Cykler? Nogen der ved noget? :D

  • Hejsa. Jeg står nok og skal til at købe en cykel, men jeg ved ikke hvad der er godt, og hvad man skal kigge efter. Det skal helt sikkert være en racer, og køber den nok brugt.
    Har kigget lidt på mærket Bianchi, er det noget som dur? :D


    Og hvad med gearene? Har også hørt er der er meget forskel der..Nogen der ved noget? :P


    Jeg lagde også mærke til at en Bianchi cykel havde kun 8 eer ca. hvorimod en anden havde ligesom mange som en normal cykel, hvad gør det?


    og ellers noget jeg bør vide? Hehe


    På forhånd mange tak


    /Learner

  • Bianchi er et fint mærke


    Jeg vil sige at shimano er det gear mærke du skal gå efter. Den bedste gruppe er, i rækkefølge:


    Ultegra
    Dura-ace
    105


    Hvor jeg vil sige at 105 er en udemærket gear-gruppe.
    Ultegra er den bedste gruppe som de professionelle bruge


    Få eger betyder mindre vindmodstand. Men dette betyder ikke det store. Få eger betyder også mindre holdbare hjul.
    Men ellers kommer det jo også an på hvad du vil gi for en racer?

  • Ahh, ved ikke om du skal satse på Shimano som gear, så skal det i hvertfald være noget af de dyre modeller ...


    Trek ville være et godt valg ;) .. en Trek 1200


    Ellers er min far ejer af en dejlig Peugot med et Compriole gearsæt (eller hvordan det nu staves). Vanvittig lækkert ...


    Men det vil nok løbe op i en 6-7k for en Trek 1200, men det er en vanvittig lækker racer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Okay :D tak for info champs


    Det var så lidt, men du skal umiddelbart nok lytte mest til Sukkerfar, han ser ud til at vide mere om hvad det hele handler om ...

  • Hvis du køber brugt, så husk at tjekke stellet for skævheder. Det samme med forgaffel.
    Prøv også om du kan få lov til, at få lov at låne den i et par dage og så kør ned til en cykelsmed, som kan sit kram. Han kan så se den efter for skavanker.


    Hvad skal den bruges til ? Er det til at køre frem og tilbage på eller skal du køre langt ?
    Husk også jo federe og smartere cykel man har, jo større er chancen for, at man lige pludselig ingen har.


    Har selv haft racercykler i mange år, hvor de fleste blev stjålet.
    Sidste gang jeg skiftede valgte jeg i samråd med cykelhandleren en city-touring model fra NISHIKI med 7 indvendige gear. Rigeligt til mit småturs cykleri. Fed cykel forøvrigt. Kostede omkring de 3500 kr.


  • Sorry du tager fejl.
    Shimanos flagskib er DuraAce. Dernæst Ultegra og nedefter. Jeg har selv kørt en del med DuraAce, indtil jeg skiftede til Campanoglo´s Record serie, som IMO skifter mere præcist mellem gearne, men giver et ordenligt "klonk" ved skift.
    Men vælger man en Ultegra bag + forskifter så er man ganske fint kørende.
    Dog vil en customized cykel, koste en del mere en dette budget sikkert tilader, så derfor vil jeg anbefale fabrikanter såsom; Cube / Principia (Deres mindre modeller) / Klein osv. De laver alle modeller i den lidt billigere serie, med nogle ganske finde komponenter til fornuftige penge.


  • Du har så meget ret.. Man skal købe efter behov. Har cyklet meget MTB og fået stjålet 3 cykler til min 10.000 stk. og det var forsikringsselskabet ikke så glade for til sidst :D Har min dejlige Klein attitude nu, running on 3 years.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Den her ser rigtig lækker ud:


    www.learner88.frac.dk/c.jpg


    :T 5,5K brugt, hva siger i?


    Learner, du kan alligevel ik holde til at cykle :)) Køb hellere noget med en motor :D


    Edit: Bent har fat i noget ;)