• Hey Tweak!
    Jeg fylder 18 idag og har fået nogle penge som jeg regner med at bruge på et nyt Fjernsyn. Jeg går efter et 32'' 100Hz widescreen. Men da jeg ik har så meget forstand på det vil jeg lige vide hva jeg skal gå efter osv.


    På forhånd tak!


    Pentium4 2,8b Ghz
    ASUS P4SDX
    Piont of Veiw GForce FX 5600XT 256 DDR
    2*120 GB Seagate Barrcuda
    Kingston 512 DDR pc2700

  • Jeg synes at du skal gå ind til en forhandler, og så snakke med dem. Fx en expert.


    Men dog at have hørt at du skal holde dig fra Prosonic...


    Har selv et rigtigt dejligt 100 hz 28" ws Phillips til 15.000 fra nyt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    hvad er der nu galt med Prosonic????


    min søster har et, og det kører UDEN probs


    BTW: tillykke med dagen :cheers:


    Mener bare at have hørt at man skulle holde sig fra det... eller også var det Panasonic, en af de to...

  • Prosonic er noget skrammel.



    Hold dig til mærker som Sony, Phillips, Grundig, Panasonic, Loewe.


    Det er dog også en sandhed med modifikationer, de billige modeller af mærkevarer kan ofte også være af en noget tvivlsom kvalitet.


    Men hold dig til de 32" og 100Hz, disse specifikationer skal du ikke gå på komromis med.


    Der er selvfølgelig forskel på kvaliteten af 100hz systemet, så det bedste er at gå ned til din radiopusher og kigge lidt på billedet. Der er meget forskel på hvad type billede man synes om. Nogen synes f.eks. sony ser for kunstigt og digitalt ud, andre igen at grundig ser for billigt ud. Om der skal være helt fladt eller ej er der også forskellige meninger om.


    Så mit råd er ned og kig.

  • Ok tror da lige jeg smutte en tur til Randers en dag så. For vil helst ik ende med at stå med noget skrammel... det er jo en del penge man skal invistere og det skulle jo oxo kunne holde nogle år ;)


    Pentium4 2,8b Ghz
    ASUS P4SDX
    Piont of Veiw GForce FX 5600XT 256 DDR
    2*120 GB Seagate Barrcuda
    Kingston 512 DDR pc2700

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HyPerX
    Køb en Projektor


    Ja, hvis man vil have en stor skærm, men ikke sætter pris på kvalitet.


    Det er heller ikke alle som har et værelse som der kan ikke være en projektor på.


    Det kan der fx ikke være på mit værelse, ikke fordi det er lille eller noget, men fordi mine vægge simpelthen ikke tillader det. En af minner venner har det der i mod, og det er nice :D


  • Jeg ville netop ikke købe en projektor eller andet, men en fladskærm, ellers vente til de falder i pris.


    (Afhænger af om han overhovedet har et TV PT)

  • Jeg har godt nok ret gode erfaringer med både Panasonic og Sony. Dem jeg har haft, har holdt i mange år og med rigtig godt billede på og det, uden at gå i stykker. Jeg synes at Grundig har en tendens til at gå i stykker, når garantien udløber.
    Jeg ville smutte ind i en butik med et stort udvalg og kigge. Man ser ret tydeligt forskellen på billedkvaliteten der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg har godt nok ret gode erfaringer med både Panasonic og Sony. Dem jeg har haft, har holdt i mange år og med rigtig godt billede på og det, uden at gå i stykker. Jeg synes at Grundig har en tendens til at gå i stykker, når garantien udløber.
    Jeg ville smutte ind i en butik med et stort udvalg og kigge. Man ser ret tydeligt forskellen på billedkvaliteten der.


    Hehe ja, det gjorde vores i hvert fald .. :p


    er sq meget glad for mit eget Phillips... skal bare have købt en ordentlig DVD afspiller efter min Playstation er stået af ;( - det er sq ikke det samme når det kommer fra compen med TV-out :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Jeg ville netop ikke købe en projektor eller andet, men en fladskærm, ellers vente til de falder i pris.


    (Afhænger af om han overhovedet har et TV PT)


    Nu er det jo ikke en ny skærm til computeren han efterspørger, men et nyt TV.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    Hehe ja, det gjorde vores i hvert fald .. :p


    er sq meget glad for mit eget Phillips... skal bare have købt en ordentlig DVD afspiller efter min Playstation er stået af ;( - det er sq ikke det samme når det kommer fra compen med TV-out :D


    Er du til Phillips, har AZ et 28" model 28PW6008 på tilbud i kommende uge, hvis det skal være billigt. 2489 kr. Om det er noget værd, skal jeg lade være usagt. Har aldrig haft et Phillips.
    Har et skod B&O MX6000 nu. :rolleyes:

  • Tillykke med dagen..


    Nu ved jeg ikke hvad du er klar til at ofre på et fjernsyn, men jeg har et 32" Philips 100 hz TV med Pixel Plus 2


    Det er IMO det bedste billede der findes inden for TV lige nu...Pixel plus er dejligt men Pixel plus 2 er rigtig fedt...!


    De fåes også i en LCD 32" version med Ambilight! Men det koster også omkring 25.000 hvor du kan få det almindelige billedrørs version for omkring 10.000!

  • Du skal også være opmærksom på fjernsynet kan afspillet et NTSC signal.


    Jeg dummede mig nemlig da jeg købte mit 28" grundig 16:9 for 4-5 år siden (kører endnu btw ;)). Det kan nemlig kun vise pal. Så selvom min dvd sagtens kan tage alle min R1 film, kan mit fjernsyn ikke vise dem ordentligt. Så det er jo ret skod :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk


    Hvor meget lyder budgettet på ?


    Omkring 5-6kilo


    Pentium4 2,8b Ghz
    ASUS P4SDX
    Piont of Veiw GForce FX 5600XT 256 DDR
    2*120 GB Seagate Barrcuda
    Kingston 512 DDR pc2700