Kender i det, når praktik skoder ?

  • Kender i det, man er i praktik, men får man tildelte lorteopgaver ?


    Def:


    Kopiere eksamplare
    Lave evalueringsskema i word
    lave liste over tilmeldste til seminar
    sortere kontakter på en kontaktliste i outlook


    Yes, det er ting der self. skal laves, men når ens uddannelse ikke ligefrem retter sig imod dette ...


    Men i kan jo være enige eller uenige som i lyster :)

  • Deffiner "lorteopgaver".


    Det er formodenligt ting der skal gøres. Så kan du ikke tillade dig at brokke dig. Selvom du selv mener du kan lave ting fuldt ud på høje med de ansattes. Der er ikke noget ved at lærer en praktikant op i ting, der kræver megen tid, samt viden, hvis praktikanten ikke skal værer på steddet ret lang tid.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WonderBoy
    Deffiner "lorteopgaver".


    Det er formodenligt ting der skal gøres. Så kan du ikke tillade dig at brokke dig. Selvom du selv mener du kan lave ting fuldt ud på høje med de ansattes. Der er ikke noget ved at lærer en praktikant op i ting, der kræver megen tid, samt viden, hvis praktikanten ikke skal værer på steddet ret lang tid.


    Okay fint, så får du en defination ... Sortere kontakter i outlook... Ja det skal laves, men hvad får jeg ud af at lave det, intet..


    Jeg ved godt man ikke kan forlange at lave arbejde på højde med de ansatte, men som praktikant skal man da lære noget.


    En ting til, hvis du mener at udskrive 20 eksemplare på en kopimaskine, lave et evalueringsskema i word samt liste over tilmeldte til seminar er gode opgaver ? ...


    I bund og grund mener jeg bare ikke det er hvad man som praktikant skal lave. Men hvis du synes det er fint nok, så er det vel også iorden ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Kender i det, man er i praktik, men får man tildelte lorteopgaver ?



    Jaa... såN da...



    Men kommer dog an på hvad...



    Selvfølgelig får du ikke lov til at flyve en Boeing 747 :T hvis du er i praktik hos et flyselskab (hvis det overhovede er muligt....)



    De vil nok sætte dig til at gøre noget i stand eller noget i den retning

  • Der er mange praktik steder som er VIRKELIGTskod til at ha praktikanter. Som ikke har noget ordentligt arbejde at gi til praktikanterne, derfor hvis man kan burde man lige undersøge hva man blir sat til der hvor man nu har søgt. Jeg har dog været meget heldig med de 2 steder jeg har været i praktik.


    Men MANGE steder er desværre ik "forberedt" godt til at ha praktikanter.


    Mvh Mads :T

  • It's a dirty job, and someone's gotta do it.....en meget uskreven regel, som alle bør respektere.
    Det er typiske stift-opgave du nævner, men hvis du viser du kan påtage dig lorteopgaver, er din chef også sikkert på, at du mindst lægger lige så meget energi i andet arbejde, som ikke er af "lorte-arbejde-karakter", hvis du gir' den en skalle
    Man går heller ikke ind til sin chef første dag og forlanger 40 kroner ekstra i timen, medmindre det er fortjent og berettiget.

  • Er det sådan noget folkeskole praktik der er tale om her? For så kan du da ikke forvente at du kan lave hvad de ansatte laver! Men nej, det du laver lyder ikke særligt spændende. Meningen med erhvervspraktik er jo at du skal få indblik i de ansattes arbejdsgang.


    Nu har jeg selv været på flere arbejdspladser hvor vi havde praktikanter, og det er ikke lige umiddelbart noget de ansatte er glade for. Praktikanten er en irriterende klods om benet. Alt ting tagere længere tid og besværliggøres. Derfor bliver praktikanter desværre tit sat til at lave lortearbejde.
    Jeg har kun een gang oplevet at en praktikant faktisk fik et indblik i selve arbejdsgangen, og der kunne man også mærke at han fik noget ud af det.


    Konklusionen er at arbejdspladser der ikke er parat til en praktikant simpelthen ikke skal tage dem ind. Det gavner hverken arbejdspladsen eller praktikanten!


    Quote

    BasHuss skrev
    It's a dirty job, and someone's gotta do it.....en meget uskreven regel, som alle bør respektere.


    Hehe den har jeg godt nok aldrig hørt... sikker på det ikke var noget du lige fandt på?

  • Hvis det er skolepraktik der er tale om her, er det dybt forkasteligt at du er sat igang med. Det kommer selvfølgelig an på hvilken stilling du er i praktik som. Meningen med et skolepraktikforløb (1 uge) er at få indblik i en stilling man er interesseret i.


    Er du derimod i lære, er det helt i orden. Der følger lorte-opgaver med. De er lige så vigtige som alle de andre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Hvis det er skolepraktik der er tale om her, er det dybt forkasteligt at du er sat igang med. Det kommer selvfølgelig an på hvilken stilling du er i praktik som. Meningen med et skolepraktikforløb (1 uge) er at få indblik i en stilling man er interesseret i.


    Er du derimod i lære, er det helt i orden. Der følger lorte-opgaver med. De er lige så vigtige som alle de andre.


    Det er skolepraktik på en videregående uddannelse ... Studere som IKM (International Kommunikation og Multimedie). Stedet jeg er i praktik passer nu egentlig ok ind, eftersom de arbejder med web og grafik, hvilket er 1/3 af uddannelsen ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    It's a dirty job, and someone's gotta do it.....en meget uskreven regel, som alle bør respektere.
    Det er typiske stift-opgave du nævner, men hvis du viser du kan påtage dig lorteopgaver, er din chef også sikkert på, at du mindst lægger lige så meget energi i andet arbejde, som ikke er af "lorte-arbejde-karakter", hvis du gir' den en skalle
    Man går heller ikke ind til sin chef første dag og forlanger 40 kroner ekstra i timen, medmindre det er fortjent og berettiget.


    Jeg kan godt være enig med dig ... til dels ...


    ....


    Har en dårlig dag, så skulle ud med et møgfald et eller andet sted :boxed:

  • Det minder mig om en praktikplads jeg var tæt på at få. Var til samtale med et par ingeniører og det var tydeligt, at opgaven var et passe dem op job, hvilket resulterede i nogle meget ærlige svar fra mig... he he. ;)
    Jeg fik ikke praktikpladsen og i mellemtiden er min uddannelse reduceret fra 2½ år til 11 måneder og nul praktik til mig. :dance:

  • Michael jeg forstår dig .. Sidder selv i den samme situation bare på den anden side af Atlanten ..



    Min søster skabte kontakte til min praktikplads, fordi fjolserne på Macimuz's og min uddannelse sagde vi skulle til udlandet, og udfra firmaets hjemmeside, ser det ud som om de klart laver flest hjemmesider for folk ..


    Firmaet får tilsendt en profil på mig, som beskriver hvad vi har lært i multimediedelen af vores uddannelse .. Hvad laver jeg så .. Tjaaa .. Formaterer maskiner og gør' dem klar til at kunderne kan hente dem ..99,99999% af de ting der bliver lavet er computerreps. .. Så det lader til, det er alt hvad jeg kommer til .. Heldigvis er det da kun 3 måneder, og jeg kan nyde det gode vejr imens jeg er her ..

  • mener nu jeg fik en del ud af at være i biografen i 7. klasse.
    jeg kan blandt andet selv sætte film i og klippe reklamer på 8)


    hvilket resulterer i at jeg måske kan få job når jeg bliver 16 :T

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort


  • Det sux big time :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Macimuz .. Havde de ikke et projekt du skulle lave?


    Ganske vidst, som går ud på en mailliste de kan bruge til nyhedsbreve ... Havde forstået det som et fint asp-system, men sådan er det slet ikke ... Det er outlook og en kontaktliste ...


    Forstår ikke helt ham Brian ikke har lugtet lunten da jeg i sin tid lavede en arbejdsplan, hvori jeg havde skrevet om database etc.


    PÅ den anden side har jeg måske heller ikke forklaret godt nok hvad vi kan mv. Jeg ved det ikke helt, men ville ønske man kunne have været i praktik hos Unimerco eller Midtmarketing .. De 2 steder går meget op i praktikanterne ... Og ved også hvad de skal gøre i sådanne situationer.


  • Du kunne la være med at tage en uddannelse som IT - whatever bla bla mand :)


    De er kun IT brancen man stener under udd. som skolepraktik.
    Kom hellere i praktik og få en bedre løn :P

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Hm, jeg har ikke oplevet dårlig praktik siden folkeskole-tiden ... som jo er længe siden.


    Den uddannelse som jeg er i gang med nu, der laver jeg alt hvad "vi" laver ... Den sidste makker jeg har haft hvor jeg var ude i en praktik-periode var kanon. Ud over at han er en god ven og kollega, så er han også kanon til at lære fra sig og jeg havde masser at lave da jeg havde hænderne dybt begravet i alt det vi havde gang. Det var sgu dejligt. Bare lidt trist at min praktik i den afdeling er slut og jeg skal videre i systemet ... For kunne sgu godt li arbejdet i den afdeling. Men sådan er livet jo. Håber at min tid i PABC, som jeg skal over i efter min ferie, også er spændende, men det vil tiden jo vise. Firmaet jeg arbejder for behandler os lærlinge rigtig godt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dragox


    Du kunne la være med at tage en uddannelse som IT - whatever bla bla mand :)


    De er kun IT brancen man stener under udd. som skolepraktik.
    Kom hellere i praktik og få en bedre løn :P


    Måske du skulle tjekke uddannelsen lidt ud før du siger it-uddannelse ... Skrev det var 1/3 af uddannelsen ;)