Politibetjent tiltalt for drabsforsøg

  • http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=360690/


    Hvad f***** har de gang i ??
    Hvis ikke politiet må forsvare sig, hvem må så? Bare fordi han kommer til at ramme en af de andre i bilen, de er sgu da nok lige skyldige allesammen alligevel.
    Han forsøgte jo at stoppe bilen, da den ville køre en af hans kollegaer ned X(


    Jeg var næsten vidne til den biljagt der var på Amager for nogle år siden, da biltyven påkørte en ældre dame oppe på fortovet, kørte over hende to gange bare for at komme videre.... da betjenten stoppede biltyven med skud, da kørte sagen også helt vildt op, lige før han var blevet dømt for drabsforsøg (drab ? kan ikke lige huske om biltyven blev dræbt?) , ligesom denne sag, han blev da heldigvis frikendt tilsidst.


    Hvis ikke politiet må bruge deres våben til at forsvare sig med, hvad i alverden skal de så gøre? bare fordi der bliver ramt lidt ved siden af engang imellem, va fan gør det dog... så længe det ikke går ud over uskyldige.

  • Jeg synes at det er forkert at politiet skal rakkes ned på hele tiden. Det er jo et risikofyldt arbejde, og det kan ødelægge deres moral at de hele tiden bliver tilsvinet på denne måde.


    Hvis ikke politiet må forsvare sig, hvem må så? Også lige som den der sag med at politiet kørte galt under en biljagt. En politibil med fyldudrykning overser man sq ikk lige - det var fjolset (den civile) egens skyld.


    Lad nu politiet være for fanden, de gør jo bare deres arbejde for at beskytte os andre!

  • Ej nu må de da styre dem :| Den ene betjent blir kørt ned og hans makker stopper tyven?
    Tyven forsøger at myrde en betjent ved at køre ham ned, og makkeren forsvarer det ved at skyde


    Her burde statsministeren vise sig som den vatpik han nu er og stoppe det!

  • LOL, man må da sige at det er ret godt ramt :)


    først gennem den ene mands hånd, og så videre i maven på den anden forbryder.



    Urimeligt? ja, det er der ingen tvivl om. Selvforsvar bør ikke straffes.

  • Hvis de laver sådan noget er de sgu selv uden om hvis de bliver skydt, de kunne lige så godt have kørt nogle uskyldige ned med den kørsel.så jeg vil ikke påstå er de er et stort tab for samfundet.


    Det eneste jeg har imod betjenten er at han ikke kan ramme


    De skulle have en halv time sammen med Dolph og hans kølle :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Ej nu må de da styre dem :| Den ene betjent blir kørt ned og hans makker stopper tyven?
    Tyven forsøger at myrde en betjent ved at køre ham ned, og makkeren forsvarer det ved at skyde


    Her burde statsministeren vise sig som den vatpik han nu er og stoppe det !


    Hmm.. tror du skal have fat i justitsminsteriet ;)


    Men det er da komplet latterligt... :ban:

  • KÆFT hvor lame!!


    Hvis man ser reglerne i danmark og reglerne i USA. så er de STIK MODSATTE..


    seriøst samfund vi lever i.


    Var det ikke politiet der var "LOVENS ARM" ?? :boxed:

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik


    Hvad præcis mener du med det?


    tror det han henviser til er at i USA skyder politiet for en godt ord, og der kommer ikke det store ud af det.


    Med det sagt, vil jeg sige at det er et utroligt tegn at sende - og det vil da give en utrolig usikkerhed for betjentene (et erhverv hvor alle vitterligt er efter en, selv når alt gøres korrekt)


    Den kriminelle der forsøgte at køre betjenten ned skulle naturligvis ikke have en kugle for panden... men hvis han tilfældigvis havde været ramt så uheldigt at han dør, så fred være med det.


    Og ligefrem at sigte betjenten for drabsforsøg????!!! - hvad med lige at klappe hesten og holde sig til pligtforsømmelse eller lignende???

  • Jep synes betjenten har gjort det helt rigtige.


    Han forsvare en kollega, og derved redder han liv.
    Men synes nu bare han skulle have skudt på begge FORDÆK


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Ej nu må de da styre dem :| Den ene betjent blir kørt ned og hans makker stopper tyven?
    Tyven forsøger at myrde en betjent ved at køre ham ned, og makkeren forsvarer det ved at skyde


    Her burde statsministeren vise sig som den vatpik han nu er og stoppe det!


    Enig

  • Det er hul i hovedet. Kun i DK sådan en gang hykleri kan stå på.


    Landets politibetjente burde stå sammen og gøre noget ved det. Måske strejke en dag? Kunne da være sjovt.. Jeg skal ihvertfald nok sørge for at tage fri den dag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Det er hul i hovedet. Kun i DK sådan en gang hykleri kan stå på.


    Landets politibetjente burde stå sammen og gøre noget ved det. Måske strejke en dag? Kunne da være sjovt.. Jeg skal ihvertfald nok sørge for at tage fri den dag.


    Så kan man da se hvad politiet betyder. Bare ærgerligt der er vagter i Centret, og overvågningskameraer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Politibetjente må heller ikke bare skyde på dem de vil i USA ..


    Nej, men i større grad er det tilladt. Og set i denne sammenhæng ville jeg næste også kalde det stik modsat af hinanden.


    Tag bare i Florida er det jo nu blevet tilladt for civil personer at skyde og dræbe en person hvis man vitterligt føler sig truet på livet (er i forvejen tilladt at skyde personer der trænger ind i ens hjem, hvoraf ens bil og arbejdsplads falder under også)

  • Nu kender jeg kun sagen fra medierne (som de fleste sikkert) ifølge dem kører tyven mod en af betjentene som hopper og derved bliver ramt "overfladisk" DEREFTER løber den sigtede betjent op på siden af vognen, råber stop eller jeg skyder, hvorefter han skyder.


    HVIS den beskrivelse er korrekt, så kan der på ingen måde være tale om nødværge, og betjenten bør få en form for straf, men drabs forsøg er dog langt over målet.

  • At han har affyret pistolen uden varselsskud skal have konsekvenser, og han burde nok også have skudt efter dækkene i første omgang! Men når det så er sagt, så synes jeg han gjorde det rigtige! Hvis de 2 idioter i bilen havde ramt en vukkestue i et fodgængerfelt 5 minutter efter, hvad ville folk så have sagt om ham?


    Shahid > Våben skal burges som sidste udvej, alle sidste udvej... Der sker for mange beklagelige dødsfald, pga. betjente der fejlbedømmer en situation, og trækker våben.

  • problemet er at de ikke har noget andet end stav og pistol...giv dem dog en stun-gun eller peberspray.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    problemet er at de ikke har noget andet end stav og pistol...giv dem dog en stun-gun eller peberspray.


    Peberspray får de også nu, det synes jeg er en fantastisk løsning... Så slipper de for at trække pistoler, og kan hurtigere opløse optøjer som det I Aabenraa (min by) forleden.. Hvor 20 mennesker fordelt på 2 grupper var massekortsluttet...