Billigste blæsere - mellem 80 og 160 mm - Til hovercraft projekt

  • Efter ferien i næste uge, ska vi ha naturvidenskabeligt projekt på min skole
    Min gruppe har så besluttet sig for at lave et hovercraft 8)


    Til det ska vi self bruge nogle blæsere til opdrift


    Hvor ka man købe den billigste blæser, der ka køre på elektricitet? For en gangs skyld er det næsten godt jo mere den larmer :D
    Men hovedsagen er at vi får mest mulige CFM


    Indtil videre har vi tegnet produktionstegning sådan at der ska sidde to blæsere til opdrift og en blæser til fremdrift. De ska så sættes til en fan controller jeg har liggende :D


    Prislejde: Max 200,- da vores skole ikke har uendelige ressurcer :P


    Edit: Ved ikke lige hvor den ska placeres, da den er lidt OT for Hardware & Tilbehør og Overclocking & Køling, og det ska ikk nødvendigvis være ledfans, så den ska jo heller ikk ligge i Casemodding :]
    Men lad den endelig blive flyttet hvis en mod føler for det ;)


  • Det ku være en meget fed mulighed, er det en du sælger eller hvordan ska den forståes?

    Quote

    Har ikke brugt den i et års tid ...


    Hvis det er, så add mig på messenger, så ka vi lige snakke ;)
    garborg@eminem.com

  • lav den af dun, eller vat, så kan en af jer ligge neden under den og puste den op af :D

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af b34tz0r
    lav den af dun, eller vat, så kan en af jer ligge neden under den og puste den op af :D


    Opgaven går lidt ud på at vi ikke må blive forpustede :D


    Men hvis du er billig i timen ku det da være du ku ligge under den og puste, tue?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver



    Billig blow-job?... :))


    lol :))


    du skal lige huske at fremdriften kommer meget an på designet af blæseren.


    blæseren skal først og fremmest køre den rigtige vej, så skal den have den korrekte diameter, hastighed(vigtigt!), bøjning af bladene osv.

  • På Discovery kører der en serie med noget der hedder Mythbusters.
    Deres job er at bekræfte eller afkræfte diverse myter.
    En af de ting de faldt over var at der i et gammelt blad var en annonce for et hoovercraft med en støvsugermotor.
    Så skulle de så lave et hoovercraft for få penge.


    Det de kom frem til var at man kunne bruge en plade.
    Under den plade havde de monteret en slags pude, lavet af plastik. I denne pude havde de lavet en del små huller, som luften kune komme ud af.
    Ved at smide luft ned i puden, så virkede hullerne som dyser, hvormed man ikke skulle bruge så kraftig en blæser for at få den til at svæve.


    De brugte så 2 motorer fra løv-blæsere.. men de kunne også holde en mand og hoovercraft svævende.


  • hehe ... fedt program ! ... har dog desværre ikke set det afsnit, men det lyder sgu underholdende ... men det er de jo altid ... :))

  • Du skal ikke bruge blæsere fra computere, da de ikke kan levere nok kraft. Du skal bruge en propel med motor fra et modelfly - Det koster ialt ca. 120kr Du skal bruge en 17cm propel med et pitch på 6,5 ca. Så skal du bare bruge et batteri. Jeg har selv lavet fjernstyrede hovercrafts, så jeg taler af erfaring. Men snak med din lokale RC-hobby mand, og han kan hjælpe dig.


    Hvis i vil købe et alu-skelet til en hovercraft på 120cm har jeg et sådan til salg... Det koster 600kr.
    Kbh.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Har prøvet en af dem her i et rack, til et koncert-anlæg: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=291 Den flytter dælme luft!

    Har nogle 120mm Sunon blæsere der rykker i nærheden af en 280cfm svjv. Til 230volt. DE rykker.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition