3 års fængsel for EN piratkopi!

  • Hårdt, men hvis det er en lov der skal ramme, og kun rammer, den person som i første led sørger for at sprede en film på nettet der ikke er udgivet, så har jeg det nu helt fint med det.


    Hvis den dog rammer en knægt som har hentet filmen ned fra nettet, så er det lige en tand for meget. Det er også splid af fængselsplads. Istedet for, så er det jo en bedre løsning for både personens mentale helbred & fremtid samt staten at ramme med en stor bøde.... fx. 100 $ pr film....

  • Det er jo for plat.. Så hvis jeg har, lad os sige, War of the Worlds på en DVD skive, så kan jeg få 3 års fængsel? Det er godt grotesk.. Nej, jeg tror hellere jeg vil gå ud og voldtage nogle piger, for det er jo mildere straf.. Skønt!

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Jeg synes det er helt fint. Hårde straffe eller høje bøder er da en måde, at få stoppet den kriminalitet - som det jo faktisk er.
    Godt nok ikke i alles øjne. Der er jo nogen, som synes det er helt okay, at platte og svindle med film og software, som andre alm. mennesker betaler for - på lovlig vis.
    Det er så min mening om dette. Og la' nu vær med flippe skråt ud over det.
    Vi har alle lov til at ha' en mening om piratkopiering. Husk det !

  • Det er et land styret af idioter!!!


    Jeg bliver så tosset af at tænke på det.


    Har i hørt at det nu er tilladt at skyde folk man føler sig truet af, i offentlighedem i Florida?


    Forbandet Embedsmænd og forbandet deres NRA


  • OOHHHHhh jeg er SÅ enig, jeg synes det er helt utroligt det der med at man bare skal føle sig truet jeg hørte det vidst nok i radioen..... :boxed:


  • The "Castle Doctrine" simply says that if a criminal breaks into your home, your occupied vehicle or your place of business, you may presume he is there to do bodily harm and you may use any force against him.


    Det syntes jeg lyder fair.


    Hvis der er en der bryder ind hos mig imens jeg er her, så får han sgu også mint baseballbat at mærke. Forskellen er at jeg ikke må gøre noget ved ham ... Desværre ...


    Om man smadre en person til ukendelighed eller skyder ham kan jeg ikke se nogen forskel på hvis personen bryder ind hvor han ikke må. Han kan jo bare lade være med at gøre det. Det er et frit land ... undtagen for ofret ...


    Den danske lovgivning ER for blød. Jeg syntes det ville være HELT fint hvis kvinder måtte gå rundt med fx. tåsegas og så bruge den hvis de blev overfaldet. Så kunne det være at folk tænkte sig om endnu en gang før de begik overfald og/eller voldtægt.

  • Det synes jeg så du kan have ret i grill men jeg synes det er et voldsomt tiltag hvad så hvis der er to der skændes og den ene føler sig truet fordi den anden måske har et voldsomt temperament....

  • synes også den danske lovgivning er alt for blød, men synes nu ikke man burde gå så langt som Grillrotten siger... dog synes jeg også det er latterligt at man ikke må slå nogen ned hvis de kommer ind i ens hus/ejendom da man blive anklaget for vold... (man kan jo altid bruge undskyldningen "det var ham der startede" :)) )


    men det er latterligt at det giver flere år i fængsel at snyde med penge end at voldtage en person! man skader jo ikke ligefrem nogen for livet ved at snyde med pengene...

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • I Danmark er penge mere værd end menneskeliv ..



    Det amerikanske samfund er en underlig størrelse, men de har også mange utrolig gode ting herovre ..


    Jeg er f.eks. helt vild med deres priser *G* Derudover er der kun 8,25% i moms, og det er ikke engang alle varer der er moms på .. Der er ingen jantelov - folk ser ud som de vil, og gør hvad de vil .. Og de folk jeg hidtil har mødt har været meget venlige .. Aldrig er der blevet holdt så mange døre for mig, som der bliver nu *GG*


    Californien er så desværre oversvømmet af Mexikanere, hvor størstedelen af dem er her ulovligt .. De skulle sparkes ud igen med det samme!


    Deres offentlige transport eksisterer, men den brugervenlighed vi er vant til i DK kender de intet til herovre .. Busserne er 50 år gamle, og de kører som vinden blæser *G*


    At deres velfærd afhænger af hvor mange penge man har, er jeg ikke 100% tilhænger af .. F.eks. koster en tur i en ambulance 1600$ ligemeget hvor kort den så er - og folk uden helbredsforsikring (som somregel er de folk der ikke har råd til en) kan få en del problemer med betalingen .. Af samme grund får man en sindsyg rabat hvis man betaler inden 30 dage, fordi sygehusene er vant til, at de ikke får deres penge ..


    Mht. strafferet kunne Danmark godt lære lidt af USA .. Med de alt for milde straffe vi har derhjemme - ja så er det hele jo totalt til grin .. Mange kriminelle lærer ikke konsekvenserne af deres opførsel hvis de bare får et klap på skulderen og får at vide de ikke må gøre det igen .. Og gør de det så igen, og de så skal ind og sidde, så er det alligevel så kort tid, og det bliver betragtet som en ferie af mange ..



    Edit: Kom lige i tanke om noget .. Kører man spirituskørsel i USA vil det koste omkring 60.000 kr .. Dette dækker så både over bøde, tab af kørekort samt den enorme stigning der vil komme i ens forsikring .. Spiritus er nok den værste ulovlighed du kan gøre i trafikken ..


  • Ye, det hørte jeg også lige på arbejde igår .. Det er jo stygt !


    Tilbage til emnet. Jeg synes det er iorden at give de folk som gør kopierne ledig på nettet en straf, men stakkels lille Hugo der har hentet en film han vil se skal vel ikke slippe med 3 år i spjældet for det. En stor bøde burde være okay og en slem bemærkning i sin straffe-artest ..

  • Det er IMO åndsvagt.. Virker som om at antipiraterne i USA har et par gode venner i toppen.
    Synes Danmark har nogle fine love.

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Jeg synes det er helt fint. Hårde straffe eller høje bøder er da en måde, at få stoppet den kriminalitet - som det jo faktisk er.
    Godt nok ikke i alles øjne. Der er jo nogen, som synes det er helt okay, at platte og svindle med film og software, som andre alm. mennesker betaler for - på lovlig vis.
    Det er så min mening om dette. Og la' nu vær med flippe skråt ud over det.
    Vi har alle lov til at ha' en mening om piratkopiering. Husk det !


    Skal man så også i brummen for at gå over for rødt...? Jeg synes det er for lamt med 3 års fængsel... I bund og grund kommer det jo til at koste samfundet mere at smide personen i fængsel end at give en bøde.. Tror dog ikke at vi kommer til at se noget SÅ grotesk i DK..

  • Som et lilel indlæg til at den danske lovgivning er for blø,d så vil jeg bare lige tilføje at det er tilladt at bruge "den fornødne magt", men kun i den udstrækning at komemr der en mand farende imod dig med et baseballbat eller knytnæve og du er 110% sikker på at han vil slå dig, så må du faktisk godt pande ham en... :)


  • Hvis vi alle fik lov til at bære våben, hvis grundloven berettigede os alle sammen til at bære våben, så ville dette land synke så dybt som USA er sunket.
    Alle deres problemer kan løses ved at gøre lukke ned for "National Rifle Association" og ved at sørge for at begrænse våben til folket.
    Det er bare ikke Humant at skyde folk der bryder hjem hos dig, her i DK.
    I USA så er det lidt farligt ikke at have våben derhjemme i tilfælde af at der kommer en bevæbnet stodder uden invitation. Igen kan det løses ved at tage alle våbene.¨


    Uenighed mellem os to som næsten altid ;)


    Den sidste del er jeg dog enig i, kvinder bør have ret til at bære tåregas/peberspray eller de der chockers.
    :cheers:


    Ps, jeg tror jeg er kørt galt http://shahid.swellserver.com/news/top_stories/auto80.php :T