Nogen Nærsynede? eller Langsynede

  • Nu vil jeg ikke virke dumt, men hvad er det nu helt præcist forskellen på langsynet og nærsynet er? Ka aldrig huske det =).

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

    Rettet en gang, sidst af Cobber ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Nu vil jeg ikke virke dumt, men hvad er det nu helt præcist forskellen på langsynet og nærsynet er? Ka aldrig huske det =).


    det siger sig selv,


    Nærsynede ser tingene der er nært


    Langsynede ser det der er langt.



    Altså nærsynede har problemer med at se ting der er langt væk og det omvendte med de langsynede

  • Ahh oki, sorry. Er langsynet selv.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition


  • langt væk, mener du vel ;)


    men okay - SÅ langt væk behøver det nu sjældent at være...bare nogen meter...

  • Hjalp sku ikke her, torr vidst jeg har almindeligt syn, bare nogle gange jeg ikke kan se ting foran mig 100% :-D.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • JEG GLEMTE vist at nævne at det er øvelser man skal udføre i en månedstid hvis det skal give RIGTIGT gode resultater ;) ikke noget man kan gøre på 5 min. og tro at man får Supermansyn ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Skulle jeg på nogen måde gøre noget ved mit syn ville det være vha. en laseroperation .. Jeg har det fint med mine briller, og de sørger jo for, at jeg kan se, så kan ikke se hvorfor jeg skulle sidde og lave mærkelige øvelser som sikkert ikke hjælper ..


    Er btw. nærsynet med -5,50 og -7,75 ..


    giv det dog en chance, det kan spare dig for mange tusind som du smider ud ved operationer, det skader jo ik at prøve.


    BTW. kører det dernede i "The States"? :cheers:

  • er nærsynet .. -3,75 på begge øjne.. ligner en klovn med briller så er glad for mine kontaktlinser. Stiger ca en kvart hvert halve år :(


    Men min optiker siger man kan få de endagslinser jeg har nu helt op til -12, så der er langt igen :))


    Ved ikke om jeg tør begive mig ud i en laseroperation efter at have set en bekendt blive så godt som blind af en fejloperation ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    er nærsynet .. -3,75 på begge øjne.. ligner en klovn med briller så er glad for mine kontaktlinser. Stiger ca en kvart hvert halve år :(


    Men min optiker siger man kan få de endagslinser jeg har nu helt op til -12, så der er langt igen :))


    Ved ikke om jeg tør begive mig ud i en laseroperation efter at have set en bekendt blive så godt som blind af en fejloperation ;(


    Min søster og svoger har fået yderst vellykkede laseroperationer i USA .. Min søster bruger slet ikke briller længere ..


    Shahid .. Har ikke tiltro til det, og derfor gider jeg ikke sidde og se dum ud ved at lave diverse øvelser .. Derudover har mit syn været meget stabilt de sidste 6-7 år ..


    Det kører totalt godt herovre .. Vejret er perfekt, omgivelserne noget af det smukkeste jeg nogensinde har set - skal bare kigge ud af vinduet så er bjergene der .. Maden er ganske udmærket, har nemlig opdaget Taco Bell, men busserne passer af lort sammen .. *GG*

  • har -1,75 og tjaa bruger kun briller når jeg kører bil. så det går nok

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Har selv cirka -1.50 på begge øjne, men har lige fået kontakt lincer og de er sku lykken til at jeg ser godt igen :)

  • Må sige at det meste jeg læste i den artikel lød som noget værre bævl :D
    Det de siger at øjnene styres af ens sundhed :crazyeyes:
    Jeg er ganske sund og rask, og det samme med min mor, hun havde -3 da hun var 9 år, og vil ikke sige det skyldtes af stress eller noget andet, det er i generne og tror ikke det kan ændres ved at dreje rundt med øjnene, nu har hun -7 og -10, jeg havde selv -50 da jeg var lille (arvet lidt efter min mor, ved ik om min fars langsynshed så opvejer det :D) og det var en bygningsfejl, nu er det så -1,75 og jeg er bestemt ikke stresset eller usund :D, men det er jo en fejl på horn hinden eller sådan noget hedder den, som de går ind og brænder noet af ved Laser operationer, så kan ikke forestille mig at de øvelser kan ændre mit syn, Men jeg vil da gøre et forsøg alligevel :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nethrid
    Må sige at det meste jeg læste i den artikel lød som noget værre bævl :D
    Det de siger at øjnene styres af ens sundhed :crazyeyes:
    Jeg er ganske sund og rask, og det samme med min mor, hun havde -3 da hun var 9 år, og vil ikke sige det skyldtes af stress eller noget andet, det er i generne og tror ikke det kan ændres ved at dreje rundt med øjnene, nu har hun -7 og -10, jeg havde selv -50 da jeg var lille (arvet lidt efter min mor, ved ik om min fars langsynshed så opvejer det :D) og det var en bygningsfejl, nu er det så -1,75 og jeg er bestemt ikke stresset eller usund :D, men det er jo en fejl på horn hinden eller sådan noget hedder den, som de går ind og brænder noet af ved Laser operationer, så kan ikke forestille mig at de øvelser kan ændre mit syn, Men jeg vil da gøre et forsøg alligevel :D


    De skriver jo også at det er musklen i øjet der bliver spændt for meget, ikke at stress ødelægger synet direkte.


    Stress spænder musklen(erne) i øjet som så gør at øjet bliver formet forkert, de muskler skal "bare" afspændes.


    Prøv nu bare, I dør ikke jo ikke just af det. :cheers: