Kampsport i Århus C?

  • Ja, man skal jo holde sig i form, og det kunne jeg godt tænke foregik på en sjov måde :]


    Nu er spørgsmålet så, om der er nogen herinde som har nogen efaringer han/hun vil øse ud af?


    Jeg er ikke vildt agro, men det må gerne være noget jeg kan mærke efter træning...


    Tidsmæssigt håber jeg på noget der varer et par timer per gang, 2 eller 3 gange om ugen!


    Jeg bor selv i Århus C, så det ville være fedt hvis det var noget der lå i cykel-afstand!


    På forhånd tak!


    :evil: :evil: :evil: :evil:

  • Agro??


    Jeg har gået til Kickboxing i Bushido Sport center i Klostergade.. super sted med masser af voldspsykopater, men man kommer lynhurtigt i form..
    Så har jeg også været i et i Ny Banegårdsgade som også kan anbefales.. men kan ikke huske navnet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Wing Tsun ... :clap:


    Efter lidt kiggeri på ...
    http://www.wingtsun.dk/skole/dk-skoler.asp
    ... så kan jeg se der er en skole i DGI-byen i Århus.


    Yee.. Tror det er det tætteste du kan komme på noget godt.. Hehe.. Siger ik alt andet er dårligt, og det her er kun min mening, men Wing Tsun er godt nok! DOG, ville det være 453453 gange bedre hvis du kunne få Jeet Kune Do træning oveni (som er videre udvikling af Wing Tsun, by Bruce Lee ;)) .. Det er der desværre ingen steder at gå til her i DK! Skod.. Men ja, prøv Wing Tsun! Ihvertfald Kung Fu af en art, er noget af det bedste og mest effektive IMO!


    EDIT - Og lige grunden til at Jeet Kune Do gør det SÅ meget bedre, er at der kommer ordentlige spark osv ind, og de latterlige stillinger bliver smidt væk! Det er en kampfilosofi nærmest, og det gør dig samtidig mere fleksibel/smidig! Har selv 8. grad i Jeet Kune Do, ud af 12, og har også trænet en ven i Basisk JKD .. Hehe.. Wing Tsun er ikke særlig smidigheds-krævende, og det er meget "klodset" efter min mening! man bliver ik smidig!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Agro??


    Jeg har gået til Kickboxing i Bushido Sport center i Klostergade.. super sted med masser af voldspsykopater, men man kommer lynhurtigt i form..
    Så har jeg også været i et i Ny Banegårdsgade som også kan anbefales.. men kan ikke huske navnet.


    Agro = aggressiv! :evil:


    Kickboxing lyder fedt... Min lillebror har anbefalet mig det, da han selv dyrkede det! Det kunne være at jeg skulle droppe ind og se om de har prøvetimer.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af flying-trickster


    Yee.. Tror det er det tætteste du kan komme på noget godt.. Hehe.. Siger ik alt andet er dårligt, og det her er kun min mening, men Wing Tsun er godt nok! DOG, ville det være 453453 gange bedre hvis du kunne få Jeet Kune Do træning oveni (som er videre udvikling af Wing Tsun, by Bruce Lee ;)) .. Det er der desværre ingen steder at gå til her i DK! Skod.. Men ja, prøv Wing Tsun! Ihvertfald Kung Fu af en art, er noget af det bedste og mest effektive IMO!


    EDIT - Og lige grunden til at Jeet Kune Do gør det SÅ meget bedre, er at der kommer ordentlige spark osv ind, og de latterlige stillinger bliver smidt væk! Det er en kampfilosofi nærmest, og det gør dig samtidig mere fleksibel/smidig! Har selv 8. grad i Jeet Kune Do, ud af 12, og har også trænet en ven i Basisk JKD .. Hehe.. Wing Tsun er ikke særlig smidigheds-krævende, og det er meget "klodset" efter min mening! man bliver ik smidig!


    Wing Tsun, er det ikke det som bliver beskrevet som den mest effektive træning til gadekamp tilgængelig i DK lige nu? :boxed:
    Ej, spørgsmålet er vel bare om jeg vil føle mig udenfor i en Wing-Tsun klub når jeg ikke er vildt aggressiv? Eller bliver der også lagt vægt på filosofi? Jeg kunne godt tænke mig en filosofi der lægger vægt på balance og kroppen som helhed! Men det ville ikke gøre mig noget at jeg kunne gå i byen og have attituden : "Nej, jeg er ikke bange for dig... Og jeg har heller ikke lyst til at lægge arm!" :)


    Der er nemlig ikke særligt meget "hanekylling" i mig!
    :))


    Edit:


    Ok, læste lige lidt om Wing-Tsun her og faldt over dette:


    "...Wing Tsun (WT) er selvforsvar i sin reneste og mest konsekvente form. Virkelig at kunne forsvare sig, betyder ikke blot, at man kan værge sig mod et pludseligt og uvarslet angreb, men også at man er i stand til at gøre angriberen ukampdygtig... "


    Så det er nok det jeg leder efter! :P


    Tusind tak for hjælpen gutter!


    Edit2:


    Har lige ringet og har fået mødetid!
    :clap: :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af flying-trickster
    Yee.. Tror det er det tætteste du kan komme på noget godt.. Hehe.. Siger ik alt andet er dårligt, og det her er kun min mening, men Wing Tsun er godt nok! DOG, ville det være 453453 gange bedre hvis du kunne få Jeet Kune Do træning oveni (som er videre udvikling af Wing Tsun, by Bruce Lee ;)) .. Det er der desværre ingen steder at gå til her i DK! Skod.. Men ja, prøv Wing Tsun! Ihvertfald Kung Fu af en art, er noget af det bedste og mest effektive IMO!


    EDIT - Og lige grunden til at Jeet Kune Do gør det SÅ meget bedre, er at der kommer ordentlige spark osv ind, og de latterlige stillinger bliver smidt væk! Det er en kampfilosofi nærmest, og det gør dig samtidig mere fleksibel/smidig! Har selv 8. grad i Jeet Kune Do, ud af 12, og har også trænet en ven i Basisk JKD .. Hehe.. Wing Tsun er ikke særlig smidigheds-krævende, og det er meget "klodset" efter min mening! man bliver ik smidig!


    Jeg er langt fra enig. Men det er jo også fair nok at vi har vores forskellige meninger.


    Nogle kan også li fodbold, men personligt syntes jeg at det en wuss-sport ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja er langt fra enig. Men det er jo også fair nok at vi har vores forskellige meninger.


    Nogle kan også li fodbold, men personligt syntes jeg at det en wuss-sport ...


    Hehe helt i orden mate ;) For du har ret.. Smag og behag, helt enkelt! :P Og jeg synes også fodbold er en wuss-sport .. |-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Agro??


    Jeg har gået til Kickboxing i Bushido Sport center i Klostergade.. super sted med masser af voldspsykopater, men man kommer lynhurtigt i form..
    Så har jeg også været i et i Ny Banegårdsgade som også kan anbefales.. men kan ikke huske navnet.


    Kung Fu Toa center ?

  • Nu ved jeg faktisk ikke helt om det ligger i Århus, men nin-jitsu (og det er ikke det der judo ting!) er ihvertfald det mest effektive jeg har oplevet i DK! Ikke noget jeg selv vil træne, da jeg træner for sportens skyld, og ikke for at kunne klare mig i en gadekamp.. Men det er et sindsygt kampsystem!! Og WT må jeg indrømme jeg ingen respekt har til overs for! Har endnu ikke oplevet andet end stjerne tossede idioter der bare skal kunne tæve de andre tabere.. MED undtagelse af noge af dem inde i WT centret, men de var så os ret "gamle i gårde"..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg