Kørekort - Bestod du første gang?

  • Hej :)


    Det er fordi at jeg netop idag er startet på at tage kørekort, og et eller andet sted så ved jeg ikke helt hvordan jeg har med det. Synes det er lidt sygt at jeg, hvis man kan sige sådan, har en vis magt over nogle menneskers liv. Men jaja, det skal jo nok gå :)


    Vil bare høre om det gik godt og sådan. For at høre om i dumpede og sådan ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tRuz
    Hej :)


    Det er fordi at jeg netop idag er startet på at tage kørekort, og et eller andet sted så ved jeg ikke helt hvordan jeg har med det. Synes det er lidt sygt at jeg, hvis man kan sige sådan, har en vis magt over nogle menneskers liv. Men jaja, det skal jo nok gå :)


    Vil bare høre om det gik godt og sådan. For at høre om i dumpede og sådan ;)


    magt??? sejt aldrig tænk på det på den måde...


    nu er jeg 17 sååeh kan jo ikke tage det endnu, men de fleste jeg kender fra min skole var omkring et halvt år om at tage det, men bestod første gang :clap:

  • Har ikk taget det endnu, da jeg ikk lige har finanserne til det og mine forældre, til trods for at jeg ikk drikker og heller aldrig har røget (Af hva de ved) en cigaret, ikk vil betale det..


    Men min far har været hundefører (Kører meget bil i indre kbh) og kender byen som hans egen baglomme, så jeg håber da at noget har smittet af på mig :)


    Desuden har min mor, for ikk så forfærdeligt lang tid siden, selv taget det, så hun ka sikkert hjælpe med teorien hvis det skulle knibe


    Og og og, som det sidste så kender jeg jo en del der lige har taget det (mange jeg kender, som også lige er blevet 18 er jo allerede igang), så jeg har en rimeligt god idé om forskellen på de forskellige kørelærere :)


    Så jeg regner da stærkt med at jeg glider nogenlunde igennem uden for mange ekstra timer


    Edit: Det ska lige siges at min mor dumpede adskillige gange :D Mere så den her post har været bare nogenlunde meningsfuld ;)

  • Har ikke noget dansk kørekort..


    Så nej..


    Har dog et argentinsk jeg købte da vi var på ferie dernede for 2 år siden..
    Og ja.. Der bestod jeg..
    Hvis man kan kalde det at "bestå" når man bare aflevere noget ID og et billede samt hvad der svarer til ca. 60 kr. Og puf, så har man kørekort.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Har ikke noget dansk kørekort..


    Så nej..


    Har dog et argentinsk jeg købte da vi var på ferie dernede for 2 år siden..
    Og ja.. Der bestod jeg..
    Hvis man kan kalde det at "bestå" når man bare aflevere noget ID og et billede samt hvad der svarer til ca. 60 kr. Og puf, så har man kørekort.. ;)


    Tror nu jeg er meget glad for det er lidt sværere at få et dansk kørekort så :P
    Rimeligt nedern hvis man skulle holder udkig efter lille Muhammed, der lige har fået kortet, hver gang man sku over vejen :D

  • jeg bestod teoriprøven med 5 fejæ ( :roller: ) og dumpede køreprøven første gang, fordi jeg var så nervøs så jeg glemte at orientere mig, og så glemte jeg at blinke en gang... men bestod anden gang. så det jo dejlgit!!..

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Bestod selv begge dele i første omgang - langt det billigste;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    skal starte om en måned og håber da på at bestå uden problemer


    min kammerat dumpede 4gange teori-prøve og 2 gang køreprøve


    Men han er ½vejs debil


    Se det er sådan nogle der slet ikke skulle have lov til at få kørekort :roller: :rolleyes:


  • Sidste skoledag på strike siger jeg bare :)) :)) :))

  • Bestod første gang.


    Forstår ikke hvad du mener med, at du har en vis magt over menneskers liv. Synes det er noget mærkeligt noget at sige. Prøv lige at tænk lidt mere over det...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Lige inden den første gang, jeg prøvede at køre en bil, fik jeg ordre på at lave starteftersyn på en gammel J6 Bedford lastbil og da jeg havde gjort det, fik jeg besked på at stige op i svinet og køre ned gennem Sønderborg by med en mavesur kørelærer ved siden af.
    Jeg tror aldrig, jeg har svedt så mange grise på en gang, men det gik da fint nok.. :rolleyes:


    14 dage senere havde jeg kørekort til lastbil.
    3 måneder senere, blev jeg atter sendt til Sønderborg for at tage til anhænger. Det tog en uge og så var det pap i hus. :D


    tRuz... Jeg undrer mig over en ting... Kan du i det hele taget nå op og kigge ud af forruden ?... :))
    Sorry. Måtte altså bare lige drille lidt. ;)

  • Jeg bestod første gang, men for nogen er det ikke sjovt idet der er visse sagkyndige som ikke har ser meget positivitet i livet og lader det gå ud over eleverne. Min eks. kæreste dumpede 4 gange grundet små fejl, men da den sagkyndige har ry for at dumpe piger hjalp det ikke ligefrem ;)