Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

fredag, 18. marts 2005, 13:50

har intet imod folk går med pelse, men de SKAL Fanme slå dyret ihjel FØRST.

Hvad ville du sige til at en eller anden flået huden af dig, uden du kunne gøre noget?(

42

fredag, 18. marts 2005, 14:24

For det første vil jeg opfordre folk til at kigge på anima.dk som er foreningen for alle dyrs rettigheder, hvor jeg er medlem.
Men altså, jeg har selv en rævepels, men som jeg ved at ikke er blevet opdrættet til det. Min venindes far har skudt den til hende, men jeg har fået den. Selvfølgelig er det forkert at pelse dyr som stadig er levende og jeg har flere foldere omkring sælunger, som bliver slået halvt til døde af køller og det er da også en forfærdelig måde de pelser minke på, men mink er et skadedyr, som ikke har andre grunde til at leve. De ville ødelægge vores huse hvis de ikke blev pelset, så hvorfor ikke udnytte dem?

- Trine, hende den fine

43

fredag, 18. marts 2005, 15:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af LecTer
Lige et par relativt vigtige rettelser:

Til trådstarter:

Der er altså stor forskel på "dyre pelse" og "dyrepelse". Den første er pelse der er dyre og den anden er pelse lavet af dyrs.. ja.. pels.

Og så til dig grillrotten:

Du har åbentlyst ikke forstand på halalslagtning. Der er faktisk næsten ikke forskel på halal- og "dansk" slagtning.

Dansk slagtning foregår ved at, man med et skud fra en boltpistol bedøver koen. Dernæst stikker man ind til halspulsåren i begge sider af halsen. Dyret afbløder og dør.

Halalslagtning foregår præcis på samme måde, med at man med et skud fra en boltpistol bedøver koen. Bagefter gør man i stedet det at man hænger dyret op og snitter halsen på det. Snittet går næsten helt ind til knoglen. Dyret forbløder og dør. For at det er en halal (autoriseret/lovlig/tilladt) slagtning skal det være en muslim der gør det, mens han/hun siger en bøn.

Så lad være med at udtale dig om noget du ikke aner noget om!

Nu vil jeg ikke gøre mig til mesterslagter eller noget i den stil. Men jeg har efterhånden overværet MANGE slagtninger af svin og får da min mors kæreste er sådan en fritidsslagter som tager fra sted til sted(han er tidlige slagteriarbejder).
Og den pistol han skyder dem med, ja den bedøver dem altså ikke - den dræber dem, og det lige på stedet!!!

Og medmindre du har en kilde på at en boltpistol på slagteriet ikke gør det, så nægter jeg simpelthen at tro på det udsagn.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

44

fredag, 18. marts 2005, 15:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Butcher_hik
Nu vil jeg ikke gøre mig til mesterslagter eller noget i den stil. Men jeg har efterhånden overværet MANGE slagtninger af svin og får da min mors kæreste er sådan en fritidsslagter som tager fra sted til sted(han er tidlige slagteriarbejder).
Og den pistol han skyder dem med, ja den bedøver dem altså ikke - den dræber dem, og det lige på stedet!!!

Og medmindre du har en kilde på at en boltpistol på slagteriet ikke gør det, så nægter jeg simpelthen at tro på det udsagn.

Whaaat .... Så man dør af at få skudt en bolt gennem kraniet ? ... ej vel ... Troede det kildede ... :T ... hehe ....

Hvis det kun bedøver en ko, så skal den fandme være tykhovedet ... og hjernen skal vel sidde et andet sted ... :))

Skulle da mene at et hul gennem hjernen er den hurtigste og mest smertefrie måde man kan dø på ... Hvis man ser bort fra farverige muligheder som at lade være med at udløse en faldskærm og derfor "BUM" ... :))

At skære halsen over på noget levende for at lade det hænge og dø ... forbløde... er langt fra smertefrit ... dyret eller mennesket dør ikke hurtigt ...

... Kald lige det smertefrit en gang til ... :boxed:

Det er sgu uhumant ... Dem der siger andet skulle fandme prøve det. Hvis man har bare en tand af menneskelighed i sig, så kan man sgu godt se at det er primitivt.

45

fredag, 18. marts 2005, 21:53

Undskyld folkens hvis I fandt mit tidligere indlæg stødende, men reformulere:

Well, jeg synes det er svinsk at man skøde skindet af et levende væsen uden at aflive det først. Dog må jeg sige et vist thumbs up til Danish Crwons nye slagteri i Gedved. Der kommer dyrende ind i en elevator, hvor de bliver bedøvet og stille og roligt falder i søvn for derefter at blive aflivet.

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.