Nostalagi....

  • R j den eneste der sys d r lidt nostalgisk at sidde v en 800 mhz pentium 3... Høre hvordan hardisken larmer v faktisk ikk men sys d dejligt at høre..... Måske fordi j aldrig høre min hardisk sådan... Også lige også tanken om at den r ny og nok ikk går i stykker om 5 minutter :D

  • Hehe jeg skriver meget på mobil og det er hurtigere at skrive med forkortelser... Arg okay nogen gange kan ting godt blive lidt for kryptiske med forkortelser :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerodale
    R j den eneste der sys d r lidt nostalgisk at sidde v en 800 mhz pentium 3... Høre hvordan hardisken larmer v faktisk ikk men sys d dejligt at høre..... Måske fordi j aldrig høre min hardisk sådan... Også lige også tanken om at den r ny og nok ikk går i stykker om 5 minutter :D


    hva faen er der nostalgisk ved det - så skulle man da hellere finde en Amiga A500/600 eller måske en Amstrad med monochrom skærm (ja sådan har jeg haft hehe). Eller måske en brødkasse (C64'er).
    Det er sgu rigtig klasse nostalgi og ikke det små fis der. :T

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hva faen er der nostalgisk ved det - så skulle man da hellere finde en Amiga A500/600 eller måske en Amstrad med monochrom skærm (ja sådan har jeg haft hehe). Eller måske en brødkasse (C64'er).
    Det er sgu rigtig klasse nostalgi og ikke det små fis der. :T


    Helt enig..


    Savner også nogen gange min gamle C64'er..


    Nøørrhj hvor kunne man blive kuldret i hovedet af at se for meget på TV'et når man loadede et spil via bånstationen.. :T


    [Blocked Image: http://www.bardstale.com/webmaster/c641.gif]


    Havde den ikke med andet en båndstation...
    Så der skulle lidt ventetid til for at loade.. :T
    Havde dog et par spil på en af de der "kort" man stak ind bag i C64'eren..


    Bl.a. Rick Dangerous 1 & 2..


    [Blocked Image: http://perso.wanadoo.fr/dazeland/Rick_Dangerous-2.png]


    Dem har jeg bare spillet meget.. :)


    Eller hvad med Stunt Car Racer..?
    [Blocked Image: http://62.168.142.47/~lemon/games/screenshots/full/stunt_car_racer_07.gif]


    Genial grafik!! Og et ultra godt spil!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Helt enig..


    Savner også nogen gange min gamle C64'er..


    Nøørrhj hvor kunne man blive kuldret i hovedet af at se for meget på TV'et når man loadede et spil via bånstationen.. :T


    hehe ja mente nok der var nogle C64 folk her inde :)
    men tjaa det her var nu klasse en gang i tidens morgen


    [Blocked Image: http://perso.wanadoo.fr/turrican30/amstrad464.jpg]
    hehe fandt en :) Amstrad 464 - ren klasse

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • 800 mhz er da ingenting - de fleste af min skoles computere er nede på 166-266 mhz - og de er så spækket med alt muligt lort - at man får grå hår bare af at vente på at den kommer ind i Windows - herefter skal man være heldig for at kunne skrive i word i ro og fred, uden den kommer med beskeder som "for mange processer igang" eller "netværksfejl", og lukker hele maskinen :rolleyes:


    ...Endnu en grund til at være glad for at jeg havde sidste skoledag igår ;) ;)


  • hehe ja det er lige så der kribler i ens fingre igen *G*
    Men det er meget svært at finde en der er i bare rimelig stand efter hånden, som igen også er til at betale.
    Surt men skulle virkelig have gemt sig "brødkasse" *snøft*

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • er de meget værd?
    Sidder selv med en der virker, med båndstation, diskettestation og kapsler.
    + joystick
    og alle gængse spil :)
    Giana sisters, wonderboy, kafka, bubble bobble, burgerthase, Stunt Car Racer, summer times, wings of fury (hvis det da ikke er amiga)! Omkring en 300 spil vel.


    Skal man gemme og tjene penge en dag ?(

  • Er helt træt af at segaen henne i hjørnet er stået af pga nogle løse forbindelser - alex kid var nu sjovt =)


    800 mhz nostagisk? På ingen måde - ikke engang et år siden ejg skiftede fra 700 til 2200+.


    Min forældre kører stadig 500 mhz.... og jeg har også en til at stå i kælderen der hedder 450 mhz. Så deet.


    Og mine HDD's larmer sq lige så meget som de gamle...

  • suuuk dkwolf nu sidder jeg helt og græder her....sådan en var min første comp, købt for mine konfi penge......med tilhørende sort/grøn monitor og the arcade joystick samt masser af spil og bånd med programmer.....man kunne også modde en cd afspiller som cd drev til den......som en af de første computere var der spil på cd!!!!


    snooker var nu ikke nemt med den monitor men ellers var der sq mange timer foran.....også med programmering....havde sql programmerings guides osv til den......snøft mand...den virker stadig men nogle af tasterne er desværre knækket......og står hos en der er ved at lave et digitalt museum.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Jeg har da også stadig min gamle Sharp "slæbe-bare" fra 1983.
    Nul hd, men 2 stk. 5,5" diskettestationer:


    Hæh.. sådan en printer kan jeg godt huske :)
    der er ikke noget så godt som matrix printere ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk


    Hæh.. sådan en printer kan jeg godt huske :)
    der er ikke noget så godt som matrix printere ;)


    Uhh ja printer... Havde en 9-nåls printer..


    Men det var vist først da jeg fik CDTV'en jeg havde den..


    Det var nu også en dejlig comp:
    [Blocked Image: http://emulazione.multiplayer.it/cbmitapages/foto/computers/cdtv_2.jpg]


    Den savner jeg dælme også..


    Andre der havde CDTV'en??


    Så kan i nok huske denne boot skærm:


    [Blocked Image: http://www.commodore-amiga.de/pictures/os/CDTV.jpg]


    Eller hvad med den voldsomt advancerede CD-afspiller der var i den...:


    [Blocked Image: http://www.gregdonner.org/workbench/images/wb_cdtv_2.jpg]