ADSL for langt ude.

  • Jeg var til en lille hyggefest i går, hvor der var med, som har ISDN. Det er hun godt træt af, for det kobler fra nettet hele tiden.
    Jeg spurgte hende, hvorfor hun ikke fik ADSL i stedet for? Det kunne hun ikke få, for de bor for langt ude.


    Jeg har hørt om ADSL forbindelser, som kørte med begrænset nedsat hastighed, på grund af stor afstand til centralen,
    men at man slet ikke kan få det, lyder da helt forkert.


    Er der nogle af jer, som har oplevet eller hørt om tilsvarende ?(

  • Det eneste man sådan set kan prøve er at nedtage den ISDN, da den tager noget af det signal som en ADSL skal bruge. Også håbe på at det kan lade sig gøre, man skal dog nok ikke sætte sine håb for højt, men en 128/128 eller 256/128 kan normalt leveres næsten lige meget hvor langt der er. Dette skal naturligvis tages med et gran salt, da det normalt ikke er afstanden der dræber det men det er dæmpningen der gør det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Det eneste man sådan set kan prøve er at nedtage den ISDN, da den tager noget af det signal som en ADSL skal bruge. Også håbe på at det kan lade sig gøre, man skal dog nok ikke sætte sine håb for højt, men en 128/128 eller 256/128 kan normalt leveres næsten lige meget hvor langt der er. Dette skal naturligvis tages med et gran salt, da det normalt ikke er afstanden der dræber det men det er dæmpningen der gør det.


    Tak for svaret. Det var lige præcis, hvad jeg selv sad og påstod i går. ;)
    Hun siger at TDC påstår det modsatte. Jeg tror ikke på, at det slet ikke kan lade sig gøre.


    Jeg ville da hellere have en 256 ADSL end en ISDN, som kobler fra hele tiden og ringer op, når det selv har lyst til det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Tak for svaret. Det var lige præcis, hvad jeg selv sad og påstod i går. ;)
    Hun siger at TDC påstår det modsatte. Jeg tror ikke på, at det slet ikke kan lade sig gøre.


    Jeg ville da hellere have en 256 ADSL end en ISDN, som kobler fra hele tiden og ringer op, når det selv har lyst til det.


    Du kender godt spyware og virus mv. ikk ?? ;) Der er en laaaang række små irriterende programmer der gør netop det du beskriver.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Du kender godt spyware og virus mv. ikk ?? ;) Der er en laaaang række små irriterende programmer der gør netop det du beskriver.


    He he ja den er god , ringer op Fijiiøerne og man får en regning på ca 10.000 kr , tag og tjek hendes forbindelser om der ikke ligger en ekstra .



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Ja vi kan heller ikke få ADSL :(


    har fået samme svar fra


    Cybercity (som har lovet at de dækker hele landet X( )


    Det er ikke rigtigt ! :rolleyes:
    Her er hvad der står på Cybercity's hjemmeside om produkter og priser:


    Generelle forbehold


    Der tages forbehold for, at Cybercity på enkelte centraler ikke har mulighed for at levere ADSL.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg var til en lille hyggefest i går, hvor der var med, som har ISDN. Det er hun godt træt af, for det kobler fra nettet hele tiden.
    Jeg spurgte hende, hvorfor hun ikke fik ADSL i stedet for? Det kunne hun ikke få, for de bor for langt ude.


    Jeg har hørt om ADSL forbindelser, som kørte med begrænset nedsat hastighed, på grund af stor afstand til centralen,
    men at man slet ikke kan få det, lyder da helt forkert.


    Er der nogle af jer, som har oplevet eller hørt om tilsvarende ?(


    Indtil August 2004 boede jeg i sådanne et område. Efter en del intensse diskussioner med TDC fik vi dog lavet ADSL alligevel, og det virkede næsten fint. Der var lige nogen gange hvor det gik ned, men ellers.


    I August lavede de så en central her ude, så alle kunne få ADSL.


    Det er ca 4 km fra Viborg, i en mellemstor hurtigt voksende landsby.

  • Har selv en ven der meget gerne ville have ADSL fordi, at han havde 56 k modem.. Han boede knap 200 meter ude for byen, og derfor kunne det ikke lade sig gøre for selskabet at få ADSL derude, fordi at der ikke var lagt kabler til "den slags" så langt ude mente de... Det er jo ****** up.. :D 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af budii-mj
    Har selv en ven der meget gerne ville have ADSL fordi, at han havde 56 k modem.. Han boede knap 200 meter ude for byen, og derfor kunne det ikke lade sig gøre for selskabet at få ADSL derude, fordi at der ikke var lagt kabler til "den slags" så langt ude mente de... Det er jo ****** up.. :D 8o


    Surt show. :rolleyes:


    Er det ikke afstanden til nærmeste tlf. central, som er afgørende, eller har jeg misforstået noget ?(


  • ja men de sagde noget andet tidligere i deres "cybercity siger"-"citat slut" reklammer