Rykkergebyr. Kan de tillade sig det?

  • Hej


    Jeg er den 'glade' ejer af et domæne hostet hos b-one.net. Forleden fik jeg et brev fra dem med et rykkergebyr på 100 kr. Problemet er bare at jeg ikke har modtaget nogen faktura førhen.


    Jeg skrev dette til dem, og de sagde at der var blevet sendt en mail på den emailadresse jeg registrerede mig med hos dem. Den emailadresse er ikke i funktion mere, og ja det er da en fejl fra min side.


    Men mit spørgsmål går på, kan de tillade sig at regne en mail for en gyldig fakturering? Især når de kan se at mailen bouncer? Er det ikke det samme som en ukendt postadresse?


    Jeg ved ikke lige hvor jeg kan finde svar på disse spørgsmål, men de står allerede og truer med en ny rykker, så håber i kan hjælpe med et svar, eller ihvertfald pege mig i retning af hvor jeg kan finde et.


    På forhånd tak!

  • Nej det er kan de ikke X(


    Men nu er det jo også B-One, de har deres egen politik over hvad der skal være rimeligt og urimeligt.


    Fx skal man ikke have de samme services selv om man betaler for det samme.

  • Her er hvad der står i deres betingelser:


    3.5. Betalingsbetingelser
    Alle betalinger foretaget online af kunden ved brug af Dankort, Eurocard, Mastercard, VISA, VISA Electron og JCB tillægges ikke gebyr fra B-ones side. B-ones produkter/ydelser leveres specialtilpasset til kunden, der således ikke har fortrydelsesret.
    Betalingsbetingelsen er altid kontant 8 dage, men mindre særaftale foreligger.
    Betaler kunden ikke forfaldne beløb senest 10 dage efter forfaldsdagen, påløber der (uden varsel herom) renter fra forfaldsdagen i henhold til lov om renter ved for sen indbetaling med tillæg af et rykkergebyr på kr. 100,00 pr. rentenota. B-one forbeholder sig retten til at overdrage fordringen til 3. part, ligesom B-one kan ophæve aftalen og slette kundens domæne/lukke kundens webhotel øjeblikkeligt ved for sen betaling.
    I forbindelse med eventuelle tilbagebetalinger forbeholder B-one sig ret til at fradrage et beløb svarende til bankomkostninger eller lignende omkostninger i forbindelse med tilbagebetalingen til kunden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    hehe ja b-one er noget lort, det kan vi godt blive enige om.. Men nu tror jeg ikke jeg kan komme og sige "zlinky siger i ikke må" til dem og regne med at de lytter på mig... såååeh :))


    Hehe nej, det er du sq fuldstændig ret i :D


  • Ja det har jeg kigget på, men der står jo faktisk ikke rigtigt noget. Nu har jeg lige forhørt mig på dk.videnskab.jura, så må vi se hvad de siger. Men ellers tak, Bentzin

  • hmm ja, det kan være svært at hitte ud af hvornår de må og ikke må udsende et gebyr. Så vidt jeg ved sender DK-Hostmaster også via mail (i hvertfald til mig) ...


    På den anden side vil jeg da også mene du bør opdatere mailen hos dem om den så bouncer hos dem eller ej. Så er det vel i bund og grund ikke meningen de skal bruge tid på at kontakte en kunde fordi denne ikke opdatere sine oplysninger ...


    Men vil ikke hænges op på noget her, kan ikke huske præcist hvordan det er med gebyr.

  • det er jo halvt om halvt skade


    Du har ikke opgivet at din mail ikke virker mere, men undrer mig over de ikke ringede/ skrev et brev til dig :rolleyes: når de kan se at din mail bouncer

  • Jeg har opsagt wraper.dk ved dem forlængst


    alligevel fik jeg for 2 måneder siden en regning som jeg nægter at betale
    Har fået en inkasso for 3 uger siden, men den nægter jeg da også i høj grad at betale!


    Jeg HAR opsagt mit domaine ved dem, ikke brugt det i 2 år, og nu kommer det her? BS!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Jeg har opsagt wraper.dk ved dem forlængst


    alligevel fik jeg for 2 måneder siden en regning som jeg nægter at betale
    Har fået en inkasso for 3 uger siden, men den nægter jeg da også i høj grad at betale!


    Jeg HAR opsagt mit domaine ved dem, ikke brugt det i 2 år, og nu kommer det her? BS!


    lyder lidt som 3 :)) kan være det er de samme der ejer begge firmaer :P

  • hmm nåh snakkede med en jurist og de har vist retten på deres side. Som han sagde, så er det jo det samme som at bruge at jeg har flyttet fra min postadresse som en undskyldning. At det så er dårlig service at de først sender et brev når der er kommet gebyr på det er der vist ikke tvivl om.


    Nåh men jeg bed i det sure æble og betalte de 100 kr ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    hmm nåh snakkede med en jurist og de har vist retten på deres side. Som han sagde, så er det jo det samme som at bruge at jeg har flyttet fra min postadresse som en undskyldning. At det så er dårlig service at de først sender et brev når der er kommet gebyr på det er der vist ikke tvivl om.


    Nåh men jeg bed i det sure æble og betalte de 100 kr ;(


    Ja, sådan er det jo :)