kan ikke finde ind på http://www.calottery.com .. Min chef guider ham, men tossen aner knap nok noget om hvad IE er ..


    Så siger han pludselig: "Der står Google i min browser - hvor meget vil de opkræve mig for det?"


    Senere kommer han så ind i butikken og skal have det vist .. Var nødt til at gå ud på toilettet for kunne slet ikke samle mig så meget grinede jeg .. *GG*



    Så havde de også en kunde for et par år siden, som kommer ind og spørger efter internettet på en cd .. Min chef og en af gutterne kigger undrede på hinanden, og spørger ham ad, og han vil have dem til ISP - da de også udbyder dial-up forbindelser .. Nej nej, han vil bare have internettet på en cd .. De stiller flere uddybende spørgsmål og så siger manden: "Jeg vil gerne have hele internettet på en cd, så jeg kan tage det med hjem og prøve" ..



    Den sidste er naturligvis en jeg har fået fortalt, mens jeg var til stede under den første .. Men der er mange af den type kunder som absolut intet ved om computere .. *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Så skal i prøve de amerikanske computerbrugere .. Damn .. *GG*


    hehe ja de har ikke været kendt for at være de mest snedige ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Her er jeg med dig. Folk der ikke har siddet i en support eller hotline eller ikke rigtigt hører så meget fra folk som sidder sådanne steder, kan hurtigt blive overraskede over hvor dumme opkald man sommetider kan få. Den support jeg sidder i, er sgu ingen undtagelse. :))


    Ja hvad kan jeg sige? Den historie er i hvertfald ikke sand..


    "Nej, nej bliv ved telefonen, jeg mener..... Birgit Hansen!!!


    Hallo-Hallo.??? (lidt senere) Ja, så er jeg her igen. Jeg kunne næsten ikke høre dig ude på gaden ."


    Tænker hun: Nå jeg skal gå udenfor når han prøver at fortælle mig noget? Jamen så går jeg udenfor og stiller mig, så plejer alt at ordne sig"


    Ej det holder ikk' vel? ;) Den der historie er opdigtigt lige meget hvor gerne du vil have at den er sand ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Ej det holder ikk' vel? ;) Den der historie er opdigtigt lige meget hvor gerne du vil have at den er sand ;)


    du ved ikke hvor tæt nogle af de virkelige kunder er på det der.... I dine øjne kan folk ikke være så dumme, men tjaa jo det kan de også endnu værre end det. Jeg kunne skrive flere bøger over mine 3 år her inde nu.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Gider du lige fortælle mig - HVOR det er jeg eller andre skriver - at denne historie er HELT virkelig. Der er nogle som skriver at den ikke er langt fra virkeligheden - og det hersker det sgutte tvivl om - uanset hvad du så mener at vide.. :roller:


  • Der må jeg sige, for dig virker det måske ikke helt sandt, men vi kommer trodsalt fra en generation der er opvokset med computere, så mange af os gør jo bare tingene som om det er en leg ... Hvorimod ens forældre har det med at være "lost" på området ... Ofte mødre :]


    Oplever hvor jeg er i praktik folk der næsten går i panik over et program der blinker nede i processlinien ... De gør hvad de sådan lige ved og er vant til, men så snart noget uventet sker er der "lost" ...


    Men nu vil jeg så heller ikke bedømme om den er ægte eller ej ... Du kan have ret i det lyder lidt ude i hampen ...