Erfaringer med dansk bredbånd

  • Hejsa.


    Jeg er ved at være godt og grundigt træt af vores langsomme ADSL forb. ( 512/128 ). Så jeg er faldet over http://www.dbnet.dk, og den 10/10 til 400,- ca er virkelig attraktiv, og har i længere surfet lidt rundt og fundet noget info. omkring det her. Jeg fik så af vide for et stykke tid siden, at de planlægger at være landsdækkende i 3. kvartal 2005. Men jeg er stadigvæk i tvivl om de også kommer her over i det mørke Jylland :rolleyes:, men ham gutten jeg har snakket med siger at han snart får lagt fiber ned, og han bor nordenfjords, så de må vel have planer om at komme herop / herover.
    Jeg har informeret den gamle omkring det her "nye" fiber noget osv. Og har overtalt ham til at ringe ind til supporten så de kan forklare ham i dybden hvad det her egentlig er.
    Det jeg så er interessert i at vide er om det jeg har fået af vide med at de vil være landsdækkende her i 2005 er sandt ? Jeg vil også gerne vide jeres erfaringer med deres internet, kabeltv, ip-tlf, supporten og bare jeres generelle erfaringer med dette firma. :)


    På forhånd tak.

  • landsdækkende i 2005, damn den må de sgu længere ud på landet med :)
    Der kommer til at gå år før du kan få fiber i bare lidt tyndt befolkede områder og mange elselskaber vil slet ikke i de helt tynde områder.
    Har ellers hørt ganske pæne ord om DB, har et par venner som er glade nok for det og det er ganske stabilt hos dem (Kbh om omegn). Har ikke set noget til deres kabeltv og ip telefoni

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Kommer an på, hvad du mener med tyndtbefolkede områder: MidtVest Bredbånd vil gerne,
    hvis bare interessen er der...


    mjaa men siger heller ikke at de ikke vil, men interressen skal være ret stor før de gider smide det ud til et villa kvarter f.eks.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Well vejle er også godt igang...håber vi får det hernede i midtbyen indenfor ½ år....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Jeps, jeg har det......10 op/ 10 ned, det er dælme noget der dur. Kr. 299,- pr.mdr. inkl. telefon abonnement. Minutpriser lavere end hos TDC og et kabeltv, der rent faktisk har et hæderligt billede.
    Jeg er en glad mand, med den lækreste internetforbindelse. Glæd jer :D


    Hvordan kan du have det til 300 kr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Som Bubbi skriver, så er det prisen. Tjek, linket i hans indlæg. ;)


    Nice, kendte slet ikke til det firma ... Men har da lige indsendt en interesse i deres løsning :D Skal slippe med præcis det samme for en 10mbit som jeg giver på en 1mbit ... Det kan jeg squ forholde mig til ..


    Erhm, følger der også tv med ? .. altså sådan man ikke behøver at have kabeltv ved eksempelvis TDC ? eller sin boligforening .. Dog slipper man vel ikke ligefrem for sin Licens ... :roller:


    Hvordan er servicen hos dem ? Man kunne godt frygte den ville ligge nogenlunde lav til de penge ... Eller er de et firma som eksempelvis Telmore der har ret lave priser og samtidig en glimrende service ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Fin service. Har aldrig oplevet problemer.
    De har, ligesom TDC, kabel-tv og telefoni. Abonnementet er til fastnet er inkluderet i de kr.295,- og så skal man bare betale forbrug, men det er billigt.
    Men kig evt. her: http://www.dbnet.dk


    aha, forbrug kommer så alligevel oveni ... Det må jeg indrømme gør det knap så attraktivt .. Selvom man bare surfer etc., kan man da alligevel nå at bruge en del i løbet af en måned ... Eksempelvis også hvis online videoforretninger begynder at være realiteten ligesom musik efterhånden er ved at være rimelig udbredt i købeformat (digitalt) ...

  • Forbruget af internettet kommer ikke oveni..


    "10 Mbit/s begge veje - uanset andre husstandes forbrug"
    "Frit forbrug til en fast, lav månedlig pris"


    Det forbrug han snakker om er på telefonen..
    Og den eventuelle lille eller store TV-pakke..


    Men internetttet er fast her til 395 ,-


  • Okay, godt så forstår jeg også langt bedre ...


    hmm nå, så havde jeg vidst heller ikke behøvet at skrive til dem. Synes nemlig heller ikke at kunne finde noget via deres website omkring en forbrugspris på selve internettet ...