Til projekt - Smider i jeres flasker ud eller panter i dem?

  • Jeg har projekt på min skole om energi, affald og genbrug på HTX og jeg ville lige tage pulsen på jer tweakers ;)


    I har lige hældt en 0,5 liters tekstyl (Cola :))) ned i halsen og står med en tom flaske..
    Der er en rimelig god gåtur (15 minutter) til den nærmeste flaskeindlevering
    - Smider i flasken ud?
    - Gemmer i den og får pant for den?
    Eller
    - Gemmer i både den flaske og kigger efter andre tomme flasker på vejen til SuperBest Flaskeindlevering?


    Ville det have nogen effekt hvis i stod 10 minuts gang fra en flaskeindlevering?
    - 7 minutter
    - 3 minutter
    - Færre?


    Fyr løs!


    Vi har om flaskens vej fra den blir produceret første gang og til den blir genbrugt igen

  • Synes det værste gang SHIt de hidtil har lavet er ved at sætte panten ned... jeg aflevere stort set aldrig flasker tilbage men smider dem bare ud... kunne godt finde på det dengang panten var høj men nu gør jeg det stort set aldrig..

  • Hvis jeg drikker noget udenfor, så stiller jeg altid flasken fra mig. Ved at der er mange der godt kunne bruge de småpenge, så det er jo også en måde at støtte disse folk lidt. Her i området er der bl.a. ældre mennesker der går rundt og samler flasker ... Har snakket med nogle af dem og forstår sgu godt at de har svært ved at leve for en folkepension ... :]


    Derfor ser jeg ikke mig selv som et "miljøsvin" på grund af at jeg går det med pant-flasker da de ikke ender i "miljøet", men bare venter på at der er nogen der gider indløse flasken.


    Flasker der IKKE er pant på ender hvor de skal ... I skraldespanden.


    Drikker jeg noget her hjemme, så har jeg en skab til flasker. Når det begynder at have problemer med at lukke, så går jeg ned med dem. Hænder dog at jeg giver disse flasker til en "flaske-samler" hvis jeg møder en på min vej ned til flaskeautomaten.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    Synes det værste gang SHIt de hidtil har lavet er ved at sætte panten ned... jeg aflevere stort set aldrig flasker tilbage men smider dem bare ud... kunne godt finde på det dengang panten var høj men nu gør jeg det stort set aldrig..


    Erhm jooh, men det har jo sin årsag, det var for at vi danskere ikke skulle køre så meget ned over grænsen ;) Du giver jo også det mindre når du så køber en sodavand eller lign., så hvor stort problemet er, kan jeg ikke helt se :]


    Anyways, jeg gemmer flaskerne til jeg har en ok slat, også går jeg over i Spar og får lidt knaster for det. Jeg er ret økonomisk på det område. Tror ikke det har så meget at gøre med jeg tænker på miljøet, men tilgengæld smider jeg normalt heller ikke flasker og dåser eller lign. i naturen (ikke normalt, jo hvis jeg er stiv) ..

  • Panter stort set aldrig. Hvis jeg drikker noget herhjemme, så ryger flaskerne ud i skabet, til der er ikke er mere plads, og så bliver de pantet.


    Drikker jeg noget udenfor bliver flaskerne bare stilt, kan godt undvære de 1,50kr. Også selvom jeg står få meter fra en flaskeautomat.


    Som grillrotten også siger, så er der folk der trænger mere til de småpenge :)

  • hvis jeg netop har drukket en læskedrik og ikke lige har et ærinde i en kiosk, så stiller jeg den fra mig. Gider sgu ikke gå finde en kiosk bare for at få min 1½ kr! :rolleyes:


    Men tror sgu ikke at den sviner mere af den grund, for der skal da helt sikkert komme en bums og samle den op. De kan jo spotte pantflasker på 10 KM's afstand :))


    Hvis det er herhjemme bliver de gemt og pantet, når de lugter tilpads meget ;)

  • Takker for de gode svar, dem ka vi helt sikkert bruge!


    Ska da også lige komme med min egen: Hvis jeg har plads til dem et sted, uden at jeg ska ha dem i hånden f.eks. så ender de altid derhjemme i en stor bunke, indtil jeg har nok penge til et par nye liter cola :))


    Men hvis jeg bare render rundt så smider jeg den i skraldespandene som regel..


    Men det sted jeg køber mest sodavand, er i min skoles kantine.. Og der står hele varedeklarationen på arabisk :] Så dem får jeg squ ikk pant for :P


    Dem smider jeg rundt omkring på skolen, men aldrig i mit liv ville jeg smide en flaske i naturen! Ka godt finde på det i et by område, men ikk i skoven, det er squ for synd!



    Igen takker for de gode svar, kom endelig med flere.. Det ska først afleveres om 2 uger

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Men det sted jeg køber mest sodavand, er i min skoles kantine.. Og der står hele varedeklarationen på arabisk :] Så dem får jeg squ ikk pant for :P


    hehe ... Ja, der kan gå helt sport i at finde danske dåse-sodavand i kiosker osv ... Det kan jo være pænt svært til tider ... :crazyeyes:


    Her for nyligt fandt jeg en fra Letland ... eller også var det estland ... kan sgu aldrig huske forskel på dem ... :))


    men ja, det er ulovligt ... Men hvorfor mon der er så mange "folk med anden etnisk herkomst end dansk" der har kiosker og pizzariaer ... :crazyeyes:

  • hmm... når jeg drikker der hjemme kommer de bare hen i hjørnet hvor de ligger til der ik er mere plas.


    Sidder jeg nede i parken og drikker, hvilket jo sker en sjælden gang, så stiller jeg bare flaskerne, og render vi rundt nede i byen, så stiller vi dem også. :)


  • Det sjove ved det er nemlig at ejerne er iranske og der taler de arabisk :)) Coincidence? I think not :crazyeyes:


    Men har squ ikk tænkt mig at hidse mig op over det.. Det er ikk min røv, der er på spil og HTX flytter ud af den bygning og ud til Valby næste år, der er en professionel kantine drevet af danskere og under tilladelse og kendskab af Told & Skat :))


    Har så ikk tænkt mig at direkte fortælle det, da jeg ikk gider at gi min skole ballade.. :dots:

  • HVIS det sker at jeg køber en pantflaske med indhold plejer jeg bare og skrotte den.. bor 45 min kørsel fra grænsen så plejer og drikke dåse pepsi..

  • Vi samler altid til vi ikke kan nåde i kælderen... Dvs til vi har en 200 - 400 kr. pant...



    For et ½ års tid siden havde vi indbrud i kælderen og fik stjålet 2 store skralde poser med flaskepant, 2 oksemørbrade og ca. 20 is :P!


    Dagen efter gik jeg ned i den lokale kiosk og spurgte om der havde været en mand med en masse flasker, og det havde der sQ.. Ganske rigtig kunne jeg se vores 2 store poser omme bagved.. Han sagde der var for præcis 192,5 kr... Men hvis man stjæler pantflasker har man nok os brug for penge :D *G*!



    Drikker for det meste min ½ l. cola hurtigt, så går altid ind med flasken igen, for lige at få et tyggegummi eller 3... Men samler ikke på dem´.. altså flaskerne.. .P

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 


  • Så fik han squ også aftensmad og dessert :)) Altså hvem gir sig dog til at stjæle kød? :boxed: :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Så fik han squ også aftensmad og dessert :)) Altså hvem gir sig dog til at stjæle kød? :boxed: :]


    Amen han har ikke været for spids.. Forestill dig hvor meget 2 skraldesække med pant fylder.. han har jo ikke kunnet stjæle andet.. og vi har en del af værdi dernede

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Gemmer og for pant..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Gemmer altid flaskerne herhjemme, indtil jeg har en tilpas mængde, så ryger de i supermarkedet. Har ikke noget imod at efterlade en flaske i gaden.


    Forresten, held og lykke med projektet, teknologi kan jo godt være lidt underligt :T